fallback

Subaru обясни защо неговият нов хибриден боксер е по-добър

Производството на следващото поколение задвижващи системи на японците стартира тази есен

Някои автомобилни производители се опитват да спасят ДВГ, въпреки че се готви тяхната забрана. Само преди няколко дни Toyota, Mazda и Subaru проведоха съвместна конференция, за да обяснят как може да се постигне декарбонизация, без да се залага изцяло на електромобили. Тогава стана ясно, че Toyota работи над три нови по-малки и по-ефективни двигателя, а Mazda разработва двигатели с един и два ротора. Ето какво готвят от Subaru.

Японският производител е измислил как да поддържа своя боксер жив в хибридна система от следващо поколение. По време на конференцията компанията показа прототип на своя електрифициран агрегат в камуфлажен прототип на Crosstrek. В случая ДВГ ще поддържа механична връзка с колелата, но ще служи и като генератор за захранване на батерия, която захранва електрически мотор.

От Subaru твърдят, че новият хардуер носи забележителни предимства не само по отношение на икономията на гориво, но и като разположение. Двигателят, хибридната система, трансмисията и трансферната кутия са поставени заедно, докато блокът за управление на мощността е разположен в двигателния отсек, без това да оказва отрицателно въздействие върху размера на резервоара за гориво. Това позволява на инженерите да инсталират по-големи резервоари, за да постигнат по-голям пробег.

В стария хибрид Crosstrek блокът за управление на мощността беше монтиран отзад, така че резервоарът за гориво трябваше да бъде намален, за да има място за него. Благодарение на новото разположение, от Subaru твърдят, че размерът на резервоара за гориво на хибрида ще бъде почти същият както в обикновения бензинов модел.

„Ако търсите просто ефективност, хоризонтално опозитните двигатели (боксер) не са непременно най-добрият вариант. Но какво би било Subaru без тях? Като се замислите, ние сме единствената марка за масовия пазар, която произвежда такива двигатели днес“, обясни главният технологичен директор на компанията Тецуо Фуджинуки.

Toyota също използва боксер двигател, но само в спортния автомобил GR86, който технически е идентичен с Subaru BRZ. Porsche има 4-и 6-цилиндрови мотори от същия тип, но германската марка няма как да бъде определена като „масова“, като се има предвид колко струват колите им.

Subaru планира да започне производството на своя хибриден боксер от следващо поколение тази есен във фабриката в Китамото, провинция Сайтама. Както вероятно се досещате, хибридната система е замислена със задвижване на четирите колела, което е едно от най-силните оръжия на японския производител.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Който не е навъртял на Субару поне 40000-50000 км, да не коментира!
  • #12
    Хайде, плювачи ( преди 4 месеца )
    Няма за вас добър автомобил. Ни немски, ни френски, ни японски. Корейски? Щатски? Ааа, руски! ЗАЗ, джуган, фиат '64? Волга!*** ***.
  • #11
    Иванов ( преди 4 месеца )
    Субару да вземат да направят ДВГ като хората, пък тогава хибриди. На 4 цилиндровите , вечно имаше проблем с единия цилиндър, задираше. И с греене имаха проблеми... За CVT кутиите да не говорим... А пък дизеловият боксер- пълна катастрофа.
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Мне, никак не звучат като сектанти, ха-ха.
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Повечето хора, тук никога не са помирисвали, Субару. Да СВТ кутията е не домислена и има казуси с нея. Но боксер двигателя цепи . Влизаш в завой при всякакви условия и излизаш. Казва се нисък център на тежестта. Отделно е, че караш лека кола, па можеш да се качиш наравно с джипките.
  • #8
    Ахахаха ( преди 4 месеца )
    Митичеее и Субару ли ке умрЕ като Тойота дето вече ги погреба? Баш ти ли за сектанство ще говориш бе мой?
  • #7
    До 4 ( преди 4 месеца )
    кое за старите с боксер не е вярно за новите с боксер бе разбирачев? Центъра на тежеста ли е вдигнат при новите? Не знаех, че при новите си модели Субару монтират боксеровия двигател на тавана! Абе чул недочул, ново субаро в живота си не видял, *** се пъне да коментира
  • #6
    До ( преди 4 месеца )
    Очевидно опита ти с "техните CVT кутии" е от картинки от дъвки турбо! Ниска литрова мощност? 298 к.с. от 2000 кубика? Като гледаш орязаните модели за Европа, така ще си мислиш! Само, че Европа за Субару даже не е пазар! Основно продават в САЩ, Япония, Австралия .... а там драги, модели с по 250 - 300 коня, със "скапаното" CVT с 10 години гаранция - БОЛ! Е предполагам ти си голям "рецър" и 300 коня за теб нищо не са....
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Субару произвежда всичко предимно в Япония,и е много стабилен автомобил.
  • #4
    до 3 ( преди 4 месеца )
    За старите може и да е вярно. Но новите имат много ниска литрова мощност и са съсипани допълниталено със техните CVT кутии. А за цената да не говорим
fallback
Последни