fallback

Subaru обясни защо неговият нов хибриден боксер е по-добър

Производството на следващото поколение задвижващи системи на японците стартира тази есен

Някои автомобилни производители се опитват да спасят ДВГ, въпреки че се готви тяхната забрана. Само преди няколко дни Toyota, Mazda и Subaru проведоха съвместна конференция, за да обяснят как може да се постигне декарбонизация, без да се залага изцяло на електромобили. Тогава стана ясно, че Toyota работи над три нови по-малки и по-ефективни двигателя, а Mazda разработва двигатели с един и два ротора. Ето какво готвят от Subaru.

Японският производител е измислил как да поддържа своя боксер жив в хибридна система от следващо поколение. По време на конференцията компанията показа прототип на своя електрифициран агрегат в камуфлажен прототип на Crosstrek. В случая ДВГ ще поддържа механична връзка с колелата, но ще служи и като генератор за захранване на батерия, която захранва електрически мотор.

От Subaru твърдят, че новият хардуер носи забележителни предимства не само по отношение на икономията на гориво, но и като разположение. Двигателят, хибридната система, трансмисията и трансферната кутия са поставени заедно, докато блокът за управление на мощността е разположен в двигателния отсек, без това да оказва отрицателно въздействие върху размера на резервоара за гориво. Това позволява на инженерите да инсталират по-големи резервоари, за да постигнат по-голям пробег.

В стария хибрид Crosstrek блокът за управление на мощността беше монтиран отзад, така че резервоарът за гориво трябваше да бъде намален, за да има място за него. Благодарение на новото разположение, от Subaru твърдят, че размерът на резервоара за гориво на хибрида ще бъде почти същият както в обикновения бензинов модел.

„Ако търсите просто ефективност, хоризонтално опозитните двигатели (боксер) не са непременно най-добрият вариант. Но какво би било Subaru без тях? Като се замислите, ние сме единствената марка за масовия пазар, която произвежда такива двигатели днес“, обясни главният технологичен директор на компанията Тецуо Фуджинуки.

Toyota също използва боксер двигател, но само в спортния автомобил GR86, който технически е идентичен с Subaru BRZ. Porsche има 4-и 6-цилиндрови мотори от същия тип, но германската марка няма как да бъде определена като „масова“, като се има предвид колко струват колите им.

Subaru планира да започне производството на своя хибриден боксер от следващо поколение тази есен във фабриката в Китамото, провинция Сайтама. Както вероятно се досещате, хибридната система е замислена със задвижване на четирите колела, което е едно от най-силните оръжия на японския производител.

fallback
  • #3
    Sameman ( преди 5 месеца )
    Само когато караш автомобил с бокерн двигател, може да оцениш неговите предимства. Генерално ниския център на тежест е може би най-доброто му качество, следва равномерната им работа.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А какво друго да кажат? Нали трябва да поддържат сектантството живо, както е казал предния колега? Няма да чуете шеф да излезе и да си признае, че са една от най-изостаналите компании, макар че вътрешно всички го знаят. За съжаление на такива компании, сектантските им решения отблъскват добрите инженери. Те предпочитат да работят в иновативни фирми. Така компании като Субару и Мазда се обричат на вечна изостаналост.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тоест продължават с боксерите, "защото така". Лошо няма, но това си бие на сектантство, а субаристите не обичат да им викаме така.
fallback
Последни