fallback

Експерти: Увеличените мита няма да спрат китайските производители

Огромните маржове на марки като BYD ще им помогне да се справят с новите тарифи

Европейските регулатори са готови да наложат нови тарифи върху вноса на китайски автомобили, за да дадат шанс на местните марки, но това няма да помогне, категорични са експерти от индустрията. Те смятат, че китайските производители на автомобили са толкова ефективни, а маржовете на печалбата им са толкова големи, че лесно ще се справят с финансовите санкции и пак ще продават електромобилите си на изгодни за европейските потребители цени.

Законодателите в Европа са загрижени, че държавните субсидии дават на китайските марки несправедливо икономическо предимство. Властите в ЕС стартираха разследване в началото на годината, като следващата седмица ще стане ясно какво решение ще вземат за въвеждане на нови тарифи.

Анализаторите очакват Европа да обяви 30% мито, но експерти са на мнение, че това няма да помогне, за се намали броя на китайските EV, пристигащи в Европа. Огромните маржове на китайските автомобили лесно биха могли да с новите тарифи, а купувачите дори няма да усетят разликата, въпреки че самите автомобилни производители ще генерират по-малко печалба.

Някои експерти са на мнение, че тарифите ще трябва да достигнат до 50%, за да може китайските производители да бъдат извадени от играта. Все пак има и такива, които смятат, че ако таксите скочат до 20%, това ще се отрази на китайската икономика, тъй като нейният внос в ЕС ще бъде намален с близо 4 млрд долара.

Това се равнява на около 125 000 китайски електрически коли по-малко, като в същото време тази бройка ще бъде компенсирана от модели на европейски производители, които ще реализират продукция на стойност от 3,3 млрд. долара. В същото време обаче Китай вероятно ще си отмъсти незабавно, като наложи нови данъци на европейските автомобили, внасяни в страната. Вече се говори за сериозен ръст на митата на превозни средства с обем на двигателя над 2,0 литра.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Щом няма да ги спират, значи няма проблем да се наложат въпросните мита. Всичко е точ.
  • #3
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    До РУК.Ами те и Тесла стоят на паркинга пред Фабриката и не ги купуват.Свършиха субсидиите,пазарът се наводни с електрички,какво очакваш?
  • #2
    РУК ( преди 5 месеца )
    "според експерти","хората искат да знаят" са по-официална форма на "една комшийка каза","за един приятел питам"!Т.е. когато нямаш смелостта да застанеш зад думите и въпросите си!Китайците ако имаха такива огромни маржове,нямаше стотици хиляди коли да стоят по плацовете и пристанищата!Що не им намалят цените с 30% да разкарат някоя бройка,като 30% мита нямало да ги бъркат?Имат толкова пари вързани в готова продукция и фабрики,че ако пазара не се отпуши скоро са приключили глокса.А той няма да се!!
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Поредната статия в тази т.нар. медия, която е пълна с нестини. Най-големият производител в Китай е BYD, която е публична компания и финансовите й отчети могат да бъдат прочетени. За 2023 BYD има марж от $1100 на автомобил, а повечето китайски производители са с отрицателен cash flow. Къде ги видяхте тези големи маржове? Омразната ви Тесла за 2023 има марж от над $6000 на кола при по-малко работници от BYD. Да, много са "силни" - със субсидии от държавата
fallback
Последни