Европейските регулатори са готови да наложат нови тарифи върху вноса на китайски автомобили, за да дадат шанс на местните марки, но това няма да помогне, категорични са експерти от индустрията. Те смятат, че китайските производители на автомобили са толкова ефективни, а маржовете на печалбата им са толкова големи, че лесно ще се справят с финансовите санкции и пак ще продават електромобилите си на изгодни за европейските потребители цени.
Законодателите в Европа са загрижени, че държавните субсидии дават на китайските марки несправедливо икономическо предимство. Властите в ЕС стартираха разследване в началото на годината, като следващата седмица ще стане ясно какво решение ще вземат за въвеждане на нови тарифи.
Анализаторите очакват Европа да обяви 30% мито, но експерти са на мнение, че това няма да помогне, за се намали броя на китайските EV, пристигащи в Европа. Огромните маржове на китайските автомобили лесно биха могли да с новите тарифи, а купувачите дори няма да усетят разликата, въпреки че самите автомобилни производители ще генерират по-малко печалба.
Някои експерти са на мнение, че тарифите ще трябва да достигнат до 50%, за да може китайските производители да бъдат извадени от играта. Все пак има и такива, които смятат, че ако таксите скочат до 20%, това ще се отрази на китайската икономика, тъй като нейният внос в ЕС ще бъде намален с близо 4 млрд долара.
Това се равнява на около 125 000 китайски електрически коли по-малко, като в същото време тази бройка ще бъде компенсирана от модели на европейски производители, които ще реализират продукция на стойност от 3,3 млрд. долара. В същото време обаче Китай вероятно ще си отмъсти незабавно, като наложи нови данъци на европейските автомобили, внасяни в страната. Вече се говори за сериозен ръст на митата на превозни средства с обем на двигателя над 2,0 литра.