fallback

Изненада: Tesla най-бързо писва на шофьора

Toyota MR2 е моделът, който сменя средно най-много собственици

Разкрити са колите, които шофьорите продават, след като са ги притежавали за най-кратък период от време. И те са, може би изненадващо за мнозина, от най-известната електрическа марка в света – Tesla. Това твърди проучване на  услугата за проверка на историята на превозните средства CarVertical.

        Шофьорите на Tesla са единствените в анкетата, които се наслаждават на колите си средно по-малко от две години. Суперавтомобилите McLaren са вторите най-често търгувани, следвани от далеч по-евтините Seat.

Данните на CarVertical показват, че моделите на Tesla сменят своите  собственици средно след 20,6 месеца, докато при McLaren - след 24,7 месеца. Първото място на компанията, водена от Илон Мъск, вероятно се дължи на факта, че автомобилите се карат на лизинг, а не се купуват от повечето собственици. Второто място на McLaren може да изглежда изненадващо. Но след като се вземат предвид високите разходи за поддръжка, вероятно се появява разумно обяснение.  

          Seat – много по-достъпна марка, както и евтиният румънски хит Dacia са съответно трети и четвърти в класацията. Типичен собственик на „испанеца“ продава колата си след 33,7 месеца. При собственик на Dacia това се случва след 33,8. Audi е на пето място, като неговите модели се продават средно на всеки 34 месеца. 

Други луксозни марки в топ 2 са още Bentley (11-о място), Ferrari (16), Porsche (17) и Land Rover (18). Но както казва експертът на CarVertical Матас Бузелис, „контекстът е важен“. „Скъпите електромобили като Tesla често се отдават на лизинг като фирмени автомобили, което означава, че е по-вероятно да сменят собственика си по-бързо от колите, които са изцяло притегжание на своите шофьори“, казва Бузелис       

По отношение на отделните модели - Alfa Romeo Giulia, Porsche 718 и Mercedes-Benz AMG GT са колите, към които шофьорите се привързват средно най-кратко време: съответно само 15,9, 18,2 и 20,9 месеца.

CarVertical също установи кои модели имат най-голям брой собственици. Двуместната Toyota MR2 е със средно 3,33 шофьори, докато при BMW Z3 това число пада до 3,26 собственици. Ford Escort, Subaru Impreza и Nissan GT-R пък сменят средно съответно 2,98, 2,73 и 2,65 притежатели. Тези модели са по-малко привлекателни за купувачите, тъй като употребяваните коли с голям брой бивши собственици карат бъдещите шофьори да се разделят трудно с парите.                Когато се анализира по марка, Alpina (закупена от BMW през 2022 г.) има най-голям брой собственици (3,03), следвана от Rover (2,60) и Saab (2,53). Bentley е най-скъпата марка в челната петица, заемайки четвърто място със средно 2,44 шофьора. Следват Subaru (2,41) и Ferrari (2,40).

Матас Бузелис коментира: „Въпреки че пробегът и сервизната история ще ви дадат добра представа за състоянието и стойността на автомобила, знаейки колко пъти е сменял собственика си, също може да предостави полезни указания. Много предишни притежатели може да са знак, че колата е скъпа за експлоатация или дори че има основна или повтаряща се повреда“.  

fallback
  • #14
    Гост ( преди 3 месеца )
    До 12.Не бях виждал "мутричка" с баничарка за 30 к.лв.
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Как пък ги определе иначе за теслата ясно ку рникэ за кокошки
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Последните ми три коли ги купих нови и ги карам по 10 години,т.е. 120 месеца. " - Да разбирам ли, че от 20+ години си купувша чисто нови коли ... океййй, мутричка баткооо! Айде милионерчееее!
  • #11
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 10 - Понавам хора, на които им писна Лексус-а, номер 10! ПИСНА ИМ! 16 години с една и съща кола! 2005-а модел, купен 2008-а, каран до днес. Човекът я продава, защото сега и им скочиха цените. Тва Лексус GX е машинка! Няма разваляне и ако се сизлъжи,д а се развали, цената е като на Тойота ремонта. Човекът му предлагат 29000 лева а нея.
  • #10
    Тойотаджия ( преди 3 месеца )
    Нека позная - най-дълго притежаваните марки са Тойота и Лексус.
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 7: Именно - неведоми са пътищата по които субсидиите изкривяват пазара и безумията до които водят.
  • #8
    Гост ( преди 3 месеца )
    В България масово се купуват 10 годишни коли втора употреба и се карат докато издържат.
  • #7
    До 1 ( преди 3 месеца )
    За да е пълна историята, трябва да знаеш какъв е следващия автомобил който са купили? Освен това каква е била причината за покупката? Голяма част от тесните и останалите електромобили бяха купени за да се вземе субсидията и да се продадат с печалба. От друга страна този който е тръгнал да си купува електромобил след като го продаде рядко се качва на нещо различно от електромобил пък било то и друга марката.
  • #6
    До 3 ( преди 3 месеца )
    Тези които дават по над 100-200 000 лв за нов автомобил не са онези същите които карат 10-годишни автомобили. Допускам че твоя автомобил не е от този бюджетен клас?
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    2-ри, не само Тесла, ами ел колите като цяло. Освен едното им ускорение (и за някои че са безшумни, а а други заблудени като си мислят, че са Еко), няма изобщо тръпка в тях.
fallback
Последни