Разкрити са колите, които шофьорите продават, след като са ги притежавали за най-кратък период от време. И те са, може би изненадващо за мнозина, от най-известната електрическа марка в света – Tesla. Това твърди проучване на услугата за проверка на историята на превозните средства CarVertical.
Данните на CarVertical показват, че моделите на Tesla сменят своите собственици средно след 20,6 месеца, докато при McLaren - след 24,7 месеца. Първото място на компанията, водена от Илон Мъск, вероятно се дължи на факта, че автомобилите се карат на лизинг, а не се купуват от повечето собственици. Второто място на McLaren може да изглежда изненадващо. Но след като се вземат предвид високите разходи за поддръжка, вероятно се появява разумно обяснение.
Други луксозни марки в топ 2 са още Bentley (11-о място), Ferrari (16), Porsche (17) и Land Rover (18). Но както казва експертът на CarVertical Матас Бузелис, „контекстът е важен“. „Скъпите електромобили като Tesla често се отдават на лизинг като фирмени автомобили, което означава, че е по-вероятно да сменят собственика си по-бързо от колите, които са изцяло притегжание на своите шофьори“, казва Бузелис
По отношение на отделните модели - Alfa Romeo Giulia, Porsche 718 и Mercedes-Benz AMG GT са колите, към които шофьорите се привързват средно най-кратко време: съответно само 15,9, 18,2 и 20,9 месеца.
CarVertical също установи кои модели имат най-голям брой собственици. Двуместната Toyota MR2 е със средно 3,33 шофьори, докато при BMW Z3 това число пада до 3,26 собственици. Ford Escort, Subaru Impreza и Nissan GT-R пък сменят средно съответно 2,98, 2,73 и 2,65 притежатели. Тези модели са по-малко привлекателни за купувачите, тъй като употребяваните коли с голям брой бивши собственици карат бъдещите шофьори да се разделят трудно с парите.
Матас Бузелис коментира: „Въпреки че пробегът и сервизната история ще ви дадат добра представа за състоянието и стойността на автомобила, знаейки колко пъти е сменял собственика си, също може да предостави полезни указания. Много предишни притежатели може да са знак, че колата е скъпа за експлоатация или дори че има основна или повтаряща се повреда“.