Съобщенията за нови технологии в областта на батериите напоследък идват през ден, но това се отличава от масата по две неща. Първо, то не е публикация на поредния electro-нещо-си сайт, а на най-реномираното научно издание Nature. И второ, тази новаторска технология използва като основен материал... вода.
Това понижава драстично риска от пожар, който е висок при днешните литиево-йонни батерии, намалява леко теглото и на теория би трябвало да понижи себестойността, защото ще се изисква много по-малко количество ценни метали.
Проф. Ли съобщава за Nature Energy, че експериментално батерията е доказала издържливодст от минимум 1000 цикъла на зареждане и разреждане. При стандартно използване на електромобил това би означавало поне 19 години живот. Разбира се, технологията все още не е готова за масово производство, по пътя към което могат да изникнат и непредвидени трудности. Но според екипа от Далиан по-голямата част от работата вече е свършена.