fallback

Има ли връзка между конските сили и нивото на маслото в двигателя?

Търсите допълнителна мощност в колата си - ето как да я постигнете (ВИДЕО)

В търсенето на повече мощност от двигателя мнозина шофьори обмислят познати методи - въздухозаборници, принудителна индукция, инжектори и други очевидни подобрения. Има обаче един прост начин да се намери допълнителна енергия, който мнозина не взимат под внимание и това е маслото.

Независимо дали вярвате или не, капацитетът на маслото оказва голямо влияние върху мощността на двигателя. Лейк Спийд джуниър от YouTube-канала The Motor Oil Geek използва динометър, за да покаже точно колко мощност може да бъде спечелена и загубена въз основа на това колко масло има в картера.

Водещият се обедини с Бен Страдър от университета EFI, за да разбере как се променят мощността и налягането на маслото. Те използват двигател Chevy LS V8, в който първоначално има само 5 литра масло. Моторът е в състояние да развива 649 к.с., когато достигне „червената линия“, но налягането е опасно ниско. Затова и Спийд джуниър добавя 2 литра масло, след което отново измерва мощността. Налягането на маслото вече е на по-безопасно ниво, но мощността спада до 630 к.с.

Загубата не е сериозна, но все пак е факт. Водещият сипва още два литра във V8 двигателя (стават общо 9 литра), след което стартира мотора и прави ново измерване. Мощността вече е 589 к.с., с цели 60 к.с. по-малко от първоначалното число. В случая налягането на маслото е перфектно през целия цикъл.

Този тест е доказателство за концепцията, която състезателите и техните отбори използват от десетилетия. Използването на препоръчано количество масло държи двигателя в безопасност, но в търсенето на малко допълнителна мощност - за състезание на драг, където тя е нужна за кратък период от време, намаляването на количеството може да помогне. По-малко масло означава по-малко течност за забавяне на въртенето на двигателя и по-малко съпротивление за вътрешните части.

В същото време по-малкото масло представлява риск за мотора, така че е много важно да се прецени точно колко смазка трябва да има в двигателя, за да може той да издържи.

Снимка и видео: YouTube

fallback
  • #9
    Много е просто ( преди 1 месец )
    "така че е много важно да се прецени точно колко смазка трябва да има в двигателя, за да може той да издържи."...Какво има да се преценя, те хората са го преценили, има си щека, има си обозначения Min-Max.Спазвайте нивото на масло да е между двете чертички на пръчката и го сменяйте навреме.
  • #8
    Рено Реноватор ( преди 3 месеца )
    И повечето масло през клапаните в ауспуха,да не говорим за свещите при бензинов двигател!Защо да не сложим рициново масло само в картера и да се осе.ем до ушите?
  • #7
    Метален ( преди 3 месеца )
    Аз си държа винаги в двигателя не повече от 2 до 2.5 литра масло за да съм супер мощен!
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Автора явно не е и чувал за понятието: Двигател със сух картер. Там няма връзка между двете неща и това също е една от причините да се ползва при състезателни мотори.
  • #5
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Ей сега стана страшно! Пишман рейсърите, като тия дето дрифтят предимно по трамвайните релси, ще почнат да точат маслото че да живне мотора. После тия коли - от вън бегачки, от вътре тотал щета, ще излязат за продажба. Купуваш и ревеш!
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Колко литра масло използва тоя двигател? Пасата е с 4л, а тези само в доливане им отиде повечу
  • #3
    До #2 ( преди 3 месеца )
    Айде пак екологичните двг "експерти" ,си казаха тежката дума :)))
  • #2
    Факт ( преди 3 месеца )
    Има само една връзка че при ДВГ ползваш само половината цилиндри с винаги.От един ве 6 само в три цилиндъра имаш богата горивна смес в другите е бедна. Двг е трагедия.
  • #1
    А 1 ( преди 3 месеца )
    Слага се по голяма маслена помпа за да задоволи нуждите от нараслото потребление на масло , в някои спорни двигатели има и две помпи
fallback
Последни