Все по-малко нови автомобили получават атрактивни цветове, като в последно време в индустрията доминира сивата скала. Проучване на iSeeCars съобщава, че ако през 2004 г. около 60% от колите са били в различни нюанси на черното, бялото, сребристото и сивото, то сега този показател достига 80%.
Статистиката разкрива, че от четирите цвята в сивата скала белият е най-популярен, като представлява 27,6% от всички продадени нови автомобили през 2023 г. в сравнение с 15,6% през 2004 г. Черното е следващото най-популярно - с 22% дял, нарастващ от 14% преди две десетилетия.
Сивият е на трето място с 21,3% дял, докато 9,1% от всички продадени нови автомобили са боядисани в сребристо. Интересното е, че дялът на новите автомобили, боядисани в сребристо, е спаднал с 52,2% от 2004 г. насам.
Вината са случващото се не е в намалената наличност на други цветове. Всъщност средностатистическият нов автомобил през 2023 г. се е предлага в 6,7 цветови опции в сравнение със 7,1 през 2004 г. Това показва, че производителите не са намалили броя на предлаганите от тях цветове за нови коли.
Проучването показва, че различни нюанси на черното, бялото, сребристото и сивото са най-популярни във всички сегменти. При SUV, пикапите и пътнически коли (седани, комбита и хечбек) дялът на тези цветове се движи около 80, като единствено при спортните коли той е малко над 62%.