Химическият концерн BASF - един от лидерите в областта на автомобилните бои и лакове, представи своята визия за цветовете на превозните средства за следващите няколко години. Един от източниците на вдъхновение за експертите е тенденцията към въвеждането на изкуствен интелект в автомобилната индустрия.
Идеята в случая е през следващите няколко години да бъдат пренебрегнати традиционно водещите бели, черни и сиви нюанси на автомобилите по света. Комплектът от цветове на BASF е разделен на три региона. За Америка се предлагат нюанси на жълтото и зеленото, като те имат положителен ефект върху настроението, насърчават „охлаждащия ефект” в колата и „разширяват цветовите пространства".
В Европа, Африка и Близкия изток експертите от BASF предлагат да се популяризират бежовите и пастелните цветове, които в наши дни почти никога не се срещат в света на автомобилите. За Азиатско-тихоокеанския регион са посочени вариации на пастелно зелено и флуоресцентно червено. Те ще подчертаят индивидуалността на собственика.
От концерна отбелязват, че са се опитали да вземат предвид съвременните тенденции при създаването на палитрата - използването на екологично чисти материали, прехода към електрически двигатели, промяната в пропорциите на автомобилите и появата на нови елементи върху тялото.
Вече повече от десет години бялото остава най-популярният цвят за автомобилите по света. Той е водещ от 2011 г. в почти всички региони. Второ и трето място традиционно са запазени за нюансите на сивото и черното.