Volkswagen обнови най-мощния Golf с предно предаване. Хечбекът GTI Clubsport запази силовия агрегат на своя предшественик - 2.0 TSI двигател, съчетан с DSG робот, но получава леки промени на външен вид. Сред тях са различни фарове и осветяване на емблемата на радиаторната решетка. Вътре има нов мултифункционален волан и медийна система с усъвършенстван гласов асистент IDA и изкуствен интелект ChatGPT.
Премиерата на обновения Volkswagen Golf GTI Clubsport не предизвика особена сензация, тъй като няма съществени изненади. Двигателят на хечбека е същият - EA888 Evo4, развиващ 300 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Динамиката също е същата като предшественика си - колата ускорява от нула до сто за 5,6 секунди, ограничителят се активира при 250 километра в час, въпреки че може да бъде преместен на 267 при поръчка на пакет Race.
GTI Clubsport има диференциал с електронно управление на предния мост вместо неговата имитация и специален режим на шофиране, който взема предвид топографията на Северната дъга на „Нюрбургринг“, като всичко това беше налично за модела и преди фейслифта.
Адаптивното окачване DCC остава опция. Стандартните джанти са 19-цолови Queenstown, като имат нов дизайн. Срещу допълнителна такса те могат да бъдат заменени с лети Warmenau, всяка от които тежи само осем килограма.
Както Volkswagen обеща, GTI Clubsport запази титлата на най-мощния Golf с предно задвижване, но в общото класиране сред серийните модели лидер по този показател е Golf R (333 к.с.). Има и произведен в ограничен тираж от 220 бройки Golf R360S, който, както личи и от името му, развива 360 к.с.
Още снимки на обновения хот-хеч - вижте в галерията: