fallback

Great Wall затваря европейската централа, отменя плановете за разширяване

Китайският производител трудно намира купувачи за моделите си на Стария континент

Китайският автомобилен производител Great Wall Motors ще затвори европейската си централа, която се намира в Мюнхен (Германия) и ще освободи целия персонал, включително мениджърския екип. Моделите на GWM ще продължат да се продават на съществуващите европейски пазари, но планираното по-рано разширяване към други държави се отменя.

Решението за затварянето на европейската централа най-вероятно е взето заради слабите продажби на Стария континент. През 2023 г. Great Wall е продал общо 316 018 коли в чужбина, но само 6300 от тях са в Европа. Наскоро китайският производител отложи обявената цел да продава по 1 милион коли зад граница от 2025 за 2030 г., позовавайки се на предизвикателни пазарни условия.

Както съобщава германската медия Manager Magazin, офисите на Great Wall в Мюнхен ще затворят в края на август, а всичките 100 служители ще бъдат съкратени. Същият източник предполага, че служителите и партньорските компании вече са информирани. От Great Wall коментираха единствено, че трябва да се направят корекции на целите на фона на нестабилен пазар.

През ноември 2023 г. Great Wall Motors обяви консолидирането на марките Ora и Wey в едно звено - GWM, преименувайки съответно своите продукти. Тогава китайският автомобилен производител планира експанзия в Испания, Италия, Португалия, Белгия, Люксембург, Холандия, Австрия, Швейцария, Дания, Исландия и България в рамките на 2024 г., която сега е отменена.

От друга страна, GWM ще спази вече установените споразумения за партньорство в Германия, Обединеното кралство, Ирландия и Швеция. Затварянето на европейските офиси означава, че цялостното управление вече ще се извършва директно от централата в Баодин в Китай.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спокойно, пак ще отворят след няколко години.
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз очаквам да започнат да ги продават дори по-евтино от колкото в Китай, въпрос на време е ще стане както с телефоните, един за 300 лева върши същата работа като такъв за 3к с малка разлика в камерата.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Лошото е че с тези цени, хората спряха и европейски коли да купуват. Масово "лъжат" клиентите с цени от 150евро /месечно и последна вноска от 18-20 хил, която ти разсрочват за още 4 години.
  • #10
    Пропов ( преди 1 месец )
    Това ли им е световната експанзия на китайците?! Станаха за смях пред световната автомобилна общност. Тръгнаха на краставичар криви краставици да продават. Европейският потребител е образован, интелигентен и капризен. Не кълве на ***.
  • #9
    Глас от тъдява ( преди 1 месец )
    MG виждам "доста", но го отдавам на факта, че предлагат ДВГ. У наше село един сервиз и паркирал две FSKJ или нещо такова, пред вратата и го раздават представителство.
  • #8
    До долните ( преди 1 месец )
    Проблемът на great wall е, че НЕ продават електрички, а предимно ДВГ. И то със съмнително качество.
  • #7
    barco ( преди 1 месец )
    Купувайте елетроженчета и след 2-3 години като ви писне, ще се чудите как и къде да ги продавате на 30-40% от цената....особено китайчета!
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е то при тези цени на които "продават" в Европа човек може да си купи истинска кола.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Малей, а какви хвалби бяха за Ора-та. Е, китайската инвазия пак се отлага. Само едни БУД останаха знаменосци и донякъде МГ. Гробокопачите на загниващия Запад остава да се надяват на разни Шайомита и Хухавеи. Те обаче са малко като Снежния човек Йети-всички чуваме и четем за тях, но ги има само някъде в Азия.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Заложиха на завод в България и им провалихме всички планове и спасихме ЕС :D :D
fallback
Последни