Още една емблематична черта на марката Alfa Romeo ще изчезне напълно в следващите модели, потвърди главният дизайнер Алехандро Месонеро-Романос. Става дума за характерната позиция на регистрационния номер, която при най-знаковите модели от десетилетия се намира леко встрани.
При следващото поколение на Giulia и Stelvio обаче номерът ще е по средата, както е при останалите марки на Stellantis. Официалното обяснение е в правилата за безопасност на пешеходците в ЕС. Но италиански медии настояват, че истинската причина е да се понижат разходите, като се стандартизира цялата гама на Stellantis - нещо, което L'Espresso нарече "пежоизацията" на Alfa Romeo.
"Някои заклети алфисти, които смятат, че една Alfa не е Alfa, ако номерът й не е отстрани, няма да бъдат доволни", призна главният дизайнер Алехандро Месонеро-Романос, работил преди това за Seat и Dacia. "Но има и много красиви Алфи в историята на марката, които са били с номер по средата - аз имам Alfetta и Giulia от 1968, които са с централни номера и изглеждат чудесно".
Giulietta Spider от 1955: началото на традицията
Традицията на странично разположения номер започва от класическата Giulietta Spider от 1955, и продължава до днес в модели като Giulia, Stelvio и Tonale. Но не за дълго. Централно разположеният номер вече се появи при злополучната Alfa Romeo Milano, която предизвика толкова гневни отзиви в Италия заради подвеждащото име (моделът ще се прави в Полша), че компанията бе принудена да го прекръсти на Junior. Сега Месонеро-Романос потвърждава, че същият подход ще бъде използван и в следващите Giulia и Stelvio.
В историята на Alfa има предостатъчно модели със стандартно позициониран номер. Но онези със страничен са ценени повече от феновете
Новите поколения ще се откажат от платформата Giorgio, създадена специално за Alfa, и вместо това ще ползват общата архитектура STLA на Stellantis, срещана също при Peugeot, Citroen, Opel, Dodge и останалите брандове на групата. "Това ще ни позволи да имаме симетрия в автомобилите, за което аз като дизайнер особено се радвам", добави Месонеро-Романос. В разговор с Autocar испанецът отказа да уточни как емблематичното scudetto (щитче) в решетката на Alfa ще оцелее при централно монтиран номер, но увери, че то ще оцелее "в една по-модерна интерпретация".
Още по темата:
-
Италианският кросоувър компенсира малките недостатъци с много характер. Жалко, че трябва да се сбогуваме
-
Сливането между PSA и FCA е окончателно решено, но означава ли това и край за някои легендарни имена?
-
Само пет бройки са били произведени от тази машина, проектирана от самия Виторио Яно
-
Това е колата, която трябва да възроди най-славната италианска емблема. И като нищо ще го направи