fallback

Само 2,5% от електромобилите са със сменена батерия

Проблемът се среща най-често при колите, произведени преди 2015 г.

Един от най-големите страхове на собствениците на електромобили е да се наложи да сменят батерията, тъй като това би струвало огромна сума. Въпреки че батерията е най-скъпият компонент на превозното средство, скорошно проучване показва, че това не трябва да е проблем, ако електромобилът е произведен след 2015 г.

Компанията Recurrent Auto, която се занимава с покупко-продажба на EV, е изследвала над 20 000 електромобила и е установила, че средно само 2,5% от превозните средства са със сменени батерии. Този брой силно зависи от годината на производство, като не не е изненадващо, че колкото по-стар е EV, толкова по-вероятно е да се нуждае от нова батерия.

Новото проучване разкрива, че процентът на смяна на батериите за електромобили, произведени преди 2015 г., е 13%, докато той спада до 1% или по-малко за превозни средства, произведени през 2016 г. или по-нови. Най-старите електромобили, включени в проучването, са от 2011 г., като при тях всеки трети се нуждае от нова батерия, но това се дължи на няколко фактора.

Основният е свързан с възрастта на батериите. Използването на по-стари батерии и техните системи за управление на топлината не са толкова ефективни, колкото тези на съвременните електрически автомобили. Някои по-стари електромобили са оборудвани с батерии с въздушно охлаждане без термично управление и при тях се отчита още по-голямо влошаване. Батериите на по-новите електромобили не само имат подобрен химичен състав, който им позволява да издържат по-дълго и по-добре да издържат на често бързо зареждане, но техните системи за термично управление са значително по-ефективни и те са по-добри в избягването на ускореното разграждане.

Проучването на Recurrent също установява, че капацитет на батериите се е увеличил със 122% между 2015 г. и 2022 г., което означава, че новите електромобили имат по-голям капацитет на батерията като начало (и загуба), така че дори и да загубят малко капацитет с течение на времето, батериите им ще издържат по-дълго, преди да се наложи да бъде заменени. Тази тенденция също се очаква да продължи, въпреки че нарастването на капацитета на батерията ще бъде по-бавно, тъй като повечето нови електромобили вече имат достатъчно.

Системите за термично управление и химията на батериите ще продължат да се развиват и ще правят постепенни подобрения. Възможно е също така технологичните пробиви да доведат до значителен напредък, като например дългоочакваните твърдотелни батерии, върху които работят няколко автомобилни производители и компании за батерии.

fallback
  • #2
    До 1 ( преди 5 месеца )
    Прав си. Едновремешните батерии от 2012 година изминаваха по 300 до 500 000 км и след това се налагаше смяна, ако решиш да минаваш 1,8 милиона километра с тях. Сега вече не е необходимо да мислиш за глупости, защото с батерия произведена след 2017 година може да ги минеш и без да ти се наложи да я сменяш. Пък и след толкова километри няма да е останал автомобил на който да сменяш батерията.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Но как! Тук имаше хора, които коментираха, как било масово и колко лесно се сменяла и как било евтино ... Ех, поне ги няма глупсотите от преди 6-7 години, как щели даминат 400 000 км, а после, да си сменят батерията с "новата технология" и да минават по 1000 км с еди заряд, вместо 300, докато си я зареждат от соларен панл на тавана.
fallback
Последни