fallback

Цените на употребяваните електромобили се доближават до еквивалентите с ДВГ

Конвенционалните модели остаряват и това също ще оказва влияние върху избора на потребителите

Цените на употребяваните електрически автомобили са все по-близо до еквивалентните бензинови и дизелови модели, разкриват данните на компанията Manheim Cox Automotive, която се занимава с наблюдение и проучване на пазара.

Средната цена на електромобил на 2 до 4 години е 19 547 евро, докато еквивалентният дизелов автомобил е по-скъп - 21 189 евро (разлика от 7,8%). В същото време бензинов модел със сходни характеристики се продава за 15 234 евро, което е с 39,2% по-малко от дизелите.

Електромобилите все още са много по-скъпи в сравнение с автомобилите с ДВГ във всички възрастови групи като цяло - средната цена за първото тримесечие е 19 750 евро, което е със 7101 евро повече от дизела и със 7168 евро повече от бензина.

Именно по-високите цени на употребяваните автомобили спрямо техните еквиваленти с ДВГ е това, което спира много купувачи. Като цяло обаче цените на колите на ток започват да падат от края на 2022 г. и вече са много по-близо до тези на превозните средства с ДВГ.б Данните на Manheim Cox Automotive сочат, че през първото тримесечие на 2022 г. средната търговска цена за EV е била 24 998 евро, докато за дизелов автомобил тя е 23 380 евро (-6,4%), а за бензинов модел - 18 457 евро (-26,2%).

Прогнозите на експертите са, че през следващите 3 години дялът на дизелите, в това число и меките хибриди, ще спадне с 3% - до 30%. Що се касае до бензинови модели, в това число и меките хибриди, техният дял ще се увеличи през същия период с 1% - до 62%.

В същото време дялът на електромобилите се очаква да нарасне с 2,5% през 2024 г. до 5,9% през 2027 г., което е ръст от 184% спрямо периода 2020-2023 г. Дялът на хибридите и plug-in хибридите се очаква да нарасне с 1,0% до 2,8%, което е ръст от 110% спрямо 2020-2023 г.

Според Филип Нотхард, директор на Manheim Cox Automotive, действията на дилърите ще играят основна роля в промяна на цените, тъй като на пазара навлизат евтини модела на марки като BYD и Dacia, а Tesla редовно намалява цените на своите модели.

„Търговците трябва сериозно да обмислят профила на автомобилите си на склад, тъй като автопаркът с ДВГ остарява от година на година. Това оказва влияние върху наличността и избора при превозни средства на възраст до четири години. Дилърите трябва да внимават, защото наличността на автомобили с ДВГ намаля с 10-16% годишно, а в същото време на пазара се случват неща, върху които те нямат никакъв контрол - като намаляването на цените от Tesla, например", обясни Нотхард.

fallback
  • #16
    a RC играчките ? бен ( преди 1 месец )
    Аз имам електрическа кола с дистанционно, доста евтина е, а защо тези с бензинови двигатели с дистанционно са толкова скъпи ? И съответно толкова по-добри ?
  • #15
    До 10 ( преди 1 месец )
    А колко коня мислиш че са ти необходими за да поддържаш 140 километра в час, независимо с какъв тип задвижване си? Питам от любопитство, Не че има някакво значение дали ще са 20 коня или 50 коня при положение че електродвигателя е 300 коня, а вече е честа практика един електромобил да има два или три такива двигателя по 300 коня. Е тях колко да ги натовариш дори да се движиш с 200? Дори автомобил със 150 коня може да вдигне 200, следователно му трябват по-малко за да ги поддържа.
  • #14
    само 100 бона ( преди 1 месец )
    смешни сте, аз си бях купил за 60 000 лв тесла втора ръка и после й смених батерията за още 40 000 лв и готово - какъв е проблема ? Сега ще си карам още поне 5 години
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 8 - 30 к.с. на магистрала? Извинявай, ама какво караш? Скутер на Веспа ли?
  • #12
    До 7 ( преди 1 месец )
    То като гледам каквато статията, такива са и повечето коментиращи, които се оправдават все едно някой пистолета на челото да си купят електромобил още утре и се оправдават защо няма да го направят. Не осъзнават че дори през 2050 година ще са необходими и полезни клиентите които да купуват 20-30 годишни автомобили с ДВГ, "защото са истински", а не защото могат да ги купят за 3-5 000 лв, вместо да дават 10-15 000 за електричка. Защото цената на електричките никога няма да падне толкова ниско.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ам - смятаме ли първоначалната цена? Защото гледам Хонда Акорд - 12 годишен Акорд с всички екстри е колкото 12 годишно БМВ 5 с висчки екстри, като изключваме разните М пакети с по 500+ к.с. Работата е, че като ново, BMW-то е било почти 2.5 пъти по-скъп от Хондата. Сега, спроед един мой, дето продава коли, причината е, че има 25 пъти повече БМВ 5 отколктоо Хонда. Не, че като коли са много по-хубави или лоши. Просто трундо държат цена, като имаш 40 такива за продаване, спрямо една Хонда.
  • #10
    Толуп ( преди 1 месец )
    Нещо четох долу за 30 коня и максималната позволена скорост и предпочетох да не дочитам. Така , моето мнение е следното : докато батериите за електричките не ги направят като се запалят да катапултират за да не изгори купе и хора и т.н. и докато не направят цената на батерията НОРМАЛНА - няма да си купя такъв кашон. Или пък недай си боже тесла с автопилот да ме хвърли некъде да умра. Не мерси !
  • #9
    Алекси ( преди 1 месец )
    аз имам ел. четка за зъби и не съм доволен
  • #8
    До 1 ( преди 1 месец )
    Истинският и практически вечен двигател е електрическият. Единственото, което му се износва са лагерите, които са единствените движещи се части и струват по-малко от смяна на масло. Практически е невъзможно да е изгориш двигател с 300 коня мощност, при положение, че за поддържане на максималната позволена скорост дори на магистралата са ти достатъчни максимум 30 коня. Дуракоустойчиви са за разлика от ДВГ, при който, ако го запалиш студен и вдигнеш 140, си заминава дори да е чисто нов.
  • #7
    Лудория ( преди 1 месец )
    Страненен писателски труд, обявен като статия. Как сравняват цени, без да конкретизират клас или нещо друго. Защото Бентли за 400 000 евро бензин няма как да е същото като Дачия на ток за 22 000 евро. Ама стават за смятане на средна цена... Просто запълват медиите... нищо повече.
fallback
Последни