fallback

Цените на употребяваните електромобили се доближават до еквивалентите с ДВГ

Конвенционалните модели остаряват и това също ще оказва влияние върху избора на потребителите

Цените на употребяваните електрически автомобили са все по-близо до еквивалентните бензинови и дизелови модели, разкриват данните на компанията Manheim Cox Automotive, която се занимава с наблюдение и проучване на пазара.

Средната цена на електромобил на 2 до 4 години е 19 547 евро, докато еквивалентният дизелов автомобил е по-скъп - 21 189 евро (разлика от 7,8%). В същото време бензинов модел със сходни характеристики се продава за 15 234 евро, което е с 39,2% по-малко от дизелите.

Електромобилите все още са много по-скъпи в сравнение с автомобилите с ДВГ във всички възрастови групи като цяло - средната цена за първото тримесечие е 19 750 евро, което е със 7101 евро повече от дизела и със 7168 евро повече от бензина.

Именно по-високите цени на употребяваните автомобили спрямо техните еквиваленти с ДВГ е това, което спира много купувачи. Като цяло обаче цените на колите на ток започват да падат от края на 2022 г. и вече са много по-близо до тези на превозните средства с ДВГ.б Данните на Manheim Cox Automotive сочат, че през първото тримесечие на 2022 г. средната търговска цена за EV е била 24 998 евро, докато за дизелов автомобил тя е 23 380 евро (-6,4%), а за бензинов модел - 18 457 евро (-26,2%).

Прогнозите на експертите са, че през следващите 3 години дялът на дизелите, в това число и меките хибриди, ще спадне с 3% - до 30%. Що се касае до бензинови модели, в това число и меките хибриди, техният дял ще се увеличи през същия период с 1% - до 62%.

В същото време дялът на електромобилите се очаква да нарасне с 2,5% през 2024 г. до 5,9% през 2027 г., което е ръст от 184% спрямо периода 2020-2023 г. Дялът на хибридите и plug-in хибридите се очаква да нарасне с 1,0% до 2,8%, което е ръст от 110% спрямо 2020-2023 г.

Според Филип Нотхард, директор на Manheim Cox Automotive, действията на дилърите ще играят основна роля в промяна на цените, тъй като на пазара навлизат евтини модела на марки като BYD и Dacia, а Tesla редовно намалява цените на своите модели.

„Търговците трябва сериозно да обмислят профила на автомобилите си на склад, тъй като автопаркът с ДВГ остарява от година на година. Това оказва влияние върху наличността и избора при превозни средства на възраст до четири години. Дилърите трябва да внимават, защото наличността на автомобили с ДВГ намаля с 10-16% годишно, а в същото време на пазара се случват неща, върху които те нямат никакъв контрол - като намаляването на цените от Tesla, например", обясни Нотхард.

fallback
  • #26
    До 26 ( преди 4 месеца )
    Аз пък имам dacia duster на 50 години и 30 милиона километра.
  • #25
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 25: О, това нищо не е, моят братовчед пък живее в Канада и има 2 Тесли Модел S, едната на 18, а другата на 22 години. А батериите са му разредени само на 6% и 8%.
  • #24
    Leberknoedl ( преди 4 месеца )
    Електромобил на 4 години има още 4-5 години живот на батерията. Автомобили с ДВГ на същата вързаст - поне 15. Та, колко са баламите да платят същата цена за нещо което има 3 пъти по-малък ресурс?
  • #23
    Ферари фен ( преди 4 месеца )
    Като Ферари Фен според теб какъв ще бъде отговора ми ? :))
  • #22
    До 20 ( преди 4 месеца )
    "Има едно създадено ясно очебийно разделение между хората, които са работили с двигатели и лаиците..." Питам те като човек професионалист, Какво е професионалното ти мнение. Въпросът ми е от техническа гледна точка кой е по-съвършения и ефективен двигател - електрическият или ДВГ?
  • #21
    До 17 и 18 ( преди 4 месеца )
    Кой говори за автомобил с мощност 30 коня? Говоря че средностатистически двигател на електромобил е 300 коня. Откъде ги измислихте тези 30 коня мощност на автомобила? За ускорение до 140 км в час за единица маса, е необходимо едно и също количество енергия, независимо от мощността. От мощността зависи единствено и само времето за което ще ускориш до 140.
  • #20
    Ферари фен ( преди 4 месеца )
    Има едно създадено ясно очебийно разделение между хората, които са работили с двигатели и лаиците , които единствено коментират без никога да са пипали механика. Лично аз съм завършил двигатели с вътрешно горене, познат ми е принципа на работата им, карал съм какво ли не, работил съм над какво ли не. Трудно ще накараш механиците да се откажат от труда си и да залюбят коли с дистанционно. Да не кажа даже невъзможно.
  • #19
    До 13 ( преди 4 месеца )
    Хайде Пак почнахме с простотиите. Колко харчи един електромобил за движение със 140 км в час? Това, че имаш 1000 коня под капака, не означава че ги ползваш всичките през цялото време. Научете тази взаимовръзка енергия-мощност-време, че ми омръзна да споря с вярващи в перпетомобиле, които твърдят че един автомобил може да харчи 20 kW, но до гумите да стигат 100 kW.
  • #18
    Толуп ( преди 4 месеца )
    Според мен адекватен автомобил е този с минимум 150 - до 200 коня - можеш да се включваш в движението без притеснение , че някой ще те отнесе като куцо пиле домат.
  • #17
    xaxaxaxa ( преди 4 месеца )
    Искам да те видя на аутобана между останалите с нещо с 30 коня как поддържаш максимална скорост и в коя лента ще се намираш и изобщо на лентата ли ще бъдеш или в канавката отстрани, изхвърлен от трафика ? :D
fallback
Последни