Слънцето все пак пробива, идва лято и мнозина шофьори сигурно си мислят – има време за проверя чистачките. Грешка: дъждът и градушката, които връхлетяха София и други части на България преди това, ни напомниха, че не бива шега с този често подценяван аксесоар.
Видимостта е синоним на безопасност , състоянието на чистачките винаги трябва да е безупречно. Кога е моментът да смените перата им? Може да изглежда като тривиален въпрос с тривиален отговор, но не винаги. Известните признаци са напълно вярни: обикновено когато шумят, "скачат" върху стъклото и оставят следи, линии и ивици. Или още по-лошо - гумата видимо се е отлепила от рамката. Ясно, тогава, четките трябва да се сменят. Слънцето, дъждът, особено ледът и дори температурните промени скъсяват живота на гумата. Яко тя се втърди, веднага купете нов комплект, подчертаваме, сменете и двете.
Но понякога, особено ако са на една или две години и колата е паркирана на закрито, проблемът с шума и лошото почистване на предното стъкло може да се реши с малко поддръжка. Може просто да са мръсни, а да не се сменят.
За да оправите този проблем, трябва да да се оборудвате с кърпи - специфичен продукт за почистване на перата. алтернативно оцетът ще свърши добра работа. И малко вазелин, разбира се. Продава се на спрей във всеки магазин за авточасти. Почистващ препарат или оцет ще служи за почистване на гумата, без да й виляе. Вазелинът пък е за минимизиране на триенето с предното стъкло (производителите използват графит, да, същият материал, който изгражда върха на молива).
С кърпа, напоена с вода, първо трябва да преминете върху гумата на четката, за да премахнете мръсотията. Второ, след това с оцет и трето отново с вода, за да премахнете остатъците от оцет. Винаги използвайте максимално деликатно кърпата. Завършете работата с малко количество вазелин, което да разпределите върху гуменото "острие". Операцията трябва да се повтаря толкова често, колкото мръсотията се отлага по перата на чистачките. Това зависи от района в който живеете и от пътищата, които често използвате.
Ако при внимателно разглеждане на гумата по време на работа забележите износени или, по-лошо, скъсани участъци, тогава поддръжката на четките най-вероятно няма да даде големи резултати. По-добре е да ги замените и то с първокласни продукти, не жалете някой лев.