fallback

Японските марки са най-слабо ангажирани в борбата за климата

Само три компании произвежат достатъчно екологични превозни средства

Японските производители на автомобили са едни от най-твърдо противопоставящите се на правителствените политики в областта на климата, а най-зле от тях се представя Toyota, която отново беше идентифицирана като автомобилната компания, бореща се най-силно срещу законите, които въвеждат тавани на емисиите на парникови газове и задължават производството на електрически превозни средства.

Марките с най-нисък резултат в новото проучване на политиката в областта на климата на мозъчния тръст InfluenceMaps са Suzuki, Mazda и Toyota. Според официалната информация те са се застъпвали за отслабване на политиките за климата в Австралия, Индия и САЩ и са насърчавали разхлабването на правилата.

Toyota открито се противопоставя на политиките, които подкрепят изцяло електрическите превозни средства като единствения път напред към здравословна околна среда, твърдейки, че доставката на налични материали за батерии прави хибридите по-добър вариант.

„Докато продажбите на електрически превозни средства продължават да растат в световен мащаб, отрицателното застъпничество от изостаналите автомобилни производители, особено в Япония, за защита на инвестициите им в замърсяващи технологии за двигатели с вътрешно горене, остава една от най-големите пречки пред научно обоснованата политика за климата“, каза Бен Юриев, директор на InfluenceMap.

Автомобилният производител получава най-ниската оценка - „D“, за ангажираност в политиката за климата, но не е сам. InfluenceMap установи, че много автомобилни производители измиват имиджа си, като лобират чрез индустриални групи като Алианса за автомобилни иновации в САЩ и Федералната камара на автомобилната индустрия в Австралия, като и двете успяха да разводнят наскоро обявените политики за климата в съответните им страни.

В резултат на това нито един производител на автомобили няма по-добър резултат от оценка „В“ според InfluenceMap, а ако пренебрегнете Tesla, никоя марка не е постигнала по-добър резултат от C. Междувременно според мозъчния тръст само три от 15-те анализирани компании са на път да произвеждат достатъчно екологични превозни средства за избягване на климатична катастрофа, като това са Tesla, Mercedes и BMW.

За да избегнат най-лошите вреди от изменението на климата, до 2030 г. поне 66% от превозните средства ще трябва да бъдат напълно електрически, да работят с водородни горивни клетки или да бъдат plug-in хибриди, твърди InfluenceMap. Въз основа на настоящите производствени тенденции само 53% от автомобилите в световен мащаб ще се впишат в една от тези категории до тази дата.

„Нестандартните планове за електрически превозни средства на производителите на автомобили и негативните стратегии за застъпничество водят до климатичната криза. Без незабавна промяна на скоростта от тях и техните индустриални асоциации за реформиране на ангажимента им в политиката за климата, те ще продължат да отслабват и забавят правилата за климата в световен мащаб, насочвайки света към ръба“, каза още Юриев.

fallback
  • #15
    Такашима ташакима ( преди 5 месеца )
    Японски, китайски, все таралясник
  • #14
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    За сега изглежда че цялостната концепция за електро мобилността, все още не достатъчно развита и изяснена. Просто трябва да мине достатъчно врвме, да се натрупа достатъчно опит от проби и грешки. Тойота за сега напипа правилната и печеливша тенденция-развитие на хибриди, да не забравяме, че това все пак е бизнес и трябеа да е печеливш.
  • #13
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Как е, Ушанков, РУКоделев? Когато ценностната система на човек, основана на лъжи, се стине, боли, нали? Целият ви беден животец е изграден на лъжи, подклаждани от японски маркетинг и московска пропаганда...колко ли сте тъжнички?
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Разберете че на никой не му дреме за екологията. В Южна Америка изсичат площи колкото една България всяка година, обаче колите са проблем. Всеки Европа всеки път се използвате хиляди тонове излишни опаковки всеки ден, които НЕ СЕ ПРЕРАБОТВАТ. И т.н. и т.н.
  • #11
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Много дрънкане и извода е същия - като намалят цените, хората предпочитат да си купят електромобил въпреки че дори със субсидиите излиза по-скъпо от автомобил с ДВГ. Защо мислиш че toyota хвърля милиони и милиарди за лобиране срещу електромобилите и срещу нормите за емисии които уж покрива по вашите опорни точки? А статистиката еднозначно говори, че 80% от хората които са си купили електромобил не се връщат към ДВГ.
  • #10
    До9 ( преди 6 месеца )
    ***, не знам за къв известен се помисли, чак пък да съм ти чел някви мисли. Субсидиите като Х хил.евро кат върнеш глф 3 за ел. Без данък х-години, безпл. паркинг в центъра на скъп град, безпл.(почти) зареждане от общински зарядни, много реклама за шарани( като теб) дето казва как от ток на х ст. избиваш цената на вибратора и така се преодоляват недостатъците е втори път трудно повтаряли прекараните, ама пък кой му пука, маржа е голям, еу богат, ще им мине до следващата дъвка на кирия
  • #9
    Ти сериозно ли ( преди 6 месеца )
    "Екоталибанските ограничения издишат на свободните пазари и там без субсидиране се вижда какво търсят хората -двг/хибрид за единствен автомобил...." тоест и ти повтаряш моята опорна точка, но си правиш различни изводи? Повтаряш като папагал, това което и аз говоря - хората не се интересуват от задвижването, а от това колко струва автомобила. Ако със субсидии цените паднат, предпочитат да си купят електромобил въпреки "недостатъците" им? Как субсидиите премахват недостатъците? Имаш ли обяснение?
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Просто не се вързват на глупостите на зелените еврокомундета и не им дреме, светът е достатъчно голям за да продават добре. Екоталибанските ограничения издишат на свободните пазари и там без субсидиране се вижда какво търсят хората -двг/хибрид за единствен автомобил, ел. за къси разстояния и градско при възможност за домашно зареждане, двг- дизел за промишлен транспорт и без политическа намеса или революция в технологиите, това няма да се промени в световен мащаб.
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Просто осъзнават, че това са пълни глупости и не си хабят ресурсите заради бълвочите на шайка зелени измамници (вкл. InfluenceMap).
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не може автомобил да е екологичен, екологично е ходенето пеша, карането на колело, да не си купуваш найлонова торбичка всяко пазаруване и куп други неща.
fallback
Последни