Хенри Форд израства в окръг Уейн, Мичиган, със силен интерес към машините и инженерството. Той прави първия си бензинов двигател през 1893 г., едноцилиндров, който се ражда на кухненската маса на семейството в Детройт.
Десетилетие по-късно Хенри основава Ford Motor Company, където усъвършенства процеса на сглобяване в опит да направи Model T по-достъпен. Тази кола в крайна сметка продава повече от 15 милиона бройки от 1908 до 1927 г., което я поставя сред най-популярните модели, въпреки че е извън пазара повече от век.
С милиони автомобили Ford, които се движат по пътищата, е неизбежно те да намерят своя път и в популярната култура. Благодарение на своя привлекателен дизайн и разпознаваеми форми, колите на тази марка са звездите на телевизионни предавания и филми.
6 легендарни коли на Ford от киното (ГАЛЕРИЯ)
Екшънът от 1979 г. „Лудия Макс“ е съсредоточен върху битките между полиция и бандити, така че естествено колите са в центъра на историята. Филмът се развива и снима в Австралия, където Ford има значително пазарно присъствие. Няколко специално оборудвани Falcon от началото на 70-те са използвани като полицейски прихващачи по време на филма, а Мел Гибсън използва Falcon GT 351 от 73 г. с чудовищен компресор, пронизващ предния капак. В „Лудият Макс“ също участва цял парк от мотоциклети, включително оборудвана с кош Honda CB750.
Други превозни средства, произведени от Ford, които имат по-малка поява в лентата, включват Lincoln Continental от 1973 г., линейка F-100 от 1977 г. и Ford V8 от 1934 г. Черният Falcon GT е персонализиран за филма от Рей Бекърли от Graf-X International с помощта на дизайнера на автомобилната компания Питър Аркадипане.
Когато снимките приключват, колата е дадена на механика на снимачната площадка Мъри Смит, който има да взима пари от разорените тогава продуценти на филма. “Лудият Макс“ се превръща в неочакван хит и те я купуват обратно за използване в продължението от 1981 г. Автомобилът е „унищожен” в сценария, но продуцентите всъщност изгарят „дубльор“ вместо оригиналния Falcon. След това легендата минава през различни собственици преди да пакрира в Автомобилния музей в Маями през 2012 г. Той е пуснат за продажба през 2020 г. и в момента местонахождението му е пълна мистерия.