fallback

Изчезването на Focus може да има опустошителни последствия за Ford

Поредица от лоши решения заплашват бъдещето на една от водещите марка в Европа

Предстоят лоши времена за Ford в Европа. Марката със синия овал е изправена пред сериозна опасност да остане на последните места в класацията по продажби за 2025 г. Това е следствие от поредица от лоши решения - най-вече това за спирането на производството и продажбите на Focus догодина, посочва Motor.es.

В момента европейското подразделение на Ford е в критична ситуация. В продължение на няколко години компанията работи, за да се трансформира в марка електрически автомобили, като се ръководеше от пазарните анализатори, които очевидно грешат. По-голямата част от производителите бяха принудени да предефинират своите стратегии, особено след като ЕС отложи влизането на стандарта Евро 7.

Във Ford повярваха, че продажбите на електрически автомобили ще се увеличават всяка година и се отърваха от водещите си модели. Първо бяха спрени Galaxy и S-MAX, последва ги Mondeo, за да дойде ред и на Fiesta. Догодина идва ред и на Focus, което със сигурност ще нанесе още по-силен удар но продажбите на марката в Европа.

Puma, Kuga, Bronco, Mustang и Tourneo остават в гамата с ДВГ, като към тях ще бъде добавен и новия EcoSport, докато каталогът на моделите с нулеви емисии включва Mustang Mach-E и Explorer Electric. Към тях да се присъединят електрически вариант на Puma, както и ново Capri. От марката потвърдиха, че ще заложат на plug-in хибриди, за да спестят пари, но не всички модели са готови да поддържат тази технология.

Технически това е възможно единствено за Bronco, докато добавянето на plug-in хибрид на новия EcoSport ще го оскъпи прекалено и ще провали идеята на Ford да предлага този модел като конкурент на Dacia Duster. От финансова гледна точка това е абсолютно неосъществимо и при Puma, тъй като би означавало катастрофа за електрическата версия, върху която се работи.

Затова и за Ford с тази силно орязана гама ще бъде истинско предизвикателство да издържи на конкуренцията през следващите 10 години, тоест до забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ в ЕС. В компанията трябва да помислят много сериозно дали компактният автомобил (Focus) трябва да изчезне или животът му да бъде удължен живота си с нов фейслифт. Подобно решение няма да струва много, а и други производители вече прибягват до подобни решение.

fallback
  • #12
    Носталгично ( преди 7 месеца )
    Някой помни ли Форд Сиера,яки коли бяха,да не говорим за Сиера Косуърт,,която триеше носовете на всичко немско.Жалко такава стара фирма оставила трайна следа в спорта,ще я затрият - явно не са не следили нищо от деда си Хенри Форд ,жалко !
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    То какво остана от форд.. Puma, Kuga, Bronco, Mustang - нито една нормална кола. Сувове и спортни.
  • #10
    Nightwatch ( преди 7 месеца )
    Интересна стратегия да си премахнат най-масовите модели. Явно и те кат GM нямат ясна концепция какво да правят на европейския пазар. По-интересно, че Фокус им е глобален модел.
  • #9
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Да кажеш че в Индия има религия ( ед.ч.) означва че не си помирисвал Индия дори по телевизора.
  • #8
    До 6 ( преди 7 месеца )
    Индия са много, но са много бедни и много необразовани. И религията им силно ги ограничава да са конглокентни.
  • #7
    Мдаа ( преди 7 месеца )
    Рязане на гамата модели, може и да носи икономии на момента и да бъде повод за мулти милионни бонусчета, но затрива марката на пазара почти моментално. Като не го искат в щатско, да го оставят за Европа Азия и Австралия или латинска америка примерно. *** те не знаят какво искат в щатско, искат яко плюскане,само 10метрови SUV-тад 5.7 ДВГ и разход 25/30/100 щото били надежни.. и лешперене в МсDonalds по цял ден в очакване на пенсия. Да махнеш среден хечбек с нисък разход е чиста лакомия.
  • #6
    Вин ( преди 7 месеца )
    Удивително, някой, който в пише цял пост без препинателни знаци, главни букви, начало и край на изречението, се опитва да изнася лекция по геополитическа икономика?!?!Бахмааму и чудо :)
  • #5
    Факт ( преди 7 месеца )
    Грешката на Форд беше че напуснаха Индия на Мъск също че направи завод в Китай а не в Индия. Бъдещето демографски е на Индия западняците в страха си от Китай ги помислиха за голямата работа.Но страхът никога не е бил добър съветник.Демографски китай са много ама лошото е че са много но пенсионери.Който е заложил на Индия ще е напред който не ще потъва.
  • #4
    popa ot razgrad ( преди 7 месеца )
    това че Форд е в криза вече се усеща на всички нива...от производител до потребител...тук най-много би трябвало да се тревожи Red Bull F1 Racing с тоя сключен договор за двигатели от 2026...
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако не ги крепяха от VW още преди 10 години щяха да са аут, последно време една Пума ги държи само.
fallback
Последни