fallback

Изчезването на Focus може да има опустошителни последствия за Ford

Поредица от лоши решения заплашват бъдещето на една от водещите марка в Европа

Предстоят лоши времена за Ford в Европа. Марката със синия овал е изправена пред сериозна опасност да остане на последните места в класацията по продажби за 2025 г. Това е следствие от поредица от лоши решения - най-вече това за спирането на производството и продажбите на Focus догодина, посочва Motor.es.

В момента европейското подразделение на Ford е в критична ситуация. В продължение на няколко години компанията работи, за да се трансформира в марка електрически автомобили, като се ръководеше от пазарните анализатори, които очевидно грешат. По-голямата част от производителите бяха принудени да предефинират своите стратегии, особено след като ЕС отложи влизането на стандарта Евро 7.

Във Ford повярваха, че продажбите на електрически автомобили ще се увеличават всяка година и се отърваха от водещите си модели. Първо бяха спрени Galaxy и S-MAX, последва ги Mondeo, за да дойде ред и на Fiesta. Догодина идва ред и на Focus, което със сигурност ще нанесе още по-силен удар но продажбите на марката в Европа.

Puma, Kuga, Bronco, Mustang и Tourneo остават в гамата с ДВГ, като към тях ще бъде добавен и новия EcoSport, докато каталогът на моделите с нулеви емисии включва Mustang Mach-E и Explorer Electric. Към тях да се присъединят електрически вариант на Puma, както и ново Capri. От марката потвърдиха, че ще заложат на plug-in хибриди, за да спестят пари, но не всички модели са готови да поддържат тази технология.

Технически това е възможно единствено за Bronco, докато добавянето на plug-in хибрид на новия EcoSport ще го оскъпи прекалено и ще провали идеята на Ford да предлага този модел като конкурент на Dacia Duster. От финансова гледна точка това е абсолютно неосъществимо и при Puma, тъй като би означавало катастрофа за електрическата версия, върху която се работи.

Затова и за Ford с тази силно орязана гама ще бъде истинско предизвикателство да издържи на конкуренцията през следващите 10 години, тоест до забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ в ЕС. В компанията трябва да помислят много сериозно дали компактният автомобил (Focus) трябва да изчезне или животът му да бъде удължен живота си с нов фейслифт. Подобно решение няма да струва много, а и други производители вече прибягват до подобни решение.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Какво толкова не разбрахте? Форд преди години обяви (негласно, между редовете), че напуска Европа - няма наследници на европейските модели, продават фабриките. Изчакват в момента да изтече "живота" на Фиеста и край. Ако ще продават в Европа, ще са глобални модели като Мустанг (Е). ГМ са другите напснали, затова се "оттърваха" от Опел
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Чакай, чакай малко! Значи до вчера казвахте, че е "добре", а днес, не било добре?
fallback
Последни