fallback

Toyota Land Crusier 100 на старо: Здрави мотори и истинско 4х4

Японският всъдеход е едно от най-добрите предложения на пазара

Към днешна дата, на вторичния пазар за автомобили у нас има голям избор и всичко зависи от бюджета. Ако обаче искате истински голям всъдеход и той се вмества в отделената от вас сума, то Toyota Land Crusier 100 е едно от добрите предложения. Макар и стар, този всъдеход все още е надежден.

Според мнението на голяма част от автомобилните експерти, този автомобил все още си заслужава. Но на какво трябва да обърнете внимание при избора си и какви „слабости” може да има емблематичният японски SUV, ви разказваме сега.

Ако колата е гледана, тя ще издържи много дълго време. Турбодизелът не изисква глобална намеса дори и да е с пробег от 500 000 км. Само горивната помпа може да се повреди по-рано, но това не е системен случай. EGR клапанът също може да създаде проблеми - когато е запушен, върху главата на блока се образуват въглеродни отлагания. По-добре е да го проверите за да избегнете бъдещи главоболия.

Иначе, намирането на сериозни слаби места в големия 4.7-литров бензинов V8 двигател е просто нереалистично. Той може да се развали най-вече поради огромния си пробег. Само бобините изискват редовна подмяна на всеки 150 000-200 000 км. Останалото издържа до половин милион километра без особени проблеми. Този мотор обаче харчи доста. Така най-препоръчителни остават дизеловите варианти. Сред скоростните кутии е добре да изберете автоматик, но не четири, а петстепенен.

След 300 000 км може да се появят "удари" в системата за задвижване на всички колела, които са причинени от появата на малки луфтове в различните връзки. Но в повечето случаи това може да се "излекува" чрез елиминиране на луфтовете в шлицовите връзки на предния мост.

Що се отнася до интериора, той издържа на километри, отбелязват експертите. Качеството на материалите е на ниво, само воланът може да се износи малко, докато седалките до 300 000 няма да покажат признаци на износване. Такива автомобили се предлагат у нас и след старателен оглед, може да се намерят доста прилични екземпляри. Те се произвеждат през периода 1998–2007 година, а цената им почти винаги е под 20 000 лева.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 9 Ся, японския гнилоч може да ти е детска мечта, ама ако не живееш вдън гори някъде по планини, пустини и т.н. кофти места, където проходимост( с правилните гуми) и непретенциозност са приоритет, такъв *** не е никому необходим в нормалното ежедневие. Особено по нормален асфалтов път, да не говорим за магистрала, да не ти казвам как немски 3-литров турбодизел разминава без напъване и в пълна тишина тоя *** дърт с превъзбуден собственик с V8 бенз, щот дизела им на тойота е смешен кош.
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хубава 100-ца цената тръгва от 50К, и да ще зарови много от новите, не се чупи върви много, проходима е и не няма недостатъци. Трудно е да се намери обаче, както е писал колегата по-долу за 20К даже и за части няма да става. А всички които пишат, че било японски кош и т.н., близко не са седяли до такъв автомобил, а колегата дето щял със 160 да излети
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    За 30к лева карам Гранд Чероки 3.6 с всички екстри за модела.Тази стара талига не можеш да я изхраниш.
  • #7
    Шнур ( преди 7 месеца )
    Грозен, кичозен ***, който на магистралата едвам вдигаше 160км в час и ми се литкаше по завоите като жигула без амортисьори. Като го смених с друг 4х4 на друга марка се родих! Тва нещо го хвалете на някой каруцар който не е карал 4х4
  • #6
    Николай Стоименов ( преди 7 месеца )
    Купи си електрокар ,не се къпи ,стои на тъмно ,яж буболечки за да се чустваш като спасител на планетата уроде
  • #5
    Landcruizer 100 ( преди 7 месеца )
    Всичко в статията е вярно с изключение на инфото за цената-за 20000лв можете да си купите 100-ца за части само ;)
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 3: Проблемът с новите автомобили е че нови са по-ненадеждни от 20-25 годишните японски "варели". За обезценяването пък няма нужда дори да споменаваме.
  • #3
    икл ( преди 7 месеца )
    Ванчо вместо да си купи нещо ново( айде не от магазина ами на до 70-8-000км) и икономично за 20000лв ще се набута със японски варел на 20-25 години, може и с десен волан... и ще вика че е голямата работа, ама като трябва да плаща средно 13литра нафта на 100км и започва да го боли, да не говорим, че ако трябва да смени едни амортисьори, нещо по раздатка, карданче отива 1/3 от цената на колата. Да не говорим, че все още ги крадат тези барутници и ги пращат на изток и юг, че там са търсени.
  • #2
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Сега е модерно да се пести.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тези старите издържат повече от новите.
fallback
Последни