IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всяка трета продадена кола в света е китайска, но Toyota все още е №1

Производителите от Китай все още не успяват да постигнат над 3,5% дял

Всяка трета кола, продадена в света през миналия март, е била китайска. Според информация на CarNewsChina, която цитира генералния секретар на Китайската асоциация на пътническите автомобили (CPCA) Циу Донгжу, общите продажби за третия месец на годината възлизат на 8,15 млн нови коли, като 33% от са Made in Chinа.


продажби


Посочва се още, че процентът на китайските автомобили в общите световни продажби всяка година се е променил леко през последните години. Най-значителен е скокът през 2009 г., когато дялът се покачва от 13,7% на 20,8%.

Друга статистика за продажбите, предоставена от Циу Донгжу в неговия профил в WeChat, включва данни за регистрация на автомобили в световен мащаб по марки/групи, като Toyota все още е твърдо начело с 10,6% от общия брой през първите три месеца на 2024 г., следвана от от Volkswagen (9,5%) и Hyundai (7,4%).


продажби


В тази тримесечна класация за януари-март 2024 г. се откроява десетото място на Geely - първият китайски производител с глобален дял от 3,5%, като той изпреварва BYD (3,2%) и Chery (3,0%).

Пазарен дял по продажби за януари-март 2024 година в света:

Toyota: 10,6%

Volkswagen: 9,5%

Hyundai: 7,4%

Stellantis: 6,9%

Renault Nissan Mitsubishi: 6,5%

General Motors: 5,4%

Honda: 4.7%

Ford: 4.7%

Suzuki: 4.0%

Geely: 3,5%

BYD: 3,2%

Chery: 3,0%

Mercedes-Benz: 2,9%.

BMW: 2,7%.

Changan: 2,6%.

Tesla: 2,2%

Great Wall Motor: 1,8%.

SAIC: 1,7%

Mazda: 1,4%

Subaru: 1,1%

Числата се променят драстично, когато се разглежда само европейският пазар, който според същите данни на CPCA (състоящ се от 139 производителя) сочи Volkswagen (21%) и Stellantis (18%) като доминиращи.


продажби


Единствените китайци, които получават интересни части от европейския пазар, са Chery и Geely, отчитащи 6% континентален дял, докато SAIC с марката си MG грабва нищожния 1%. В същото време данните на ACEA (асоциацията на европейските производители на автомобили) показва доста по-различни данни за тримесечието.

Пазарен дял по продажби за януари-март 2024 година в Европа:

Volkswagen: 21%

Stellantis: 18%

Renault Nissan Mitsubishi: 12%

Toyota: 7%

Hyundai: 7%

Mercedes-Benz: 6%.

BMW: 6%.

Honda: 5%

Geely: 3%

Тesla: 2%

Ford: 1%

Suzuki: 1%

Great Wall Motor: 1%

Mazda: 1%

SAIC: 1%

Chery: 0.6%

General Motors: 0%

BYD: 0%

Changan: 0%

Subaru: 0%

На китайския вътрешен пазар през първите три месеца на 2024 г. Volkswagen и многото му местни съвместни предприятия (SAIC, FAW и JAC) водят по продажби с 10% от общия обем. Но BYD не изостава с 9% и i голяма електрическа офанзива, а Mercedes-Benz е трети с 8%.

Доста впечатляващо обаче е, че гиганти като Hyundai и Stellantis спират съответно на 1% и 0%, демонстрирайки почти пълно отсъствие от китайския пазар.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо ( преди 7 месеца )
    Не е китайска а оригинална
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Китайците не купуват японски коли, защото Япония ги е окупирала и завоювала през годините назад, затова. Иначе на вси1чки пазари най-доволните собственици и най-здравите автомобили са японски. Дори в Европа Тойота е втори производител по продажби след Фолксваген, таблицата показва продажбите по групи Стелантис и т.н., но по марки Тойота е втора след Фолксваген в Европа. Това е изключителен успех за Тойота, която измести от европейския пазар лидери като Рено,Пежо,ФОРД, Гиат и всчики от миналото,к
  • #5
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Китайци корейски коли не купуват, за японски не съм много сигурен но и то и нямат шанс те просто там се вижда, че не струват и не се продават а тук незнайно как корейците станаха премиум марки.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Чугун ( преди 7 месеца )
    А ве нали руските котори били мноо готски и мноо ефтини, що ги няма никви или са по гадни и от китайските?!
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Гледайки стъкмистиките на ком-партията, тия изглежда отчитат плажуващите по европейски пристанища китайски таралясници за продажби. Гоуеми са!
  • #2
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Тесла пак е на опашката.
  • #1
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Статистика ( преди 7 месеца )
    Хубаво е да сме коректни. В продажбите на VW влизат VW, Сеат, Шкода, Купра и Ауди от масовите и няколко бутикови. В Стелантис влизат Пежо, Ситроен, Опел, DS, Додж, Рам, Джийп, Воксхол и Фиат от масовите и няколко бутикови. При Тойота са общо 3 Тойота, Дайхацу и Лексус. Форд и Хонда са с по 2 марки. Ако класацията е по марки, Тойота продава 2 пъти повече от марката VW, а нито една от марките на Стелантис не влиза в топ 10, в света. Тойота, VW, Хонда, Форд, Нисан, Хюндай, Киа, Шеви, Сузуки, Мерц.