fallback

Toyota превъртя играта: 34.5 млрд. долара печалба!

Това е най-силният резултат за японска компания - не само автомобилна - в историята

Toyota Motor надхвърли значително собствената си предварителна прогноза и отчете рекордните 5.35 трилиона йени (34.5 млрд. долара) оперативна печалба за  2023 година, съобщи Reuters. В Япония фискалната година приключва на 31 март. За пръв път в историята японска компания надхвърля границата от 5 трилиона йени оперативна печалба - не само в автомобилния сектор, а и изобщо.                Актуализираната прогноза от февруари сочеше по-скромен финансов резултат, но тримесечието от януари до март се е оказало много по-силно от очакваното, със 78% ръст на оперативната печалба. Едната причина е по-слабата йена, стимулирала експорта. Другата е в охлаждането на интереса към електромобилите в Европа и САЩ, пренасочило много клиенти към традиционните хибриди на Toyota.

Все пак японската компания предупреди, че очаква поне 20% спад в оперативната печалба за следващата финансова година, която свършва през март 2025. Тази прогноза е основана на предстоящи големи инвестиции в мрежата от поддоставчици, в човешки ресурси и в нови посоки за стратегическо развитие. "Макар нашите операции да се ръководят много ефикасно, все още има неща, които могат да бъдат подобрени", обясни новият главен изпълнителен директор Коджи Сато. Освен това компанията предвижда да инвестира 1.7 трилиона йени (10.9 млрд. долара) в области като изкуствен интелект и софтуерно развитие.               Toyota вече две десетилетия - от лансирането на първия Prius - залага основно на т. нар. самозареждащи се хибриди. През миналата година на тях се падат една трета от всичките 10.3 милиона продажби на компанията. Чистите електромобили са едва 1% от всички пласирани бройки.

Все пак Toyota смята да засили и електрическата си гама, за да навакса изоставането си на китайския пазар. Компанията ще си партнира с китайския гигант Tencent за целта.       

  

   

 

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 7 месеца )
    (продължение) Дори японецът, "изобретил" синия светодиод (една от любимите опорки на японофилите, която, разбира се, не е вярна, защото той не го изобретява, а само намира евтин начин за производство) ходи до САЩ, за да използва техните знания и технологии, а след това емигрира в САЩ, за да основе своя компания, защото в Япония се отнасят с него като с ***.
  • #29
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Под статия за Тойотка какво друго, освен фанатизъм? Опорки, опорки, опорки...Икономиката на Япония е в застой от 1990 г. Стандарът е висок, но парите на хората едва достигат. Най-висок процент самоубийства. Огромна част от населението живее в ниши с размер на спален чувал, а младите дори това не могат да си позволят. Изключително тъпоумна и шовинистична нация са, което спъва инивациите. Умните хора се подтискат, насърчават се работните пчелички. Обществото е семейно-феодално. Чуждите се гонят.
  • #28
    Ами ( преди 7 месеца )
    То има ли по-големи брaкми от тойотките?
  • #27
    Ами ( преди 7 месеца )
    Карайте си бръкмите, пък тези с Тойотите и Лексус не ги мислете.
  • #26
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Сега помисли как си променят цените електромобилите и потърси разликите. Знаеш ли как се работи в Китай? Само да напиша - Foxconn запечатаха прозорците и сложиха мрежи на повечето си места, защото им се увеличила бройката на самоубийства на служители. В САЩ знаеш ли колко е отпуската по майчинство? Ще ти помогна - 12 седмици средно, НЕПЛАТЕН отпуск. Сега поработи, защото при нас е хубаво. И имаме възможност в работно време да плямпаме в Интернет.
  • #25
    Лудория ( преди 7 месеца )
    И сега, след като са вдигнали заплатите в България с 2-3-5%, да не би да си мислиш, че си по-богат от преди 2-3 години? Само да знаеш, че реалната инфлация е над 30% за изминалите две години, не слушай какво пише БНБ. Каква е истинската инфлация си личи по цените на потребяваните стоки. С колко се повишиха - с 2%. В Япония миналата година вдигнали цените на някакъв десерт за първи път от десетки години, та фирмата производител се извини на потребителите, но обясни, че се налагало...
  • #24
    Аааа, пропуснах. ( преди 7 месеца )
    По време на референдума за строежа на АЕЦ Белене 2012, когато говорех, че светът ще се електрифицира заради евтиното производство на слънчева енергия, която всеки може да си произведе на собствения покрив, а излишната енергия ще се съхранява в батериите на електромобилите и домашни батерии, вероятно все още не съм бил чул за Тесла, която дотогава беше произвела само няколкостотин roadster. Тогава имаше приус и очаквах toyota да е на мястото на Тесла като иноватори, но уви. Затова съм разочарова
  • #23
    До 23 ( преди 7 месеца )
    Напротив, това което съм казал преди 12 години А тогава изглеждаше като научна фантастика, задмина и моите очаквания и в момента се развиват. Например само до преди две-три години ако някой ми говореше за изкуствен интелект щях да си помисля съвсем различно от днес. Срокове кога ще умре ДВГ никога не съм давал и в най-оптимистичните ми очаквания през 2050 евентуално електромобилите ще станат повече от ДВГ. ДВГ няма да умре преди нас, ще умрат само продажбите му на нови леки автомобили.
  • #22
    Enzo ( преди 7 месеца )
    Не е необходимо да продължаваш да звучиш като шеф на меркетинг отдел на Мъск само, защото преди година, две или три, някъде си написал, че до 2035г. с ДВГ ще е свършено... или нещо подобно. Обстоятелствата се променят, хората също, а с тях и техните виждания. Много по-лошо е с години да не мърдаш наникъде в мисленето си и днес да повтаряш същото, което си повтарял преди 10 години. Това означава липса на развитие. Сбъркал си, чудо! То цял свят сбърка, че технология на 150 години, ще "ни оправи".
  • #21
    До 21 ( преди 7 месеца )
    Вярно е. Никога не съм отричал, че робството на японските работници да ги карат да работят по 15 часа на денонощие като им плащат само за 8 от тях води към икономически просперитет на японската нация и с това им промиват мозъците от раждането им. Сега берат плодовете на този просперитет. От работа нямат време да се оженят и да имат деца и нацията застарява. Скоро няма да има кой да работи, защото раждаемостта е под критичните нива. А високотехнологични бяха преди, сега са консервативни.
fallback
Последни