fallback

100 км тапа, до 5 дни чакане: най-зловещото задръстване в историята

Голямото прибиране на българите след Великден е далеч от рекордите за най-лош трафик

Голямото великденско преселение на българите вероятно ще създаде известни задръствания из родината утре. Ако случайно се озовете в такова, можете като утеха да си припомните, че нещата биха могли да са и несравнимо по-зле. Като например в най-зловещото автомобилно задръстване в историята, което се проточи в продължение на почти 100 километра, и продължи умопомрачителните 10 дни.                Вероятно сте се досетили, че подобно постижение не е по силите на европейци. Рекордът за най-страшна "тапа" е, разбира се, притежание на Китай, и датира от 2010 година. Сцената е голямата магистрала G110, простираща се от столицата Пекин чак до Тибет.

Задръстванията са често явление по 1100-километровото трасе. Но онова, което се случи през август 2010, бе отвъд и най-разюзданите фантазии на фантастите. Започвайки от 13 август, трафикът надхвърли с 60% максималния капацитет на пътя, и доведе до над 100-километрова блокирана колона от автомобили. Задръстването се движеше, но със скорост, която би ви тласнала към самоубийство: приблизително около 1 километър дневно. Някои от шофьорите, хванати в него, трябваше да прекарат по пет денонощия в автомобилите си. Тапата остана чак до 23 август, цели десет дни.               Както обикновено в такива случаи, причината за чудовищното задръстване не е само една. Множество фактори са обединили сили през 2010. Първо, по G110 има множество пунктове за плащане на пътна такса, които забавят трафика. По онова време в много участъци текат и частични ремонти. В същото време през август е пикът на транспорта на въглища от Монголия, превозвани основно по G110. Междувременно китайският пазар на нови автомобили буквално е експлодирал, нараствайки от около милион коли годишно в началото на века до 13.5 милиона през 2009. Службите, отговарящи за пътната инфраструктура, дълго не успяват да догонят това темпо.

Отчаяното положение на хиляди шофьори доведе до множество конфликти и до масови кражби на гориво. В същото време жителите на околните градчета използваха момента, за да продават стоките си по пътя - основно храна и напитки, но и всякакви други развлекателни опции.         

 

fallback
  • #7
    Промит мозък ( преди 7 месеца )
    Ти сериозно ли тръгваш на дълъг път от 100 км с три дни приготовления и пълен резервоар? От Пловдив до София направо ти е околосветско пътешествие с тези цели 150 км. Но в реалността е точно обратното. Електромобила с 200 км реален пробег по магистралата задължително ще тръгне с пълна батерия за да измине 100 км в едната посока, а на този с бензиновия автомобил въобще няма да му пречи да тръгне и на резерва, защото навсякъде може да зареди за 5 минути, а само с резервата изминава над 100 км.
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 4.Новите автомобили имат старт/стоп система.За по старите можеш да изгасиш двигателя.Електричка с 200 км автономност , в задръстване няма къде да се зареди.Всеки с автомобил тръгва с пълен резервоар и 700-1000 км автономност.
  • #5
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    За електрички има услуга теглене с катър,магаре или кон.
  • #4
    До 3 ( преди 7 месеца )
    Електричката на място не харчи нищо, а с ниска скорост минава повече километри отколкото с висока. Пак мислиш по инерция от предразсъдъците си от ДВГ. При него работата на място в задръстванията вдига разхода и е опасно да останеш без гориво или да ти падне акумулаторът.
  • #3
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    При такова задръстване,ако си с електричка си оставаш там.
  • #2
    пурко ( преди 7 месеца )
    тоя народ е полудял
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Какво са 5-10 часа, таман да се върнеш изнервен, гледащ лошо и налитащ на бой. Няма да позволим няколко спокойни дни в Гърция да ни променят към по-добро
fallback
Последни