fallback

100 км тапа, до 5 дни чакане: най-зловещото задръстване в историята

Голямото прибиране на българите след Великден е далеч от рекордите за най-лош трафик

Голямото великденско преселение на българите вероятно ще създаде известни задръствания из родината утре. Ако случайно се озовете в такова, можете като утеха да си припомните, че нещата биха могли да са и несравнимо по-зле. Като например в най-зловещото автомобилно задръстване в историята, което се проточи в продължение на почти 100 километра, и продължи умопомрачителните 10 дни.                Вероятно сте се досетили, че подобно постижение не е по силите на европейци. Рекордът за най-страшна "тапа" е, разбира се, притежание на Китай, и датира от 2010 година. Сцената е голямата магистрала G110, простираща се от столицата Пекин чак до Тибет.

Задръстванията са често явление по 1100-километровото трасе. Но онова, което се случи през август 2010, бе отвъд и най-разюзданите фантазии на фантастите. Започвайки от 13 август, трафикът надхвърли с 60% максималния капацитет на пътя, и доведе до над 100-километрова блокирана колона от автомобили. Задръстването се движеше, но със скорост, която би ви тласнала към самоубийство: приблизително около 1 километър дневно. Някои от шофьорите, хванати в него, трябваше да прекарат по пет денонощия в автомобилите си. Тапата остана чак до 23 август, цели десет дни.               Както обикновено в такива случаи, причината за чудовищното задръстване не е само една. Множество фактори са обединили сили през 2010. Първо, по G110 има множество пунктове за плащане на пътна такса, които забавят трафика. По онова време в много участъци текат и частични ремонти. В същото време през август е пикът на транспорта на въглища от Монголия, превозвани основно по G110. Междувременно китайският пазар на нови автомобили буквално е експлодирал, нараствайки от около милион коли годишно в началото на века до 13.5 милиона през 2009. Службите, отговарящи за пътната инфраструктура, дълго не успяват да догонят това темпо.

Отчаяното положение на хиляди шофьори доведе до множество конфликти и до масови кражби на гориво. В същото време жителите на околните градчета използваха момента, за да продават стоките си по пътя - основно храна и напитки, но и всякакви други развлекателни опции.         

 

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Виждаш ли как като един доказвам психопат постоянно си извърташ версията.. и ако аз говоря за хипотетични сценарии ти обикновено говориш за уж реалния си живот, който е точно толкова реален, колкото реално виждаш пожар на Тесла всеки месец във Варна. И не ми обяснявай че си друг психопат шизофреник, а не си Гост. Ще ти повярвам само в кавички... И поздрави на Грета като я видиш в квартала във Варна до някоя запалена Тесла в твоята реалност.
  • #16
    До 15 ( преди 7 месеца )
    След като няма да попаднеш никога по никакъв повод да е с такова задръстване и никой не е възможно да попадне, за какво беше този *** за електромобилите? Или просто така си лаеш от злоба? До онзи ден обясняваше, че зареждаш по 30 лв на седмица, за да не ти тежи резервоара, А сега като ти трябва друга гледна точка обърна палачинката, че по половин резервоар не падаш ? Е за какво беше цялото мрънкане след като и сега зареждаш на всеки 300 км, а с електромобил всяка сутрин тръгваш с 400км пробег
  • #15
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Митьо, Митьооооо,всяка навигационна система те информира за задръстванията по пътя и предлага алтернативни маршрути.Никога не чакам да ми светне лампата на резервата,допълвам щом падне под 1/2.На плейстейшъна е друго дечко п***п4ив.
  • #14
    До 12 ( преди 7 месеца )
    И пак се връщаме на въпроса Как зареждат бензиностанциите с всичката тази консумация на място? Прочете ли статията или пак не я разбра? "Отчаяното положение на хиляди шофьори доведе до множество конфликти и до МАСОВИ КРАЖБИ НА ГОРИВО.....КРАЖБИ НА ГОРИВО.....КРАЖБИ НА ГОРИВО.....КРАЖБИ НА ГОРИВО.....КРАЖБИ НА ГОРИВО.....КРАЖБИ НА ГОРИВО.....КРАЖБИ НА ГОРИВО..... Защо е било нужно да крадат нещо което е в изобилие според тебе? Ако въобще има бензиностанция на тези 100 км. Зарядните са на често
  • #13
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Именно де умнико, сипваш гориво за 800 км, изминаваш 700 км по магистралата и ти светна лампата в момента в който влизаш в задръстването. Какво правиш? Това са 7 литра които ще ти свършат за 8 часа работа на празен ход. Избираш дали да ти падне акумулатора или горивото. Дори със старт стоп система изминаваш километър за час и палиш и гасиш на всеки 30 секунди. 15 секунди работа 15 секунди почивка. Четири паления за минута. Кой има проблеми?
  • #12
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ,кой тръгва по магистрала дълга над 1000 км с празен резервоар? Винаги зареждам резервоара до горе преди дълъг път, критично мислещ обратното на умен.
  • #11
    До 10 ( преди 7 месеца )
    Именно де. Тя има магистрала Тракия е дълга 370 км но от София до Пловдив са по спомен 130 км магистрала. Пак тръгваш с грешни изходни данни да правиш верни сметки. В случая задръстването не е 1100 км, а само 100 км от 1100 километровата магистрала. Ако беше проявил малко критично мислене щеше да видиш и грешката в статията : ьЗадръстването се движеше, но със скорост, която би ви тласнала към самоубийство: приблизително около 1 километър дневно." Което реално е километър за час, не за ден.
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Митичен, магистралата е дълга 1100 километра !!!
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да не говорим че в такова задръстване, ако за тези 100 км има 10 бензиностанции на които има и зарядни за електромобили, горивата в бензиностанциите ще свършат и няма как да бъдат заредени, докато токът на зарядните станции няма да спре. Да не говорим че при реален пробег от 200 км с магистрална скорост, същия автомобил ще измине 500 км със скорост 1 км в час.
  • #8
    Продължение ( преди 7 месеца )
    На магистралата в Китай със сигурност през 2010 година не е имало автомобил без старт стоп система и всичките са били с такива. Няма начин да не е вярно, точно както гост с очите си всеки месец вижда поне една запалена Тесла във Варна а смятай колко още изгарят без да ги види. Също така щом не е виждал зарядна станция по пътищата значи със сигурност няма. Като гледам и ти не си виждал зарядна станция на живо и няма къде да зареждат електромобилите, въпреки че в задръстването има зарядни.
fallback
Последни