fallback

Какво е LSPI в двигателя и как да се справим с него?

Това явление може да доведе до сериозни щети в мотора

В съвременните двигатели с висока компресия с директно впръскване на гориво, особено ако те често работят при ниски обороти и при значително натоварване, се появява явлението, наречено LSPI. Между другото, малко хора мислят за това, но обикновеното движение в градския трафик води до значително натоварване на основния агрегат, особено през лятото, тъй като двигателят работи при ниски обороти и в режим старт-стоп, а охлаждането е по-слабо.

И така, какво е LSPI, защо се случва и как може да бъде предотвратено? Нека разгледаме този въпрос по-подробно. Концепцията за LSPI (Low Speed ​​​​Premature Ignition) се отнася до ситуацията, при която нежеланото запалване на гориво-въздушната смес в горивната камера на двигателя възниква преди да е било планирано.

Това явление се характеризира със запалване в горивната камера, което се появява по-рано и противоречи на естествения цикъл на двигателя. Такова предварително запалване е причина за детонация в двигателя, която може да доведе до сериозни щети.

Причината за LSPI е, че такива двигатели са проектирани за максимална производителност, което изисква бързо и високо температурно изгаряне на горивото. Този процес обаче може да бъде нарушен, ако горивото няма време да се изпари напълно в горивната камера, или иначе казано се получава т.нар. нестабилно горене.

Последното се случва особено често при шофиране с ниски обороти, а стартирането на двигателя в студено време също може да допринесе за LSPI. Причините най-вече се коренят в използването на грешно моторно масло, тъй като съвременните двигатели с директно впръскване изискват масла с нисък вискозитет, за да осигурят правилно смазване и да подобрят изгарянето на горивото.

Как моторното масло може да предотврати LSPI? За да предотвратите феномена на преждевременно запалване при ниска скорост (LSPI), е важно да спазвате определени предпазни мерки при работа с превозното средство. Избягвайте дълги периоди на шофиране с ниски обороти особено при по-студено време, тъй като това може да допринесе за LSPI.

Освен това, както вече споменахме, много важен е изборът на правилното двигателно масло. Спазвайте препоръките на производителя и не си правете експерименти. Задължително и по-често карайте колата на по-високи обороти. Само така ще сте сигурни в предотвратяването на това явление.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не съм кой знае какъв специалист, но нещо не ми е ясно това явление по какво се различава от "нормалния" аванс или детонация, които си ги има от време оно. И маслото би било последната причина, която бих потърсил, но може би нещата сериозно са се променили и хлабините вече влияят на запалването по някакъв начин...
  • #1
    Коста ( преди 6 месеца )
    маслото е индекс API SP, точно с завишени изисквания за предотвратяване на описания горе проблем (няма да навреди и скъсен интервал за смяна на маслото и почистване на всмукателните портове от нагар)
fallback
Последни