fallback

Какво е LSPI в двигателя и как да се справим с него?

Това явление може да доведе до сериозни щети в мотора

В съвременните двигатели с висока компресия с директно впръскване на гориво, особено ако те често работят при ниски обороти и при значително натоварване, се появява явлението, наречено LSPI. Между другото, малко хора мислят за това, но обикновеното движение в градския трафик води до значително натоварване на основния агрегат, особено през лятото, тъй като двигателят работи при ниски обороти и в режим старт-стоп, а охлаждането е по-слабо.

И така, какво е LSPI, защо се случва и как може да бъде предотвратено? Нека разгледаме този въпрос по-подробно. Концепцията за LSPI (Low Speed ​​​​Premature Ignition) се отнася до ситуацията, при която нежеланото запалване на гориво-въздушната смес в горивната камера на двигателя възниква преди да е било планирано.

Това явление се характеризира със запалване в горивната камера, което се появява по-рано и противоречи на естествения цикъл на двигателя. Такова предварително запалване е причина за детонация в двигателя, която може да доведе до сериозни щети.

Причината за LSPI е, че такива двигатели са проектирани за максимална производителност, което изисква бързо и високо температурно изгаряне на горивото. Този процес обаче може да бъде нарушен, ако горивото няма време да се изпари напълно в горивната камера, или иначе казано се получава т.нар. нестабилно горене.

Последното се случва особено често при шофиране с ниски обороти, а стартирането на двигателя в студено време също може да допринесе за LSPI. Причините най-вече се коренят в използването на грешно моторно масло, тъй като съвременните двигатели с директно впръскване изискват масла с нисък вискозитет, за да осигурят правилно смазване и да подобрят изгарянето на горивото.

Как моторното масло може да предотврати LSPI? За да предотвратите феномена на преждевременно запалване при ниска скорост (LSPI), е важно да спазвате определени предпазни мерки при работа с превозното средство. Избягвайте дълги периоди на шофиране с ниски обороти особено при по-студено време, тъй като това може да допринесе за LSPI.

Освен това, както вече споменахме, много важен е изборът на правилното двигателно масло. Спазвайте препоръките на производителя и не си правете експерименти. Задължително и по-често карайте колата на по-високи обороти. Само така ще сте сигурни в предотвратяването на това явление.

fallback
  • #12
    А 1 ( преди 6 месеца )
    Детоксикация се получава над средите обороти при топъл двигател
  • #11
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Искам да питам...тогава защо е този детонационен датчик...защото не говорим за Москвич и Жигули...
  • #10
    Някой ( преди 6 месеца )
    Маслото НЯМА никакво влияние към написаните от вас глупости ! Първо учене , тогава пишете
  • #9
    Някой ( преди 6 месеца )
    Кой вЪ излъгЪ , че разбирате от Работен Процес на ДВГ ?!? Няма такова животно като LSPI ! Има акцент към Икономия на Гориво в ДВГ , който се постига с издърпване на предмарението много напред - FO Inj begining !!! Първо изучете 4-те Фази на Горене в ДВГ и коя с какво се характеризира , и коя къде е!
  • #8
    Гост ( преди 6 месеца )
    Детонацията зависи от температурата, налягането в цилиндъра и качеството на горивото.
  • #7
    Любопитен ( преди 6 месеца )
    Някой може ли да обясни как маслото редуцира риска от това явление.
  • #6
    112 ( преди 6 месеца )
    А колко ти е пробега на електричката зимата бе бaламурник? Май няма да ти стигне до никъде така че не се обаждай ...
  • #5
    Факт ( преди 6 месеца )
    Двг е минало не ни занимавайте с глупости
  • #4
    Гост ( преди 6 месеца )
    До 2.Адреналинке електричке,нищо ли няма в Уикипедия по въпроса?
  • #3
    До #2 анонимен ( преди 6 месеца )
    По нищо не се различава, едно и си е.А маслото си има значение до толкова, че образува нагар по буталата който тлее и възпламенява по рано горивната смес.
fallback
Последни