Докато бизнесът с пикапи на компанията процъфтява, електрическото поделение затъва
Амбициите на Ford да се превърне в лидер в електрификацията засега удрят на камък: за първото тримесечие на годината компанията е загубила шокиращите 130,000 долара за всеки продаден от нея електрически модел.
Електрическият Ford Mustang Mach-E. Компанията бе принудена да понижи драстично цените на електрическите си модели в последните месеци
Представянето на поделението за коли на ток, наречено Model e, е в рязък контраст с другите поделения на Ford. Най-успешно върви бизнесът на Ford Pro с пикапи и товарни автомобили, който е спечелил 3 милиарда долара за първото тримесечие. Добре се представя и Ford Blue, което продава леките автомобили с двигател с вътрешно горене. На този фон електрическото Model E отчита загуба от 1.3 милиарда долара за първата четвърт. Ръководителите на поделението обвиняват за това "ценовия натиск" в този сегмент на пазара.
Ако разделим финансовите резултати на броя на продадените автомобили, излиза, че Ford Pro печели по 7300 долара от всяка пласирана бройка, Ford Blue печели по 1400 долара на кола, а Model e губи по... 130,000 долара за всеки от около 10-те хиляди продадени електромобила. И това е, преди да бъдат добавени разходите за лихви и данъци.
Продажбите на електрическите модели на Ford намаляват само с 20% на годишна база, но приходите от тях спадат с цели 84%
На всичкото отгоре електрическите модели на марката отчитат 84% спад в брутните приходи на фона на същия период през 2023, макар продажбите да са намалели само с 20%. Това е очакван ефект от засилващата се конкуренция и ценовата война в този пазарен сегмент, която принуди Ford да понижи сериозно цените. Лошата новина е, че през 2024 конкуренцията само ще се засилва, отбелязва C&D в коментар по темата.
Още по темата:
-
Дори сериозните отстъпки не помагат за увеличаване на продажбите
-
Volkswagen и Renault не могат да се разберат за бъдещия евтин модел на ток
-
В Европа подобна оферта вероятно щеше да доведе до дела за нелоялна конкуренция
-
Производството на хечбека приключва тази година и след това за фабриката в Саарлуи няма бъдеще