fallback

Измама или стратегия? Tesla Model 3 Performance отстъпва на BMW i4 M50

Баварският производител взе аванс при спортните седани от този клас, но нещата може да се променят

Разочарование! Това е думата, която най-добре оценява представянето на новия Tesla Model 3  Performance. По-спортната версия на електрическия седан трябваше да уплаши германските конкуренти. Но предлага доста по-малка мощност, например, сравнение с новото BMW i4 M50, което идва с 600 к.с. Пропусната възможност за Tesla!    

 

Ако сте любители на мощните, електрически автомобили и новият Tesla Model 3 Performance ви е минал през ума като покупка, избийте идеята от главата си. Марката на Илон Мъск пропиля една от тези брилянтни възможности да се изпречи на пътя на немските премиум марки, особено на BMW.

Преди няколко часа баварците представих пък фейслифта на най-директния съперник, който се изправя срещу успешния Model 3. По принцип мюнхенската фирма не е много склонна към увеличаване мощността на своите модели, когато извършва съответните фейслифтове по средата на живота им. Но! Слуховете за по-дива Tesla Model 3 накараха баварците да направят изключение.  

По неизвестни канали преди седмици изтекоха техническите спецификации на новия Tesla Model 3 Performance.  Повече от 600 к.с., обявени в социалните мрежи, се оказаха много далеч от реалността. Мощността е намалена до 460 коня. Не че са малко, но са далеч от 544-те, предлагани от новото BMW i4 M50. И още повече от 590 к.с, които германецът може да разгърне за десет секунди.

Въпреки че американецът е с осем десети по-бърз при ускорение  до 100 км/ч, Tesla се отказа от една от своите философии: че нейните модели са по-мощни от тези на конкуренцията. Този принцип накара марката на Мъск да предложи Model S Plaid, за да принуди Porsche да отговори с Taycan Turbo GT. Този път не беше така! Калифорнийската фирма е избрала да намали теглото и да остави високата производителност в ръцете на по-сложната аеродинамика.

Това обаче не е достатъчно за ревностните последователи на Tesla, които искаха да ударят немските марки. И сигурно новината ги е хвърлила в дълбоко разочарование. Е, предимството на любимата им марка е в цената - под 56 000 евро. Срещу близо 80 000 за бавареца. Иначе по отношение на автономността и двата надхвърлят 500 километра с едно зареждане.

Това разочарование може да се окаже гросмайсторски ход, като Tesla предложи 600 коня след няколко месеца - или чрез актуализация, или с по-мощна версия. Нещо, за което Мъск намекна онзи ден. Всичко е възможно, но засега остава пропуснат шанс на Tesla.  

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Доста невярно като информация относно техническите данни на Тесла , мощността трансформирана от киловати е 625 кс. За версията произведена в Америка и 600 кс. За европейската . Разликата идва от батериите който в Американската версия са на Панасоник и са 2 КВ. По големи от тези на ЛЖ който се монтират за Европа . Малко по сериозно с инфорамацията , залитате в графа свободна литература .
  • #29
    raiders ( преди 7 месеца )
    Добре де, ще си купя Тесла със сигурност, не днес, просто няма на макс степен да оползотворя качествата и при мен. Но за некви смешни пари 40 000 получаваш бърза кола, а за 56 с близки времена от 0 до 100 около 3.3сек. Добре, че бяха Тесла за да може и по-бедни като мен работещи да имат възможност да карат подобен автомобил. Това накара и бмв да правят подобни опити, въпреки космическите си цени! Само до преди 5г. за 20 000лв. си вземаше малолитражка Шкода Фабия, 30к Корола, 40к голям седан..
  • #28
    Sdf ( преди 7 месеца )
    Тежест . Нито дума за разпределението КГ/ КС мисля , че е доста важен показател ускорението на Тесла също е по- бързо
  • #27
    Ехее ( преди 7 месеца )
    Егаси тъпата статия. Теслата била по бърза и икономична , но БМВ то имали повече коне и тесла се били издънили. Що за простотия.
  • #26
    До 13 ( преди 7 месеца )
    Точно както по-големият капацитет на батерията не ти гарантира по голям пробег от друг автомобил с по-малка батерия. Разбираш ли вече стратегията на Тесла, да не залага на голямата батерия, а на ефективността, както да не залага на конете, а на бързината. Включително подобряване на бързината с ъпдейт по интернет, без реално да вдигат мощността.
  • #25
    До 13 ( преди 7 месеца )
    "Бързо зареждане" е понятие без смисъл и дори не си разбрал за какво говоря. Говоря за скорост на зареждане от която зависи колко време ще висиш по зарядните за да изминеш единица разстояние. В такъв случай батерия която се зарежда за 30 минути може да има два пъти по-висока скорост на зареждане от батерия която се зарежда за 15 минути, въпреки че е контраинтуитивно точно както батерия която се зарежда с 300 kW мощност може да зарежда с по-ниска скорост от друга със 150 kW.
  • #24
    До 13 ( преди 7 месеца )
    "Анонимен ( преди 5 часа )До 5.МитичкЕ, всичко при тебе е наопаки.Бързите коли са винаги мощни с голям въртящ момент,големия пробег идва от голяма батерия,бързото зареждане е свързано с голяма мощност на зареждане." На антиматематиците и антифизиците може и така да изглежда. За тези които познават физичните закони, по-бързо ускорява автомобилът с по-добро съотношение конски сили на килограм. Въртящият момент при електромобилите не е от значение защото нямат скоростна кутия, а той е постоянен
  • #23
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Като говорят за електрическо BMW е по-коректно да казва "китайците" вместо "германците", щото няма нищо германско в тази кола, даже и сглобяването е в Китай.
  • #22
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Слуховете са, че разликата при новия Перформанс е при ускорение над 100 км/ч както беше и при Плайд който също беше малко по-бърз при под 100 км/ч, но много по-бърз нагоре..
  • #21
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Явно за теб над 20 000 евро са джобни пари
fallback
Последни