Разочарование! Това е думата, която най-добре оценява представянето на новия Tesla Model 3 Performance. По-спортната версия на електрическия седан трябваше да уплаши германските конкуренти. Но предлага доста по-малка мощност, например, сравнение с новото BMW i4 M50, което идва с 600 к.с. Пропусната възможност за Tesla!
Ако сте любители на мощните, електрически автомобили и новият Tesla Model 3 Performance ви е минал през ума като покупка, избийте идеята от главата си. Марката на Илон Мъск пропиля една от тези брилянтни възможности да се изпречи на пътя на немските премиум марки, особено на BMW.
Преди няколко часа баварците представих пък фейслифта на най-директния съперник, който се изправя срещу успешния Model 3. По принцип мюнхенската фирма не е много склонна към увеличаване мощността на своите модели, когато извършва съответните фейслифтове по средата на живота им. Но! Слуховете за по-дива Tesla Model 3 накараха баварците да направят изключение.
По неизвестни канали преди седмици изтекоха техническите спецификации на новия Tesla Model 3 Performance. Повече от 600 к.с., обявени в социалните мрежи, се оказаха много далеч от реалността. Мощността е намалена до 460 коня. Не че са малко, но са далеч от 544-те, предлагани от новото BMW i4 M50. И още повече от 590 к.с, които германецът може да разгърне за десет секунди.
Въпреки че американецът е с осем десети по-бърз при ускорение до 100 км/ч, Tesla се отказа от една от своите философии: че нейните модели са по-мощни от тези на конкуренцията. Този принцип накара марката на Мъск да предложи Model S Plaid, за да принуди Porsche да отговори с Taycan Turbo GT. Този път не беше така! Калифорнийската фирма е избрала да намали теглото и да остави високата производителност в ръцете на по-сложната аеродинамика.
Това обаче не е достатъчно за ревностните последователи на Tesla, които искаха да ударят немските марки. И сигурно новината ги е хвърлила в дълбоко разочарование. Е, предимството на любимата им марка е в цената - под 56 000 евро. Срещу близо 80 000 за бавареца. Иначе по отношение на автономността и двата надхвърлят 500 километра с едно зареждане.
Това разочарование може да се окаже гросмайсторски ход, като Tesla предложи 600 коня след няколко месеца - или чрез актуализация, или с по-мощна версия. Нещо, за което Мъск намекна онзи ден. Всичко е възможно, но засега остава пропуснат шанс на Tesla.