fallback

Toyota не изпълни целта, но подобри всичките рекорди

Глобалните продажби на японския концерн за първи път надхвърлят 10 млн автомобила

Японският производител Toyota Motor Corp. съобщи, че глобалното й производство през фискалната 2023 г. е нараснало с 9,2% спрямо година по-рано до рекордните 9,97 милиона автомобила, но не е постигнало целта от 10,1 милиона, като това се дължи на скорошните скандали с фалшифициране на данни на компании в концерна.

Данните са за фискалната година, която приключи в края на март. Те показват, че задгранично производство през предишните 12 месеца е нараснало с 5,0% до рекордните 6,66 милиона превозни средства. Това се дължи на голямото търсене в Северна Америка и Европа, посочват от компанията.

Автомобилният производител отбелязва увеличение на вътрешното си производство с 18,7 % до 3,31 милиона автомобила за годината благодарение на силното търсене след пандемията у дома въпреки скандалите. Toyota временно спря част от местното си производство, след като филиалът Toyota Industries Corp. обяви през януари, че са фалшифицирани данни за двигатели, включително тези, доставени на Toyota.

Корпорацията беше засегната и от друг скандал с фалшифициране на данни в подразделението за малки автомобили Daihatsu Motor Co., което заяви през декември, че е фалшифицирало данните от тестовете за безопасност за повечето си модели, включително превозни средства, доставяни на Toyota и продавани под същата марка.

Глобалните продажби на Toyota за годината се повишиха със 7,3% до рекордните 10,31 милиона единици, надхвърляйки 10 милиона за първи път на база фискална година, подпомогнати от стабилното представяне в Северна Америка, Европа и Япония.

Рекордната цифра дойде, когато продажбите в чужбина са се увеличили със 7,0% до рекордните 8,78 милиона единици, тъй като автомобилният производител увеличи продажбите на хибридните версии на популярни модели, като Corolla и RAV4 в Северна Америка и Европа.

Вътрешните продажби са нараснали с 8,7% до 1,53 милиона автомобила, въпреки че компанията отбеляза, че скандалите във фирмите от нейната група са се отразили негативно на цифрата през втората половина.

Груповите продажби на най-големия производител в световен мащаб за фискалната година, включително тези на Daihatsu и филиала за камиони Hino Motors, са нараснали с 5,0% до рекордните 11,09 милиона единици.

fallback
  • #11
    Гост ( преди 6 месеца )
    Тойота с ръст,Тесла със срив.
  • #10
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Аз съм *** човечец, не мога да коментирам неща за които не съм компетентен. Нямам абсолютно никаква идея колко трилиона заеми имат Тойота, а и въобще не е нещо от което се вълнувам. Как това въобще има нещо общо с това което коментирах до сега??? Поздравления че вие ги знаете тези неща, но според мен са абсолютно неуместни. Почти всички автомобилни марки имат чакане от 3 до 18 месеца при някой, та това е нешо нормално. Аз чаках само 2 месеца и си харесвам придобивката - в никакъв случай мъърша
  • #9
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    То Има си хас след като има чакане на ред по една година за да си получиш новата toyota да няма повече от 10 милиона продажби. Защо обаче не се замислиш защо toyota не произвежда 12 милиона, 15 милиона за да задоволи търсенето? Защото каквото и да ви лъже, много добре знае че е натрупала четвърт трилион за поточни линии за стара технология които никога няма да се изплатят и би било глупаво да инвестира още милиарди за разширяване на капацитета на стока за временно търсене.
  • #8
    До 5 ( преди 6 месеца )
    В грешка си, моя хибрид на тойота е 4то поколение и е с литий йон батерия, за предходните не знам. А нимх си имат и предимства, по-устойчиви са на вибрации и температурни крайности.
  • #7
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Еха.... "***" малко прекалено, но свобода на словото.....Не съм съгласен с това, а изглежда през 2023та още 10 милиона души биха ме ме подкрепили. Както вече казах тази година съм сигурен че ще са повече от 10 милиона. Напълно излишно е да коментирате от тук нататък за Тойота, коментирате нещата които харесвате- ако въобще има такива!!!
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Кольонце, без да искаш си призна, че всичко, произвеждано от Тойотка досега е било пълна мъърша - никакво обезшумяване, софтуер от 90-те, никакъв комфорт, ниска безопасност и т.нат. Не се самозалъгвай, обаче - новите неща са същата мъърша, само малко по-лъскава.
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тойотка я бива (що-годе) в едно: да произвежда евтини коли с 20-годишни технологии. Не случайно когато пусна Приус, избра NiMH батерии, въпреки че в телефона си вече имах ли-поли. Обеща с половин уста, че второто поколение ще е с литий, но това още не се е случило - а са на 5-то. Няма как да успее с високи технологии - затова и водорода, и твърдотелните и батерии са пълен провал вече 15 г. Единствената и надежда е в бързата комодитизация на технологиите за ел.мобили, защото сама не може.
  • #4
    Кольо ( преди 6 месеца )
    През 2024та ще бият миналата година с новите модели с 5та генерация хибрид. Новото Камри ще е абсолютен хит в Америка с подобренията и по-ниската цена сравнение със сегашния модел. Тойота "разбиват" с новите си модели. Подобрена информационна система, по-обезшумени, пълни със технологии за безопасност които работят добре, много комфортно возят, много нисък разход на гориво, много надеждни. Интересен ще е автомобилния пазар следващите 2-3 години
  • #3
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Интересно че абсолютно същите думи ги слушах и за водорода, но се оказа че от 10 години аз съм бил правия, а toyota греши. Ти съгласен ли си с toyota че електромобилите никога няма да преминат 30% пазарен дял? Никога никога никога? А че през 2028 година ще започнат да произвеждат батерии с 1500 км пробег и 10 мин зареждане? ВЯРВАШ ли им? Лъжат повече от Илон Мъск.
  • #2
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Тойота много добре знаят какво да произвеждат и продават. Ако не знаеха, нямаше да са производител номер 1 в света от дълги години. А ти кой беше, че даваш акъл на най-големите в света? Някакъв форумен капацитет може би. Припомни си какво казват от Тойота, че не е дошло времето за масова електрилизация на транспорта. Като му дойде времето да правят електрички пак ще са номер 1 защото знаят как се прави. Така, че дишай спокойно и не ги мисли толкова. Те знаят много по-собре от теб.
fallback
Последни