fallback

Toyota не изпълни целта, но подобри всичките рекорди

Глобалните продажби на японския концерн за първи път надхвърлят 10 млн автомобила

Японският производител Toyota Motor Corp. съобщи, че глобалното й производство през фискалната 2023 г. е нараснало с 9,2% спрямо година по-рано до рекордните 9,97 милиона автомобила, но не е постигнало целта от 10,1 милиона, като това се дължи на скорошните скандали с фалшифициране на данни на компании в концерна.

Данните са за фискалната година, която приключи в края на март. Те показват, че задгранично производство през предишните 12 месеца е нараснало с 5,0% до рекордните 6,66 милиона превозни средства. Това се дължи на голямото търсене в Северна Америка и Европа, посочват от компанията.

Автомобилният производител отбелязва увеличение на вътрешното си производство с 18,7 % до 3,31 милиона автомобила за годината благодарение на силното търсене след пандемията у дома въпреки скандалите. Toyota временно спря част от местното си производство, след като филиалът Toyota Industries Corp. обяви през януари, че са фалшифицирани данни за двигатели, включително тези, доставени на Toyota.

Корпорацията беше засегната и от друг скандал с фалшифициране на данни в подразделението за малки автомобили Daihatsu Motor Co., което заяви през декември, че е фалшифицирало данните от тестовете за безопасност за повечето си модели, включително превозни средства, доставяни на Toyota и продавани под същата марка.

Глобалните продажби на Toyota за годината се повишиха със 7,3% до рекордните 10,31 милиона единици, надхвърляйки 10 милиона за първи път на база фискална година, подпомогнати от стабилното представяне в Северна Америка, Европа и Япония.

Рекордната цифра дойде, когато продажбите в чужбина са се увеличили със 7,0% до рекордните 8,78 милиона единици, тъй като автомобилният производител увеличи продажбите на хибридните версии на популярни модели, като Corolla и RAV4 в Северна Америка и Европа.

Вътрешните продажби са нараснали с 8,7% до 1,53 милиона автомобила, въпреки че компанията отбеляза, че скандалите във фирмите от нейната група са се отразили негативно на цифрата през втората половина.

Груповите продажби на най-големия производител в световен мащаб за фискалната година, включително тези на Daihatsu и филиала за камиони Hino Motors, са нараснали с 5,0% до рекордните 11,09 милиона единици.

fallback
  • #21
    Дошо ( преди 6 месеца )
    Някой да знае колко са продажбите на онези мошеници от Попфолксваген?
  • #20
    До 19 ( преди 6 месеца )
    Прав си. Дядо не иска да си сменя жигулито с японски автомобил със същите аргументи!
  • #19
    exmachina ( преди 6 месеца )
    До 2 Разликата м/у европейски и японски автомобил е че първия е бъкан със технологии и във даден момент целият автомобил е консуматив а японците не пипат това което е изпитано и работи безотказно
  • #18
    До 16 ( преди 6 месеца )
    Ти си в грешка мой човек. Всички нови модели с 5та генерация хибриди, включително и моята королка 4та генерация хибрид от 22ра година са с литиеви батерии.
  • #17
    Рав 4, ХА5, хибрид ( преди 6 месеца )
    Моята е последното поколение Рав4. Хибрид четвърто поколение и е с литиева батерия. Много съм доволен от автомобила и не бих го заменил за електричка. Карал съм електрически и не ме кефят. Да мисля къде да заредя или да се наслаждавам на шофирането....?
  • #16
    до литиево-йонния ( преди 6 месеца )
    Ти си в грешка, мой човек, което е ежедневие при тойоткаджиите. Само и единствено плъгин версиите са с литий, по простата причина, че няма място за НиМХ. Но понеже Тойотка не печели от тях и ги прави единствено заради квотите, умишлено държи продажбите на санитарния минимум. Общите продажби сигурно не надхвърлят 1% от всички на Тойотка. Затова тук един от най-видните интелекти на тойотка-света постоянно хвърля опорки, че се чакало по година за плъгините им. Много ясно, че ще се чака.
  • #15
    До 6 ( преди 6 месеца )
    Ти какви "умнотии" си натворил не е истина. Все едно Голф 1 е безшумен и със софтуер като Голф 8. Иначе разбирачите тук сте същите разбрачи като кибиците пред входа, нищо, че се имате за нещо повече. И Митето, и разните Плейдове, Мейдове са гащници като всички нас, но със самочувствие, че разбират как се прави "бизнес" по-добре от Бъфет и Кук взети заедно. А на практика "само абат кислорода", както е казал поета.
  • #14
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    "геометрична прогресия, геометрична прогресия.При висока база 50% ръст е невъзможен и Тесла го доказа!" За разлика от тебе аз разбирам от първия път като ми кажеш нещо. Но самият ти не знаеш какво точно говориш и се налага да ти обяснявам какво се опитваш да ми кажеш. Обикновено се оказва че не си искал да кажеш точно това което си казал след като ти обясня какво си казал. И сега е така. Можеш ли да сметнеш колко автомобила ще произведе Тесла с 50% ръст през 2030? Лилиите лилиите лилиите лилиите
  • #13
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    "Тойота с ръст,Тесла със срив." Гостени но няма нужда да доказваш ежедневно че си антиматематик с липса на познания за втори клас. Няма нужда на всеки 38% ръст на продажбите на Тесла да казваш срив. Знаем ти (анти)знанията, знаем ти репутацията. Няма нужда да я затвърждаваш! Когато toyota направи 38% годишен ръст, тогава се радвай и обяснявай, че не са си постигнали целите за 50%. Май забрави 2020 година, когато отново обясняваше че Тесла се забавила с само 38% ръст, а 2021 беше 87%
  • #12
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинке електричке математичке, геометрична прогресия, геометрична прогресия, геометрична прогресия.При висока база 50% ръст е невъзможен и Тесла го доказа!
fallback
Последни