fallback

Toyota не изпълни целта, но подобри всичките рекорди

Глобалните продажби на японския концерн за първи път надхвърлят 10 млн автомобила

Японският производител Toyota Motor Corp. съобщи, че глобалното й производство през фискалната 2023 г. е нараснало с 9,2% спрямо година по-рано до рекордните 9,97 милиона автомобила, но не е постигнало целта от 10,1 милиона, като това се дължи на скорошните скандали с фалшифициране на данни на компании в концерна.

Данните са за фискалната година, която приключи в края на март. Те показват, че задгранично производство през предишните 12 месеца е нараснало с 5,0% до рекордните 6,66 милиона превозни средства. Това се дължи на голямото търсене в Северна Америка и Европа, посочват от компанията.

Автомобилният производител отбелязва увеличение на вътрешното си производство с 18,7 % до 3,31 милиона автомобила за годината благодарение на силното търсене след пандемията у дома въпреки скандалите. Toyota временно спря част от местното си производство, след като филиалът Toyota Industries Corp. обяви през януари, че са фалшифицирани данни за двигатели, включително тези, доставени на Toyota.

Корпорацията беше засегната и от друг скандал с фалшифициране на данни в подразделението за малки автомобили Daihatsu Motor Co., което заяви през декември, че е фалшифицирало данните от тестовете за безопасност за повечето си модели, включително превозни средства, доставяни на Toyota и продавани под същата марка.

Глобалните продажби на Toyota за годината се повишиха със 7,3% до рекордните 10,31 милиона единици, надхвърляйки 10 милиона за първи път на база фискална година, подпомогнати от стабилното представяне в Северна Америка, Европа и Япония.

Рекордната цифра дойде, когато продажбите в чужбина са се увеличили със 7,0% до рекордните 8,78 милиона единици, тъй като автомобилният производител увеличи продажбите на хибридните версии на популярни модели, като Corolla и RAV4 в Северна Америка и Европа.

Вътрешните продажби са нараснали с 8,7% до 1,53 милиона автомобила, въпреки че компанията отбеляза, че скандалите във фирмите от нейната група са се отразили негативно на цифрата през втората половина.

Груповите продажби на най-големия производител в световен мащаб за фискалната година, включително тези на Daihatsu и филиала за камиони Hino Motors, са нараснали с 5,0% до рекордните 11,09 милиона единици.

fallback
  • #31
    До 30 ( преди 3 седмици )
    Пълни си я в гаража всяка нощ а в София я зарежда на работното място. Скоро не сме разговаряли на тази тема, но понеже ме подсети, следващия път като се видим ще го питам дали има подобрение. Оплакваше се, че ако иде до София и му се наложи да отскочи донякъде, трябва да я чакам за зареждане по зарядните станции. Но при него е разбираемо защото зарежда с ниска скорост. Щеше да я продава и да не погледне електромобил преди година, но гледам не слиза от нея.
  • #30
    Кольо до 30 ( преди 3 седмици )
    Супер, ето имаме човек с малко опит. Въпреки не напълно личен, но все пак опит. Защо я плюе? Какви проблеми е имала колата, колко и е реалния пробег зима/лято, къде я обслужва, колко струва пълно зареждане на обществена станция, общо взето какви са + и -нуси? В Ук обществените станции са супер скъпи - по-скъпо от средно икономичен бензинов автомобил излиза че електричната гори над 7л на 100 еквивалент в ток/гориво
  • #29
    До Кольо ( преди 3 седмици )
    Не само, че сме се качвали но сме и карали и дори като "погледна през терасата" в прекия и преносния смисъл в момента виждам една червена Тесла модел s, на която мога да се кача да покарам, да се повозя или да искам лично мнение от собственика по всяко едно време. Честно казано постоянно я плюе, но не слиза от нея, въпреки че има и други автомобили с ДВГ. Почти ежедневно минава по около 260 км до работа и обратно понякога по два пъти дневно в различни посоки. А е от старите със бавното зареждане
  • #28
    Кольо ( преди 3 седмици )
    Някой въобще качвал ли се е в електричка някога - особено тез дето изключително много ги хвалят. Аз все още не съм, и не се срамувам да го кажа!!! Номпък смея да кажа че имам много опит с различни коли. Бензин, дизел и последните 2 години след изключително голямо проучване се сдобих и с Тойота хибрид (нова от магазина) за последните 20 години имам около 800хил км опит зад волана и никога не съм имал инцидент. Старите ми коли ги поддържах сам с новата не става - пълна скука а и тя не се разваля
  • #27
    Кольо ( преди 3 седмици )
    Хоп тук съм, не мога да пропусна поредния забавен ден с вас, пичуи!!! А и нямам много работа днес - скука!!! А бе понеже всички знаем много, дайте поне да си кажем кой каква кола, кара и от къде му идва опита за всички тези виско компетентни коментари, хибриди, електрички, Тойота имали трилиони заеми, стари-нови технологии....Предполагам че сме едни и същи коментаторите всеки ден. Давайте да се опознаем малко- ха ха ха. И без обиди моля- просто всеки си изказва мнението. Научете се да уважавате
  • #26
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Виж за 10 минутното зареждане съм напълно съгласен. Дори 500 км да могат да се зареждат за 10 минути е напълно достатъчно за да не е пречка за никого. Надали има хора които пътуват пет часа без да спрат поне за 10 минути. Настоящите батерии са достигнали четири спирания по 10 минути за 1000 км. За човек който не ги изминава ежедневно не е чак такъв проблем, въпреки че не е и приятно да спираш на всеки два часа шофиране по 10 минути.
  • #25
    До 24 ( преди 3 седмици )
    "Аз лично бих си купил електричка, когато мога да я заредя на зарядна станция за 5-10 мин и да мина 1000 км. " Несъмнено Това е огромно предимство за всички които пътуват по минимум 1000 км ежедневно. Всеки ден, 365 дни в годината или поне 260 работни дни по 1000 км на ден, всеки ден. Ти колко такива хора познаваш? Аз дори не съм чувал да има такъв в световен мащаб. За кого тогава да произвеждат автомобил с такава батерия, която е два пъти по-скъпа и по-тежка от настоящите с 500 км пробег?
  • #24
    Дифорс до #1 ( преди 3 седмици )
    Вероятно си прави, че електричките може да стигнат цените на автомобилите с ДВГ, но надали ще означава бум в продажбите им и край за конглокенцията. Аз лично бих си купил електричка, когато мога да я заредя на зарядна станция за 5-10 мин и да мина 1000 км. Също така вероятно Акио Тойода е прав, че електричките няма да получат повече от 30% дял в продажбите, ако няма забрана за ДВГ-та.
  • #23
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Гледайте последното видео на Скоти Килмът в тубата и специално за Камри '24... Качеството и при Тойота взе да слиза рязко надолу. Кола на 3 месеца цялата в ръжда отдолу, теч от картера.. WTF
  • #22
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    До 19: В голяма степен си прав. Но проблемът е и че най-модерните технологии на европейците стигат го канцерогенен тракащ дизел, докато дори "20-годишните" японски технологии са далеч по-чист и рафиниран хибрид.
fallback
Последни