fallback

Електрическата G-Class получи 4 мотора и чудовищен въртящ момент

Емблематичният Geländewagen мина на ток, но си остава страшилище извън пътя

След четири, пет, шест, осем и дванадесет цилиндъра, най-накрая има Mercedes-Benz G-Class без никакви цилиндри. Вместо двигател с вътрешно горене, чисто електрическият Geländewagen получава 4 мотора - по един на всяко колело, като едновременно с това запазва най-ценното си качество - забележителни способности за офроуд.

Дизайнът на електрическата версия, която беше представена официално - G580, до голяма степен повтаря този на G-Class с ДВГ. Промените са в задвижването, като 4-те електромотора осигуряват мощност от 579 к.с. и 1165 Нм въртящ момент, като по този начин G580 с технология EQ превъзхожда топ-версията AMG 63. Предимството на електрическия вариант е още по-осезаемо заради факт, че целият въртящ момент при EV се задейства моментално.

Конфигурацията с четири двигателя позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,7 секнди, което е с 0,4 секунди по-бавно от версията AMG с ДВГ. Максималната скорост на електрическата G-Class е ограничена на 180 км/ч, но едва ли някой си купува такъв модел заради ускорение по права линия или заради максимална скорост.

Големият коз в случая са офроуд-способностите, като всъдеходът на ток може да премине през бройс с максимална дълбочина 85 см, което е с 15 см повече от  G550 и G63. Електрическият Geländewagen може да изкачва странични наклони до 35 градуса и предлага пътен просвет от 250 мм. Всъдеходът лесно се справя с неравен терен със своя ъгъл на приближаване от 32,0 градуса, ъгъл на отклоняване от 30,7 градуса и ъгъл на прекъсване от 20,3 градуса. Подобно на нормалната G-класа, той може да се изкачи до 100% наклон. Това, разбира се, не означава, че може да се изкачва вертикално, а се равнява на ъгъл от 45 градуса, тъй като наклонът е функция на издигането спрямо движението.

Екстрите за офроуд варират от двустепенна раздатъчна скоростна кутия до възможност за пълзене. Има функция „G-Turn“, която представлява възможност превозното средство да се върти на място като танк. Включени са виртуални блокажи на диференциала, станали възможни чрез векторизиране на въртящия момент, както и адаптивни регулируеми амортисьори. Има и функция G-Steering, за да се намали значително кръга на завиване.

G580 с EQ технология получава предно независимо окачване и солидна задна ос, заедно със защита на дъното, която използва карбон и други здрави материали за защита на масивната батерия с 116,0 кВт/ч. Пробегът засега остава загадка, но се знае, че батерията може да се зарежда до 200 кВт. С DC връзка зареждането ще отнеме около 32 минути, за да се зареди от 10 до 80%.

Всъдеходът запазва познатия си ръбест дизайн, но има затворена решетка с осветен контур. Външният вид следва стила на концепцията EQG от 2021 г. и може да бъде поръчан без монтираната отзад резервна гума. Вместо това Mercedes поставя кутия, която може да съхранява кабела за зареждане, веригите за сняг и инструментите, при условие че теглото на артикулите не надвишава 10 кг.

Интериорът също повтаря този на обикновената G-Class, като обичайните 12,3-инчови екрани са там, както и ръкохватката от страната на пътника на таблото. Mercedes предлага същата функционалност „прозрачен капак“, която наскоро показа при задвижвания с ДВГ модел. Тя работи с 360-градусовата камера и позволява на водачите да виждат „през“ предния капак – както при други скорошни модели като EQE SUV и EQS SUV.

Първоначално електрическата G-Class ще се предлага във версия Edition One. Тя е достъпна в четири специални цвята Manufaktur (South Sea Blue Magno, Moonlight White Magno, Moonlight White Metallic, Arabian Grey) и обичайния Obsidian Black Metallic. Всички имат сини спирачни апарати и вложка за декоративна лента. Задната кутия е включена като стандарт, както и AMG Line и Night Package с 20-цолови цолови джанти и тъмни акценти по тялото.

Вътре има тапицерия и шевове от сини въглеродни влакна, плюс това, което Mercedes нарича „G-Roar". Това е фалшив шум от двигателя, който имитира звука на G-Class, оборудвана с двигател с вътрешно горене, при ускорение.

Цените на електрическата G-Class все още не са обявени, но се очаква те да бъдат по-високи от тези на версиите с бензин, като това се отнася дори за най-мощната модификация G63 AMG, която струва около 180 000 евро.

Още снимки на електрическата G-Class - вижте в галерията:

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 7 месеца )
    G класата е един от малкото смислени автомобили които човек си струва да притежава.
  • #18
    CarGuy ( преди 7 месеца )
    WoW... думата "к.очин.а" явно е *** и забранена тук. Смях...
  • #17
    CarGuy ( преди 7 месеца )
    Тухла четворка на ток с аеродинамика на хипопотам, смешна максимална скорост, неизвестен пробег и куп безполезни екстри на цената на апартамент. Не знам мутрите дали ще се изкефят, но калифорнийските глезени хипита и нашите местни новобогаташи ще помислят за много напреднали, ако притежават подобна ***.
  • #16
    До 15 ( преди 7 месеца )
    Повярвах ти господин психопат. То който не вярва на патологични лъжци не е интелигентен човек. А аз все имам за интелигентен затова вярвам на психопати и на тебе ти вярвам. Извинявай! Ако наистина се грижеше за чистотата на форума, нямаше да го зацапваш с мненията си и щеше да критикуваш графоманите които пишат по много да го задръстват, но нищо не казват, дори когато им зададат конкретен въпрос. И ти спадаш към тях защото нищо не казваш двете мнения ги използваш за заяждане и никаква информаци
  • #15
    До анти човека ( преди 7 месеца )
    Ей шматка, ти си мислиш, че само твоя гост и ти ли пишете тук? Фиксация някаква имаш май към него. Аз пиша тук, по 2 коментара на седмица, и не използвам никове. Ако и ти намалиш рязко коментарите, ще е по-добре и за теб, и за нас и за света. Мнението си го задържай повече в главата, анти-човек, бАстър.
  • #14
    До 13 ( преди 7 месеца )
    Гостенино с 100 самоличности. Ти си празнудумеца и празноглавеца, който пише само празни коментари без нищо да каже. Аз може и да греша, но си имам собствено мнение, което аргументирам, изразявайки различни гледни точки. Както виждаш един и същ факт може да бъде добър от една гледна точка и лош от друга гледна точка. Отворен съм за дискусии да изслушам всякакви гледни точки по различни теми за да науча и гледните точки на останалите. Ако имаш мнение сподели го, ако не, спри да пречиш с логорея.
  • #13
    До анти човека ( преди 7 месеца )
    Карай си дизела, и прави нещо по-различно през ежедневието си, от това да натискаш клавиатурата тук! Празняр издухан!
  • #12
    До лудетината ( преди 7 месеца )
    Аз имам реалистични очаквания за разлика от тебе и съм сигурен че бъдещето е електрическо. Както и мога да си представя стъпките които трябва да бъдат извървени за да се стигне до масовото им навлизане. Те са само малка част от целия пъзел на електрификацията. Като се почне от производство, съхранение, балансиране, умни мрежи, прехвърляне на енергия между часовите пояси Изток запад и между север и юг. Всичко това изисква време и ще срещне съпротива от настоящото статукво, което ви промива мозъци
  • #11
    Лудория ( преди 7 месеца )
    А за G класата - това е играчка за богати, затова могат каквото си искат да сложат. Докато има статус виж ми кинтите, ще се продава, защото ние като човешки същества имаме нужда да сме видими или забележими. Като това, да защитаваш (колкото и смешно да звучи това в интернет) електромобили и да караш дизел!
  • #10
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Ние тук не може да знаем дали няма да има технологичен пробив, който да промени пътя пред използваните технологии в автомобилите. Пишат си разни хора, свързани с пари за раздаване, водорода е бъдещето, зеленото гориво е бъдещето, батериите са бъдещето... Но то е свързано с това кой къде дава и инвестира пари. Ние си плямпаме, колкото да мине работния ден. Ако във всички жизненоважни машини няма електромобили, значи технологията още не незряла. Когато видиш масово линейка, пожарна или военна маши
fallback
Последни