fallback

Nissan преминава към твърдотелни батерии

С новата технология японците искат да се конкурират с гиганти като Tesla и BYD

Японският автомобилен производител Nissan обяви началото на мащабно производство на твърдотелни батерии за електрическите си автомобили, като това ще се случи до началото на 2029 година. Компанията, класирана на трето място сред японските производители на автомобили по обем на продажбите, залага на иновативни технологии, за да се справи с гиганти като Tesla и BYD, които вече са направили значителни крачки в автомобилите, захранвани с батерии.

Твърдотелните батерии, които Nissan планира да започне да тества и разработва в пилотен завод в Йокохама, се очаква да се зареждат по-бързо и да издържат по-дълго от традиционните батерии. Производството на първите твърдотелни батерии ще започне през март 2025 година, а компанията планира да увеличи производствения капацитет до 100 мегаватчаса на месец от фискалната година, започваща през април 2028-а.

Освен това Nissan планира да използва мощни леярски машини за производството на автомобили, което ще намали производствените разходи с 10% и ще намали теглото на компонентите с 20%. Според вицепрезидента на Nissan - Хидеюки Сакамото, компанията използва такива технологии за производството на структурни части в завода в Тотига вече повече от 15 години.

През следващите три години Nissan планира да пусне 30 нови модела, 16 от които ще бъдат електрифицирани, включително осем напълно електрически автомобила и четири plug-in хибрида. Компанията, която е пионер в електрическите автомобили с модела Leaf, сега цели да намали цената на следващото поколение такива автомобили с 30%, така че до 2030 година те да бъдат конкурентни на моделите, задвижвани с бензин.

Nissan също така обмисля стратегическо партньорство с големия местен конкурент Honda Motor, за да работят заедно върху ключови компоненти за електрически превозни средства и използването на изкуствен интелект в автомобилните софтуерни платформи. Това сътрудничество може да бъде още една стъпка към иновациите и подобряването на конкурентоспособността на японските автомобили на световния пазар.

fallback
  • #19
    Хвалипръц ( преди 6 месеца )
    Апропо, батериите на Quantumscape дори не са с твърд елетролит, ами ползват твърд сепаратор и течен електролит, също като тези в NIO ET7 от WeLion.
  • #18
    Хвалипръц ( преди 6 месеца )
    "Тъжната угроза на безмозъчния фен. " ..Каза манекенът на Дънинг-Крюгер. Абсолютно съм съгласен с написаното от Швабен зи каскен. Китайците скъсяват дистанцията, но Японците все още водят технологично. Обзалагам се че първите батерии с твърд електролит ще дойдат от Япония.
  • #17
    Хвалипръц ( преди 6 месеца )
    "Quantumscape, които са най-напред в момента." Хех, поредния манекен на Дънинг-Крюгър. Чел нещо, ама се изморил на първото изречение и се отказал. Тойота тестваха батерии с твърд електролит в автомобил през 2021. Quantumscape през 2024 са на ниво алфа-2 прототип за тестване в лабораторни условия на потенциалните им клиенти, т.е. в най-най-добрия случай 5 години след Тойота, реалистично 7-10.
  • #16
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Първо, разбира се, от изток" - Тъжната угроза на безмозъчния фен. Досега беше Япония, но понеже дори безмозъчният вече вижда, че тя изостава непоправимо, онзи започва да се асоциира с някой нов водач - Китай. Но не си признава. Завоалирано пише "изток", защото иначе ще му се срине увредената ценностна система. Та да те попитам, увредени българино, кога ще спреш да се асоциираш я с Московия, я с Япония, я със САЩ, а ще започнеш да работиш за България?
  • #15
    до 9 ( преди 6 месеца )
    Твърдотелните батерии имат по-голям шанс за успех от водорода, това е дадено вярно. Но не и от Нисан и Тойотка - или Япония като цяло. Просто са много назад, а и нямат достатъчно кадърни кадри, за да наваксат. Лошото е, че и в Европа сме назад, но поне някои европейски компании инвестираха в Quantumscape, които са най-напред в момента. Китайците засега имат само -полу-твърдотелни образци, което съвсем не е същото.
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нисан следват с пълна сила примера на Тойотка - лъжи и ***, за да държиш акциите високи. Проблемът е, че нямат нищо. Тия приказки ги слушаме от няколко години вече, а не са представили дори елементарен прототип. Когато чуеш, че някаква технология ще започне производство след 5 г., продавай акциите и бягай надалеч.
  • #13
    До г-н И'диотът ( преди 6 месеца )
    И'диоте, мислиш ли, че тарикатите, които са платили десетки и стотици хиляди евро само за рущвет да им позволят да си построят централите там и да ги свържат приоритетно, няма да платят някой милион за батерии, което пък е добре както за електропреносната система, така и за цената на тока, когато не пече слънце. Има и лоша новина. Ще ползват еврофондовете и тези батерии ще им излязат без пари. Вместо тези батерии да отидат в предприятия за съхраняват енергия без използване на мрежата и оскъпяван
  • #12
    До г-н И'диотът ( преди 6 месеца )
    И'диоте, това добра или лоша новина е, че ще изключват фотоволтаичните централи засети върху чезърноземна почва? Това лош сигнал ли ще е за следващите тарикати които искат да засаждат фотоволтаици на плодородна земя? Хайде да влагате малко контекст в изказванията си. Аз ще се радвам да спре това безумие. Заявявал съм го хиляди пъти и няма да си променя мнението по този въпрос. Тези централи са вредни по десетки начини, включително за енергийната система и съответно цената на такса пренос.
  • #11
    Абе ПУТЬО Гост ( преди 6 месеца )
    Нямаш смелост да си пишеш с никак и превключи от режим необразован психопат графоман, на режим нагъл и безочлив заядлив графоман шизофреник с другите никове ли? Веднъж поне ще имаш ли топки да си признаеш грешка? Разбира се че годината има значение. Говориш за проблеми които вече са решени и е абсолютно безсмислено да ги споменаваш като аргумент. Още повече, че си споменал както проблемът така и решението в един и същ пост, което показва интелектът ти, който ти е попречил да разбереш статията.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ, какво значение има коя година е станало свръхпроизводството? Нищо не отменя факта,че ЕСО е глобена с 900 х. евро,заради фотоволтаиците.
fallback
Последни