fallback

ADAC: Китайските коли са реални конкуренти на старите марки в Европа

Като безопасност и качество на материалите те не отстъпват, проблемите им са другаде, посочват германските експерти

Автомобилите от китайски производители стават все по-популярни в Европа. Техният пазарен дял рязко нарасна през последните години, особено в сегмента на електрическите превозни средства. На най-големия пазар в Европа - този в Германия, близо 9% от продадените електромобили са на китайските Nio, BYD, MG и др. И тяхната безопасност се следи много внимателно, за да може те да отговарят на всички изисквания.

Част от новите китайски модели бяха проверени както от Euro NCAP (независима организация, която следи за безопасността), така и от  германския автомобилен клуб (ADAC). Изпитанията, проведени през последните 3 години, показват ясна картина - китайските автомобили са сериозни конкуренти на останалите марки на пазара и не им отстъпват по безопасност.

С две изключения, всички проверени автомобили са постигнали максималните 5 звезди в краш-теста на Euro NCAP. Дори в „теста за избягване“, при който се проверява поведението на безопасност и по-специално правилното функциониране на ESP, кандидатите не са показали никакви слабости.  В същото време много от моделите на европейски производители са се представи по-зле в изпитанията. Експертите на ADAC също така отличават най-вече доброто качество на материалите и квалифицираната изработка на каросерията и интериора на китайските автомобили.

 „Нашите тестове показват - китайските производители наваксаха значително през последните години и вече могат да се конкурират успешно с утвърдени марки, като дори превъзхождат някои от тях“, посочна Карстен Шулце, президент на ADAC.

И все пак - не всичко е на ниво, като германските експерти откриха и слабости. Един от недостатъците е открит в систиращите системи. При тях функциите за разпознаване на пътни знаци, поддържане на лентата и на дистанция често работят ненадеждно. Тук европейските производители се възползват от своя десетилетен опит с тези изключително сложни системи. В същото време обаче може да се види колко бързо китайските производители реагират на критиките - в по-новите модели на Nio, например, тези системите вече са значително подобрени.

Големият проблем в случая се дължи основно на силния фокус върху сензорните екрани при китайските коли. Сложните структури на менютата в комбинация с понякога мудни дисплеи, софтуерни грешки и неправилни преводи многократно създават проблеми при управлението на климатика, навигацията или развлеченията.

В същото време китайските модели подбиват европейските производители по отношение на цената, която обикновено е с няколко хиляди евро по-ниска. Въпреки това кола с ниска покупна цена може по-късно да се окаже по-скъпа, например поради неочаквано висока загуба на стойност или разходи за ремонт. 

Освен това дилърската мрежа понякога не е толкова гъста, колкото тази на конкурентите. Докато производители като BYD, Maxus и MG имат широка база, при други марки - като Aiways, например, не е ясно как се доставят новите преводните средства. Китайските производители често си сътрудничат с доставчици като ATU и Euromaster за поддръжка и ремонт. Тук Nio използва собствен подход, който, подобно на Tesla, разчита на партньори за мобилни услуги.

Според Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в ADAC Technology Center в Ландсберг, твърдение, че „китайските автомобили наводняват европейските пазари“, използвано от много медии, не е вярно. В Германия, например, техните продажби са под 2% от общите за местния пазара.

Експертите отчитат и друго - границата между европейските и китайските производители вече не е толкова ясна, колкото беше преди няколко десетилетия. BMW и Citroën, например, произвеждат някои от моделите си изцяло в Китай, а марката Smart е лансирана отново в съвместно предприятие между Mercedes-Benz и Geely. По този въздействието на китайската автомобилна индустрия върху европейската се увеличава допълнително.

fallback
  • #12
    Виктор ( преди 6 месеца )
    Много грешки в тази статия. Цели думи липсват. От китайски се превежда трудно, но все пак.
  • #11
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нормално е германските експерти да не виждат разлика между китайски и германски коли, предвид факта че от няколко години германските марки си сглобяват коли в Китай за Европа.
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Няколко хиляди евро разлика на фона на 30-40 хиляди, едва ли ще е достатъчно за повечето потребители, които така или иначе ги взимат на изплащане новите коли, т.е. ще плащат по 50-100 евро по-малко на месец. Но, да пробват. Тук в България пасиансът на китайските автомобили засега не излиза.
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    мен би ме спряло да закупя какъвто и да е автомобил поради низкото качество на следпродажбените услуги и абсолютна липса на сервизна инфраструктура и квалифицирани сервизни кадри...
  • #8
    popa ot razgrad ( преди 6 месеца )
    основния проблем който би ме спрял да си купя китайска кола е низкото качество на следпродажбените услуги и абсолютна липса на сервизна инфраструктура и квалифицирани сервизни кадри...
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Мога да ви дам причини поради които не е добра идея все още китайска кола, бързо обезценяване, идват с някакви лицензирани двигатели Мицубиши от преди 20 години умишлено скопени да минават за екологични и куп други изненади.
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Китайците дръпнаха първо защото чрез джойнт венчърите европейците им показаха технически как да правят коли. И второ защото наляха адски много пари да привлекат (купят) цели развойни отдели и инжинери. Утре като Европата "умре" както си мечтаят такива като номер 4 от къде ще взимат умове?
  • #5
    do 2 Франк ( преди 6 месеца )
    Немците не правят хардуер, точно защото е лесната част. Няма как да се конглокират с китайците. Едните в завода получават 40Евро на час, а дугите - 5. Отделно, че разработката на хардуер по настоящем е много лесна - готови модули, които се закачат един за друг. Дори лейоута за високи честоти е по-трудно да се направи. После платкаджийницата с отровните химии. При чип-дизайна е друга работа, Разработката се прави в САЩ/Европа, после Тайван бълват продукцията.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Европа приключи, като икономическа сила и фактор в технологичните иновации!Бъдещето й е на музей, резерват за бели хора, дестинация за промяна на пола и поле за експерименти на Грета Тунберг и сие!
  • #3
    Предположение ( преди 6 месеца )
    Средния консуматор не го интересуват разни асистанси псевдо-авто-пилот. Ако останалото е на същото ниво и дори по-качествено (както пише по-горе), смятам старите европейски производители ще има сериозни проблеми. Бездруго свикната да ни щавят с брутални цени на нискокачествени и ненадеждни еднодневки.
fallback
Последни