IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици на Toyota Mirai си искат парите обратно

Потребителите смятат, че са измамени с водородното бъдеще

Водородната концепция на Toyota не се харесва на много потребители - много собственици са недоволни от покупката, завеждат дела и искат възстановяване на парите. А причините са проблеми със зарядните станции, покачване на цената на горивото и рязък спад на стойността при препродажба, заради които собствениците, закупили водородна Toyota, се чувстват „измамени и подведени“.


Toyoya Mirai


Mirai означава „бъдеще" на японски. Когато Toyota направи голям залог, че водородът е бъдещето на шофирането, именуването на първия електрически автомобил с водородни горивни клетки като Mirai изглеждаше като подходяща стъпка за тези амбиции.

Нещата обаче се объркаха и това го разбраха ранните собственици на водородната Toyota. Оказа се, че Mirai не е идеалното бъдеще, каквото мнозина искаха да бъде. Всъщност, поради лошата инфраструктура и неадекватната амортизация, някои собственици се обърнаха към Toyota с молба за обратно изкупуване на автомобилите и дори завеждат дела.

Днес много от тях са ядосани, чувствайки се измамени, че са си купили кола, за която са смятали, че има огромен потенциал, но тя така и не получава необходимата горивна инфраструктура. В изявление за InsideEVs служители на Toyota казаха, че са запознати с проблема и работят активно със собствениците, за да го разрешат.

„Toyota признава, че някои клиенти на Mirai в Калифорния може да изпитват проблеми с горивото поради скорошното затваряне на водородни станции - казаха от компанията. – Засегнатите клиенти на Mirai могат да намерят други станции в региона с помощта на инструменти като уебсайта за партньорство с водородни горивни клетки или да се свържат с нашия Център, за да обсъдят други налични ресурси.“

Компанията добавя: „Ние ще продължим да работим със засегнатите клиенти на Mirai, за да им помогнем и да идентифицираме решения за техните проблеми за всеки отделен случай. Ние оставаме ангажирани да работим със заинтересованите страни в подкрепа на инфраструктурата за водородно гориво сега и в бъдеще.“

Технологията за водородни горивни клетки е все още в начален стадий. Но ако има компания, която е най-подходяща за доставка на потребителски автомобил с водород, това е Toyota. В края на краищата автомобилният производител работи върху тази технология от три десетилетия и всъщност започна да продава първия Mirai през 2015 година.

В основата си Mirai е електрическа кола – когато водородът взаимодейства с кислорода, той освобождава електричество, което задвижва колата. Вместо да прекарват време в прехвърляне на електричество от мрежата към батерията, водородните автомобили съхраняват компресиран водород в резервоари, което позволява на малката бордова батерия да се зарежда само с вода и топлина като странични продукти.

Това я прави идеална за клиенти, които искат да притежават електрически автомобил, но по някаква причина нямат възможност да го зареждат у дома. Водородът може да има повече ползи и ако се изгаря в традиционните двигатели с вътрешно горене. Такива експерименти бяха проведени от BMW и редица други производители на автомобили.

Но все още тази технология не е достигнала до масово производство. Предимствата на тази технология са, че колата може да работи както на бензин, така и на водород. Всъщност това е аналог на LPG технологията, но с напълно екологичен ауспух.


0 от 500
  • #24
    8 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 3 месеца )
    как така ще си искат парите обратно...никой не ги е карал насила да си купуват Mirai...преценили са всички рискове и са направили покупката...всички минуси и рискове бяха налични много от отдавна...всичко се знаеше отпреди...така че на когото му е къс ума, да му е здрав гърба...
  • #23
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не знам какви още доказателства ти трябват, че водородът за леки автомобили не става? Колко пъти да ти се обяснява, че не става въпрос за марки и държави , А при технологиите има ограничения от физичните закони. Тях никой политик не може да ги промени каквито и зелени жълти или пенбяни сделки да подписва. Възобновяемата енергия и батериите нямат алтернатива засега и с изкопаемите горива е свършено. Водородът има десетки по-добри алтернативи. Както самият ти каза въпрос на бизнес.
  • #22
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 21 ( преди 3 месеца )
    Вярно е че не си запознат, но е редно да не спориш по теми по които не си запознат. Тесла има най-голямата зарядна инфраструктура в световен мащаб. В Северна Америка всички приеха техния стандарт на зареждане, защото Тесла има единствената работеща зарядна инфраструктура там. При другите са само проблеми. Имат зарядни станции дори в затънтени държави като България, където нямат представителство. зареждането на тези зарядни е напълно безплатно и неограничено. И в Австралия и Чили има навсякъде
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    ... ще разберем занапред. Всичкото плюнчене по марки/технологии е смешно, защото бизнеса смята разходи/приходи. То и затова нещата се случват бавно. Ако Мъск е толкова широкоскроен и вярващ на тока, защо не направи една зарядна до всяка бензиностанция по света (по целия, не само богатия). Глей как всеки ще иска да си купи Тесла. Ама... нъцки. Колко зарядни има из Африка на Тесла? А в Южна Америка? Австралия? Слънце има, може да включи направо към панелите? Що не го прави?!
  • #20
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    М-да, Тесла може да се е появила през 2015 година (което не е вярно - 2003), но нали сам не допускаш, че е започнала от 0-та за всичко по технологията. Науката, наличните технологии и техники са били там и са продължили на тяхна основа. Моля, не бъде заблуден, че седна Мъск да мисли и измислил всичко (той не е мислител, а грабител). Не съм запознат с технологиите на Тойота. Знам, че като ДВГ с бензин са супер, но малко модели стават на LPG. Интереса ми отпадна. :) Какво, къде, как...
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Това проявата на патологичния лъжец психопат ли е или наистина си най-глупавият човек и ги вярваш всичките тези неща? Като си изброил тези факти, какви изводи си направи от тях? Защото ако не кажеш мнението си и изводите които си направил, на практика нищо не си казал и информацията е точно толкова полезна колкото теглото височината И цвета на очите на жена ти с които ни засипваш като доказателство колко добър инженер си. Очевидно само за тебе не е ясно, че това не е доказателство !
  • #18
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Херц се отказва от електрокарите и разпродава на търг.Пепси поръча няколко Тесла Семи и повече не ще и да чуе за електрички камиони.Кибергрозника го спряха от производство, 1,5 милиона поръчки се оказаха фейкнюз.
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    На 9 април ЕСО е глобена с 900000 евро за свръхпроизводство.Собственици на фотоволтаични централи реват от отрицателни цени и бъдещ фалит.
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От една гледна точка, дори самата Тойотка вероятно е била заблудена (или се е самозаблуда). Явно си е мислила, че ако реши проблема с мембраната на горивните клетки, всичко ще е мед и масло. Явно въобще не е мислила за съхраняването и зареждането. Доказва го самият факт, че Тойотка няма нито една зарядна станция, за разлика от Тесла. Това не я оправдава, разбира се. Лошото решение си е лошо решение.
  • #15
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Как изглежда зелената сделка.Буря разруши плаваща фотоволтаична централа в Индия.Градушка разруши фотоволтаична централа в Тексас.Тонове отпадъци и милиарди загуби.