IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици на Toyota Mirai си искат парите обратно

Потребителите смятат, че са измамени с водородното бъдеще

Водородната концепция на Toyota не се харесва на много потребители - много собственици са недоволни от покупката, завеждат дела и искат възстановяване на парите. А причините са проблеми със зарядните станции, покачване на цената на горивото и рязък спад на стойността при препродажба, заради които собствениците, закупили водородна Toyota, се чувстват „измамени и подведени“.


Toyoya Mirai


Mirai означава „бъдеще" на японски. Когато Toyota направи голям залог, че водородът е бъдещето на шофирането, именуването на първия електрически автомобил с водородни горивни клетки като Mirai изглеждаше като подходяща стъпка за тези амбиции.

Нещата обаче се объркаха и това го разбраха ранните собственици на водородната Toyota. Оказа се, че Mirai не е идеалното бъдеще, каквото мнозина искаха да бъде. Всъщност, поради лошата инфраструктура и неадекватната амортизация, някои собственици се обърнаха към Toyota с молба за обратно изкупуване на автомобилите и дори завеждат дела.

Днес много от тях са ядосани, чувствайки се измамени, че са си купили кола, за която са смятали, че има огромен потенциал, но тя така и не получава необходимата горивна инфраструктура. В изявление за InsideEVs служители на Toyota казаха, че са запознати с проблема и работят активно със собствениците, за да го разрешат.

„Toyota признава, че някои клиенти на Mirai в Калифорния може да изпитват проблеми с горивото поради скорошното затваряне на водородни станции - казаха от компанията. – Засегнатите клиенти на Mirai могат да намерят други станции в региона с помощта на инструменти като уебсайта за партньорство с водородни горивни клетки или да се свържат с нашия Център, за да обсъдят други налични ресурси.“

Компанията добавя: „Ние ще продължим да работим със засегнатите клиенти на Mirai, за да им помогнем и да идентифицираме решения за техните проблеми за всеки отделен случай. Ние оставаме ангажирани да работим със заинтересованите страни в подкрепа на инфраструктурата за водородно гориво сега и в бъдеще.“

Технологията за водородни горивни клетки е все още в начален стадий. Но ако има компания, която е най-подходяща за доставка на потребителски автомобил с водород, това е Toyota. В края на краищата автомобилният производител работи върху тази технология от три десетилетия и всъщност започна да продава първия Mirai през 2015 година.

В основата си Mirai е електрическа кола – когато водородът взаимодейства с кислорода, той освобождава електричество, което задвижва колата. Вместо да прекарват време в прехвърляне на електричество от мрежата към батерията, водородните автомобили съхраняват компресиран водород в резервоари, което позволява на малката бордова батерия да се зарежда само с вода и топлина като странични продукти.

Това я прави идеална за клиенти, които искат да притежават електрически автомобил, но по някаква причина нямат възможност да го зареждат у дома. Водородът може да има повече ползи и ако се изгаря в традиционните двигатели с вътрешно горене. Такива експерименти бяха проведени от BMW и редица други производители на автомобили.

Но все още тази технология не е достигнала до масово производство. Предимствата на тази технология са, че колата може да работи както на бензин, така и на водород. Всъщност това е аналог на LPG технологията, но с напълно екологичен ауспух.


0 от 500
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До пръцльо ( преди 3 месеца )
    Я кажи колко литра обем заемат 5 кг водород в Мирай Колко литра е обема на батерията на Тесла? По колко киловатчаса на литър е енергийната плътност? Да не се окаже че батерията има по-голяма енергийна плътност. Ако не е, включи и обемите на водородната клетка и допълнителната батерия на mirai. А това че има по-малко вътрешен обем и полезно пространство при положение че е по-голям автомобил, не е защото е луксозен. Няма нищо общо с лукса.
  • #33
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    Мирай е премиум модел, по-голям пробег, по-тих. Модел 3 е шумна друсаща лагерна количка с дъска вместо интериор. Сравнието е меко казано неуместно. Фактът че се опитваш да ги сравняваш показва единствено че тезата ти издиша.
  • #32
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бъдещето - 5 м, 2040 кг, 8,76 s 0-100, 4x2, 182 hp, 321 л багажник. Модел 3 Перф. - 4,7 м, 1940 кг, 3,41 s 0-100, 4x4, 565 hp, 425 л без огромното място под дъното и без фрънка - общо 682 литра. Т.е. по-компактна, но по-голяма вътре, по-лека и много по-бърза.
  • #31
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    До 30: "Задвижващаият агрегат на Бъдещето тежи колкото на Перформанс такъв на Тесла, но заема 2 пъти повече място" Горивната клетка на Мирай е 52 кг, батерията е 45, а резервоарите - 88. Сложи ги 220 с всичките компресори и катализатори. Батерията на Тесла е 450 кг, при това без охлаждането. Май си скаран с фактологията..
  • #30
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    (продължение) Задвижващаият агрегат на Бъдещето тежи колкото на Перформанс такъв на Тесла, но заема 2 пъти повече място и задвижва само едната ос. Така че, не, крайната енергийната плътност е много по-ниска, защото водородът не можеш да си го спреш в найлоново пликче. А крайното КПД, както сме писали десетки пъти, е 3-4 пъти по-ниско.
  • #29
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "има много по-висока специфична енергия от батериите" Когато цитираш някакъв факт, но той няма никакъв смисъл, дали защото е извън контекст или просто не взима предвид други, по-важни факти, това се нарича опорка. Промер: На някои марки олио пише "без холестерол". Фактът е верен, но няма никакъв смисъл, защото в олиото по принцип няма холестерол.
  • #28
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    До 25: Първият сериен автомобил с горивни клетки е Тойота Мирай. Нескопосаните опити на ГМ и Мерцедес демонстрират единствено инженерната им импотентност.
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    До 23: Водородът определено става, просто защото има много по-висока специфична енергия от батериите. Физически факт. Това че за моментното технологично ниво е нерентабилен, не означава че ще е така и за в бъдеще. За справка: примера на Лудория за електромобилите от началото на 20 век.
  • #26
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Е, чак пък навсякъде. Една зарядна в Чили не може да покрие цялата държава. В Африка извън Мароко колко? В Саудитска Арабия? В Монголия? Нали разбираш, че при бизнес модела слагаш зарядни там, където някой ще потребява или ще го накараш да купи друг твой продукт. Само си помисли колко бензиностанции има и темата се изчерпва. Нормално е бизнеса да гледа своя интерес, а не да го интересува разни празнодумци като нас в малка медия из бедния свят. В случая дори по-скоро темата беше за водород, ама..
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 20 ( преди 3 месеца )
    Че Тойотка да не би да е тръгнала от нулата с водорода? Тя беше една от последните. GM, Mercedes и др. пробваха и отхвърлиха технологията като негодна преди десетилетия. Да бе говорим, че университет и разработва горивните клетки.