Китайската компания Nio обяви резултатите от три отделни теста, проведени тази седмица с най-новата версия на модела ET7. Изпитанията са забележителни, не само защото EV успя да измине 1070 км с едно зареждане, но и заради новите полутвърдотелни батерии, които бяха използвани.
Автомобилният производител обяви, че една негова кола, пътуваща от Шанхай до Ксиамен, е изминала 1046 км, преди батерията да изчерпи. Друг автомобил е изминал 1062 км от Пекин до Хефей, а третият е преодолял 1070 км между градовете Кунминг и Жандзян.
При най-дългото пътуване ET7 е превозвал около 200 кг товара, изкачил се е на 1875 метра надморска височина и е развил максимална скорост от 118 км/ч, а средната скорост е била 83,7 км/ч. Пътуването на електромобила е отнело малко под 13 часа.
Основна роля за постижението на електрическия седан е изиграла полутвърдата батерия, с която е оборудван. Тя е способна да съхранява 150 kWh енергия, като на размери е същата като литиево-йонната батерия на Nio с капацитет 100 kWh и тежи само с 20 кг повече, въпреки че разполага с 50% повече ток.
Полутвърдите батерии са еволюция на литиево-йонната технология, като при тях изцяло течния електролит е заменен с твърд проводящ материал, който е суспендиран в течен електролит. Технологията обещава не само по-голям пробег на превозните средства, но и в намаляване на физическия размер на батериите във всички електромобили, за да ги направи по-леки и по-ефективни.
Обявяването на тези впечатляващи тестове на гамата съвпада с началото на предварителните поръчки за ET7, които стартираха на 16 април. На 25 април Nio официално ще обяви всички спецификации за автомобила, а доставките ще започнат на 30 април.