IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis заработи 23,5 милиона евро заплата

Тавареш потвърди курс към евтини електрически модели, Джон Елкан го похвали

Той прогнозира 2024 г. на високо ниво след рекордната 2023-а. И също така обявява някои трудности в близко бъдеще. Най-вече огромно предизвикателство, идващо от Китай . Впоследствие акционерите гласуваха неговата заплата от 23,5 милиона евро (което включва еднократен бонус от 10 милиона). Не е лошо, нали?

 
Таварес


Става въпрос за Карлос Тавареш, изпълнителният директор на Stellantis. Е, 3 от 10 души, присъствали на годишната среща на 16 април, проведена в Амстердам, гласуваха срещу тази заплата. Но какво от това! 

Сметките доказват, че Карлос Таварес е прав: през 2023 г. Stellantis увеличи нетната си печалба с 11% в сравнение с предходната година. Преди всичко увеличи размера на дивидента с 16% (което възлиза на общо 4,7 милиарда евро, равна на 1,55 евро на акция).  Пазарът обаче реагира по доста хладен начин, като се има предвид, че на 16 април акциите на Stellantis на Миланската фондова борса загубиха 2,98%.

Електрическите автомобили все още не намират прием предвид разходите и сложността на управлението. Това се демонстрира от разширяването на фонда за съкращения в Мирафиори по линиите от 500 electric - до тези на Maserati. Но в момента хоризонтът пред индустрията не може да бъде променен. Главният изпълнителен директор на Stellantis подчерта тази концепция по време на събранието на акционерите: 

„След рекордната 2023 г. ние продължихме напред по стратегическия план за 2030 г. 2024 г. Чака ни година на предизвикателства - с някои положителни елементи и някои противоположни ветрове, например ,разходите за работна сила. Но ще продължим да правим това, което правим най-добре -  електрическото портфолио ще нарасне с 60%. Електрическите ни коли ще трябва да струват по-малко“, обяви Тавареш.

Говорейки за китайската конкуренция (например Dongfeng , която току-що обяви интерес към производство в Италия), португалският мениджър посочи, че „ще се насочи основно към автомобили в ценовия диапазон под 20 хиляди евро“. Не е случайно скорошното лансиране на  Citroën e-C3.
 

Ситроен


Имената са известни, Таварес ги повтори по време на събранието на акционерите. Сред новите модели на групата, които ще бъдат пуснати на пазара през 2024 година, са Peugeot E-3008 и Ram 1500 electric, както и автомобили за американския пазар като Jeep Recon, Dodge Charger Daytona Srt и Jeep Wagoneer S. Естествено Alfa Romeo Junior трябва да бъде добавен прясно след промяна на името му от Milano. И отново Alfa с новата SUV серия Stelvio.


Джон Елкан

Джон Елкан

При откриването на събранието президентът Джон Елкан каза: „Stellantis 2023 беше година, белязана от значими нови проекти и важни етапи. Нашата мисия да осигурим безплатна, чиста, безопасна мобилност и достъпност за всички. Устойчивостта на нашите колеги, под ръководството на Карлос Тавареш, направи разликата. Тяхната решителност е това, което искам да подчертая днес: решимостта на Stellantis да даде положителен принос в глобален мащаб“.
 


 
 

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 седмица )
    С най много акции в групата Стелантис са Фиат, демек главният шеф във Стелантис са Фиат.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Добре че беше той да ги оправи, извади ги на печалба и то стабилна, а тези акционери търкат яко ръце. 25 мил даже са му малко за това каква работа им върши и какви промени предизвика. Ако не беше той щяха да видят чисти печалби по няколко милиярди на година.. ама друг път, можеше да фалират. Фиат на какво дередже го оставиха предишните мениджъри за две десителетия, дано му има спасение изобщо. Евалата на човека. А ако не ве кефат колите им, просто не си купувайте, няма нужда да хейтите
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    мхм мхм ( преди 1 седмица )
    стелантис се обединиха за да се спасят от банкрут няколко марки, явно добре им се е получило щом заплатата на шефа е 25 млн.. Иначе не съм фен на никоя марка от стелантис. там думата няма никой друг освен финансовия отдел - дизайнери, техници, въобще не се слушат - само и само да им излезе по-евтинко производството. Друг е въпроса какви продукти бълват... общо взето знаете какви ....
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 седмица )
    Кои са тес фят с двата модела ли влезни на сайта и виж какво могат да купят може би само Газель в рушкия
  • #2
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Президент на Стелантис е шефът на Фиат и Ферари. А тук някои плещят че Пежо купили Фиат!!!!!!!!!!!! По скоро Фиат купиха и спасиха от фалит Пежо.
  • #1
    1 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    трабва нищо да не разбираш от автомобили за да си купиш нещо от стелантис