fallback

Пазарът в Германия вече е на минус

Продажбите са намалели с с близо 10%, но Porsche отчита ръст

Германският автомобилен пазар е изправен пред трудни времена - през март 2024 г. са регистрирани 263 844 леки автомобила, което е с 6,2% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година. Новите регистрации на фирмери коли са намалели с 4,7% спрямо същия месец на миналата година, като делът им е 68,1%. Спадът при частните клиенти е 9,4%.

Сред германските марки Porsche постигна най-силен ръст на регистрациите от +14,8% с дял на нови регистрации от 1,5%. BMW нараства с +0,6% спрямо същия месец на миналата година, като дялът му е 8,1%. Останалите германски марки изостават отчитат спад, като той е двуцифрен при MAN (-59,7%/пазарен дял от 0,1%), Audi (-37,9%/6,5%), Mini (-34,3%/1,3%), Mercedes ( -22,8%/8,2%) и Smart (-17,2%/0,6%).

Намалението на продажбите е по-малко при Ford (-7,8%/пазарен дял 4,0%), Volkswagen (-3,4%/18,3%) и Opel (-2,7%/4,9%). С 18,3 процента VW отново е германската марка с най-висок пазарен дял.

В същото време много чуждестранните марки регистрират ръст. Най-голям е той при Mitsubishi - +225,4% и дял от 2,0%. Двуцифрено увеличение на регистрациите се наблюдава при Citroen (+91,9%/пазарен дял 2,9%), Volvo (+36,9%/2,2%), Toyota (+30,0%/3,3%) и Seat (+ 21,7%/5,4%).

При Fiat (-20,9%/2,5%), Mazda (-3,3%/2,1%) и Hyundai (-3,2%/3,6%) новите регистрации през март 2024 г. са под резултати за същия месец на миналата година. С 6,2 процента Skoda е вносната марка с най-висок дял на германския пазар.

Увеличение на регистрациите се отчита в три сегмента, като то е двуцифрено за кемперите - +12,1% и доведе до дял от 3,8%. Компактният клас е с +8,9% по-висок от същия месец на миналата година и постига дял от 18,5%, докато малките автомобили показват увеличение от 2,7% и дял от 12,9%. Новите регистрации на SUV автомобили са намалели с -7,0%, но те все още са най-силният сегмент с дял от 29,4%.

Електрическите автомобили (BEV) регистрират спад в регистрациите от 28,9%, като техният дял от новите регистрации е 11,9%. Най-големият дял от новите регистрации са бензиновите двигатели (37,8%/спад от -3,4%), следвани от хибридите (31,5%/-1,2%), включително plug-in хибридите (6,1%/-4,5%), и дизеловите автомобили ( 18,3%/-0,5%).

Автомобилите, задвижвани с пропан-бутан и природен газ, заедно постигнаха дял от 0,5%, като броят на превозните средства на пропан-бутан се е увеличил с +5,9%, а броят на превозните средства на природен газ е намалял с -79,7 процента.

Най-продаваният автомобил за първото тримесечие е VW Golf - 11 621 бройки, следван от VW T-Roc - 6606, VW Tiguan - 5083, VW Passat - 4677, Skoda Octavia - 4517, Opel Astra - 3939, Opel Corsa - 3882, Citroën C3 - 3756, BMW 3-Series -    3664, Seat/Cupra Leon - 3625, и др.

fallback
  • #13
    Браво мислителю ( преди 7 месеца )
    "Гост ( преди 31 минути )Спад на регистрациите на електрокари 28,9%,няма субсидии няма продажби." А ти какво очакваше? Голямата изненада беше, че не паднаха още през януари, а се вдигнаха. Големият смях беше когато вече бяха написали новината заедно със заглавията и само чакаха цифрите за да я публикуват и публикуваха излагацията срив на продажбите с 87% повече продадени бройки, а вие два месеца пригласяхте като адреналинки какъв огромен срив има. До края на годината всичко ще се нормализира.
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Германците ще продължават да купуват собствените си марки, щото като гледам все по-малко се купуват извън Германия и Китай. Ако и се спрат работата отива на тотал щета.
  • #11
    Гост ( преди 7 месеца )
    Спад на регистрациите на електрокари 28,9%,няма субсидии няма продажби.
  • #10
    до Джо ( преди 7 месеца )
    И къде са тези евтини китайци? От години тук там се продават китайски коли и преди да дойдат електричките се конглокираха с Лада по размер на пазарния дял. Виждаме как хем продават на загуба хем се субсидират от държавата и едвам излизат пред Тесла като цени. И то само BYD и MG до колкото съм гледал. Всички останали са на цените на големите производители.
  • #9
    до 6 ( преди 7 месеца )
    Проблема е в таксите за емисии. Не в ресурсите. В момента всеки производител за средните емисии на гамата си плаща по 95 евро на грам над лимита от 93гр. Масово средните емисии от порядъка на 120-130гр. Което значи че всяка кола е оскъпена средно с 3000 евро
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не си купувайте немска кола, нещата се решават не само на избори, всеки ден всеки сам си избира!
  • #7
    престъпникът джо ( преди 7 месеца )
    На мнозина няма да им хареса когато казвам,че Германия близките години постъпено ще загуби големият автомобилен пазар ? Някой"' умник" ще каже -- врачка ли се ,че знае -- не е нужно да си , Китай в момента има над 437 фирми произвеждащи автомобили и части за тях като 43 от тях произвеждат автомобили. Пълният им капацитет е около 60 милиона , така ,че при ел. са много добре над 80 % батериите се произвеждат там както и електрониката им . Така,че при ниски разходи около 40 % са по евтини произвед
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Когато икономиката е в криза и хората не са сигурни, първото което режат е новата кола! Това, го гледахме вече с финансовата криза. Сега обаче икономиката закъса, защото да си купуваш демократичните ресурси се оказа скъпо, и стоките стават неконглокентни.. не се продават.. няма приходи и знаем какс е завърат нещата
  • #5
    а така ( преди 7 месеца )
    Кризата е реална.Очаквайте скоро и в България.Честито на всички,които си повярваха и се заробиха с кредити.Наздраве:)
  • #4
    До 2 ( преди 7 месеца )
    То така или иначе реално бедните не взимат нови коли, но за да има смисъл от електромобили които да стигат до бедните трябва или батериите да са с достатъчно дълъг живот или да са достатъчно евтини така, че смяната да не струва повече от колата на старо..
fallback
Последни