IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes разкри защо няма да използва ДВГ в електромобите си

EQS е имал версия с 1,0-литров бензинов мотор като удължител на пробега

Mercedes-Benz EQS е изграден на специална платформа за електрически автомобили, но германският производител e обмислял да добави бензинов двигател към системата. Той трябва да играе ролята на генератор за захранване на батерията в движение. Инженерите от Щутгарт са провели тестове на прототип на седана с 1,0-литров турбомотор, но в крайна сметка са се отказали от идеята, съобщава Autocar, като цитира свой източник от компанията. А причината е, че тази преходна технология е твърде скъпа за производство и носи минимални ползи.


Mercedes-Benz EQS


Твърди се, че EQS разполага с двуцилиндрова версия на четирицилиндровия двигател „M254“ с изпускателна система, монтирана в предната част на колата. Мощността идва от монтиран отзад електрически мотор с 268 к.с., който черпи енергията си от литиево-йонна батерия, монтирана в пода.

Предно монтираният ДВГ не пречи на практичността, тъй като EQS така или иначе няма багажник. Въпреки това, добавянето на двигател с вътрешно горене и малък резервоар за гориво би добавило тегло към и без това тежката кола. Версията EQS 450+ тежи 2540 кг, а версията AMG - 2700 кг


Mercedes-Benz EQS


Ценообразуването също е проблем при модел с подобно задвижване. EQS с разширител на пробега би бил по-скъп заради допълнителния хардуер. Базовият модел и без това струва 100 000 евро без допълнителни опции.

Компанията, носеща легендарната трилъчева звезда, сега насочва усилията си към обикновени електромобили, захранвани с батерии. Наскоро лансираният EQS, моделна година 2025, предлага увеличен пробег, благодарение на по-голямата батерия - 118 kWh.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    U2 ( преди 1 седмица )
    Пълни глупости. Просто тея еднолитровки са ги сложили на евтината марка на Рено-Мерцедес, а именно Дачия. И така са изкарали повече кинти.
  • #3
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    То ако има двигател, който да зарежда батерията, тая кола никога никой няма да я включи в контакт. Все пак в цивилизования свят е доста по-скъпо да се кара на ток, отколкото на бензин или нафта (дори и да си зареждаш вкъщи)
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "А причината е, че тази преходна технология е твърде скъпа за производство и носи минимални ползи." - Причинта е, че не знаят с каква глупсот ще изкочи ЕК след 3 месеца и предпочитат, да има платфомра, кяото да отговаря дори и на най-откачените изискввания, която пак ще се продава и сега, вместо нещо, което никой няма да иска да купи, щото братята немци и белгийсцки му думкат по 2000 евро такса отгоре на година.
  • #1
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Mercedes разкри защо няма да използва ДВГ в електромобите си.... Защото така са заповядали китайските собственици на марката.