fallback

Maserati представи най-бързото електрическо кабрио

GranCabrio Folgore има 829 к.с., използва технологии от Формула Е и вдига 290 км/ч

Италианският производител Maserati представи новия си модел - GranCabrio Folgore, като това е първият 100% електрически кабриолет, залагащ основна на производителността, като съответно е и най-бързият модел в света в този клас. Той е изграден на 800 V архитектура и е разработен с технически решения от Formula E.

Подобно на своя близнак GranTurismo, GranCabrio Folgore предлага четири седалки и има широко използване на леки материали като алуминий и магнезий, заедно с олекотена стомана. Стилът също е разработен съвместно с версията купе, за да интерпретира по-добре прехода от твърд покрив към прибиращ се.

За GranCabrio е запазен дизайнът на предишното поколение, който се харесваше на клиентите заради класическите пропорции на автомобилите на марката. Обновените детайли са вертикалните фарове и радиаторната решетка, която включва емблематичното 3D лого на тризъбец. Отзад са използвани светлините на GranTurismo с Full LED технология.

Един от най-характерните елементи на GranCabrio е мекият покрив, който се предлага в пет цвята (Nero, Blue Marine, Grigio Titan, Greige, Granata) и който може да се активира при шофиране с максимална скорост от 50 км/ч. Той се отваря се за 14 секунди и се затваря за 16 секунди.

За пътуване на открито, дори когато температурите са ниски, стандартно има вентилационни отвори за горещ въздух за тила и шията, а допълнителна екстра е дефлекторът, който намалява турбуленцията вътре.

Новото Maserati GranCabrio Folgore идва с шахматна конфигурация на колелата, като задните колела (21 цола с гуми 295/30) са по-големи от предните колела (20 цола с гуми 265/35). Клиентите могат да избират между шест дизайна, докато спирачните апарати се предлагат в два различни цвята за версията Trofeo - черно и тъмно анодизирана мед.

Кабината на GranCabrio отразява стила на суперколата MC20, както и на моделите Cielo, Grecale и, разбира се, GranTurismo. Тя разполага с мултимедийна система Maserati Intelligent Assistant (MIA), комфортен екран, който обединява основните функции в интегриран сензорен интерфейс, цифров часовник и head-up дисплей (предлаган като опция).

Седалките са спортни с интегрирани подглавници и предлагат 18 опции за регулиране, управлявани чрез лостове, разположени в долната част на седалките, а някои функции могат да се управляват от централния екран. Трябва да се отбележи, че GranCabrio Folgore предлага използването на устойчиви материали като Econyl - регенериран найлон, произведен от оползотворяване на отпадъци.

Задвижването на електромобила става с три електромотора - един отпред и два отзад, като те разчитат на инвертори от силициев карбид, извлечени от болидите от Формула Е. Векторизирането на въртящия момент регулира нивото на сила на автомобила при ускоряване, а също и при отпускане на педала и спиране. Спирачната система, налична на GranCabrio, е взета от MC20; По този начин предните и задните фиксирани апарати се предлагат от алуминий, отлят в едно парче. Освен това има двоен лят ротор.

Батерията, произведена в завода Mirafiori Battery Hub в Торино, е с номинален капацитет от 92,5 kWh. От своя страна, двигателите могат да доставят 761 к.с. на четирите колела, цифра, която се увеличава до 829 с активиране на функцията MaxBoost.

Звуковото изживяване за возещите се е дело на инженерите на Maserati Innovation Lab, които са възпроизвели типичния звук на V8 блока на марката. То се осигурява от 3D аудио-система Sonus faber, като е съчетано с четири различни режима на шофиране - Max Range, GT, Sport и Corsa.

Още снимки на електрическото кабрио - вижте в галерията:

fallback
  • #2
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Представи си има хора които искат звука от ДВГ без да е нужно да горят бензин. Сравнението с човек е абсолютно неадекватно защото по-скоро е като да любиш жена на която не харесваш само гласа пък да можеш да го смениш с глас който харесваш :D
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И до ден днешен не разбирам тази "мода" да ми пускат запис на двигател.. Който иска Е-кола явно не иска двигател, а които иска ДВГ си взима ДВГ. Да праскаш кукла с гласа на (знаменитост по ибор) не е същото като да ти е наистина в ръцете...
fallback
Последни