fallback

Заради електромобилите токът за бита щял да поевтинее

Електрическите превозни средства ще спестят милиарди на потребителите

Ново проучване показва, че шофьорите на електрически превозни средства спестяват милиарди долари от месечните сметки за електричество, не само на самите себе си, а на всички. Скорошен доклад на група, наречена Synapse Energy Economics, показва, че като цяло за периода 2011 - 2021 година, ползвателите на EV са осигурили на ел. дружествата повече от 3 милиарда долара нетни приходи.

Бързият растеж на приемането на електромобили повдига въпроси за това как те влияят върху тарифите за електроенергия, плащани от всички домакинства, включително тези, които не притежават коли на ток. За да отговори на този въпрос, Synapse сравнява приходите на електрокомпаниите.

Резултатите показват, че от 2011 година електрическите превозни средства генерират много повече приходи за обслужващите компании, отколкото разходи. Така, според експертите, електрическите автомобили вече са помогнали за замразяването или дори понижаването на цените на електроенергията в някои градове.

Твърденията на специалистите са, че този натиск върху тарифите за комунални услуги само ще се увеличава, тъй като все повече електромобили излизат на пътя и повече евтина възобновяема енергия навлиза в мрежата. Нетният ефект е, че цената на електроенергията ще намалее за всички, докато електромобилите подобряват качеството на въздуха и намаляват респираторните заболявания сред децата, възрастните хора и други уязвими групи от населението.

fallback
  • #12
    До 9 и 11 ( преди 7 месеца )
    Дошли сте тук да се заяждате или да водим някаква дискусия? Зададох елементарен въпрос, на който ако ми отговорите, ще си отговорите и сами за себе си, ако въобще търсите отговори и се опитвате да разберете статията в което искрено се съмнявам. В момента за пренос е разпределение при тази мощност получават 219 000 лв на час. Колко приходи без допълнителни разходи щяха да получават ДОПЪЛНИТЕЛНО НА ЧАС, ако имаше още 2000 мегавата потребление за зареждане - колкото мощността на АЕЦ?
  • #11
    РУК ( преди 7 месеца )
    Венсеремос другари!Пропагандата добре,цифрите къде?Аз понеже гледам статистики от време на време,дори в любимата на пропагандата Норвегия,го няма това икономическо чудо на евтиния ток от повишеното потребление!И само да информирам другарите марксисти по-долу - на свободния пазар понижените разходи не са задължение за сваляне на цената,а обикновено повишават печалбата.Цената се ръководи от търсене и предлагане!Да ви е сладко по-евтиното агнешко по Великден,заради голямото търсене!
  • #10
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб,може да смята сложна лихва в проценти с Ексел и най важното знае сайта на ЕСО и енергийните борси.Мощност, проценти, време гледайте Екселски таблици и си трайте.
  • #9
    uasabi ( преди 7 месеца )
    До 5,а пък ти ,като ти чета малоумния коментар,много разбираш от търговия и бизнес.За да ти прекарат ток си плащаш за всичко,че и отгоре.Да не говорим,колко ни е "евтин" тока,при положение,че имаме АЕЦ, и за твое сведение го продавахме,по-евтино отколкото ,струва на нас българите, а сега чакам новите ти "умозаключения" на тема- търговия и бизнес.
  • #8
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Логиката е Желязна. Това че не можеш да я схванеш няма да я направи по-малко логична.АЕЦ 35,46%2070.76Кондензационни ТЕЦ 8,82%515.12Топлофикационни ТЕЦ 3,48%203.08Заводски ТЕЦ 2,38%139.25ВЕЦ 14,99%875.46Малки ВЕЦ 4,24%247.77ВяЕЦ 0,47%27.31ФЕЦ 29,77%1738.29Био ЕЦ 0,39%22.52Товар на РБ3650.2 При 6 ст./kWh такси за преноси и разпределение, колко пари в момента печелят на час? Колко щяха да печелят ДОПЪЛНИТЕЛНО, ако сега зареждаха 2000 MW електромобили - колко ...
  • #7
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адам Смит се смее от гроба,това противоречи на икономическите закони за предлагане, търсене и цени.
  • #6
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Да, смъкнали цената друг път. Нито показват върху кои региони и компании са правили проучването, нито са гледали макропоказателите на икономиката и да разгледат дали не идват от там тези намалени, евентуално, цени. Нито разказват кои електромобили и в кои региони, колко такива и как са зареждали - в дома, на стоянки или каквото и да е допъ;нителна информация... Просто статия, за да събира кликания и коментари... Има един прекрасен български израз - ала-бала...
  • #5
    до 1 ( преди 7 месеца )
    За тебе няма логика, защото нямаш никаква идея от търговия и бизнес. Електроразпределителните компании на много места са задължени да свързват обектите. В някои случаи се налага да изградят изцяло нова инфраструктура за шепа абонати, които след това правят по 35 лв. месечна сметка. Кога точно инвестицията ще се избие с такъв темп? Ако същите тези абонати си увеличат сметките десеторно заради зареждане на електромобили, периодът за връщане на инвестицията спада също толкова.
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В началото да, после като останат 2-3 големи играчи реално ще им заработи мнопола и цените до небето!
  • #3
    Много Ясно ( преди 7 месеца )
    Някои карат електромобили за да е евтина електроенергията, аз карам дизел за да е ниска цената на петрола.
fallback
Последни