fallback

Ново доказателство, че Tesla Cybertruck е опасен за околните

Стоманеният пикап няма програмирани зони за деформации

Една от особеностите на Tesla Cybertruck е каросерията му не само заради квадратния дизайн, но и заради материала, от който е изграден: стомана. Компанията твърди, че предлага изключителна здравина, но това може да бъде отромен минус в случай на катастрофа.

 

Някои експерти смятат, че  конструкцията на американския пикап не е подготвена да поема ударите при меле и да разсее силата им така, за да не достигнат до пътниците. Това стана ясно от снимки на катастрофа , при която Cybertruck е излязъл почти непокътнат, а другият автомобил е потрошен. 

Една от причините Tesla Cybertruck да не се продава в Европа е имено липсата на безопасност.  Когато електрическият пикап излезе на улицата преди няколко месеца, няколко професори  увериха, че той може да представлява риск за другите участници в движението. Когато Reuters попита няколко експерти те отговориха, че не е необходимо да видят данните от тестовете за катастрофи, за да разберат. И да, дизайнът на Cybertruck е опасен, особено за пешеходци и велосипедисти, но също и за други шофьори.

 

Бивш ръководител на американската NHTSA (Национална администрация за безопасност на движението по пътищата) обясни защо: „Ако попаднете в катастрофа с друго превозно средство, което има зона на смачкване и колата ви е по-твърда, тогава другата кола ще бъде смазана“.

В случая със Cybertruck -  това би било най-твърдото превозно средство. Всъщност Tesla се хвали с това колко издръжлив е неговият пикап, но при липса на данни изглежда, че му липсват програмирани зони на деформация, които абсорбират енергията на удара. В  случай на катастрофа енергията ще отиде към по-слабите материали, пътниците и другото превозно средство, ако има такова.

Това се случи преди няколко дни в Тампа, Флорида. Nissan Sentra - седан, който не се продава в Европа, и Tesla Cybertruck са участвали в катастрофа на кръстовище, защото един от шофьорите е преминал на червено. Такива удари има всеки ден и навсякъде, но този нашумя заради публикуваните в социалните мрежи кадри. По-точно от състоянието, в което са били оставени двете коли. Докато Tesla Cybertruck е почти цял, Nissan Sentra е със смачкана и напълно унищожена предница.    

Може да изглежда като нещо негативно за Sentra, но е точно обратното. Nissan проектира автомобила така, че в случай на катастрофа каросерията му и част от структурата му да се деформират, поемайки удара, така че да се пренесе възможно най-малко върху купето и пътниците.

От друга страна, Tesla Cybertruck, който има монококова каросерия, изработена от стомана , изглеждаше в крайна сметка цял и с малки драскотини. Поне от това, което може да се види на снимките. Наистина, не знаем дали има голяма повреда някъде отдолу.

Ясно е, че ако говорим за щети по колата, Tesla печели, но твърдостта на купето, което се изразява в по-малка способност за поемане на удари, е точно причината експертите да уверят, че този избор е опасен. Сега най-вероятно този Nissan Sentra ще отиде за скрап. Пикапът на Tesla може да бъде ремонтиран без проблем и незабавно да се върне на пътя. В противен случай, собственикът ще се зареди с търпение, тъй като се чака с години за шумно рекламираното чудо на Мъск.    

fallback
  • #12
    гост ( преди 7 месеца )
    Ясно е, че по-твърдата конструкция ще смачка по-меката, това да не е 11 Септември и измислиците там. Има си физика. Но е и факт, че японските са гнилочи понеже използваха материали от Кобе Стийл, които бяха осъдени за измамите си, особенно Нисан, там е трагично, кола над 5г. отвън я гледаш нормална, а отдолу шасито е тор. Ами всички сте пробвали на село една тенекия от сирене как се мачка като е изгнила и как се мачка свежа и здрава такава. Та предпочитам да не съм в гнилата.
  • #11
    ФИН-ФЭН_BM1ГЛАДБАХ! ( преди 8 месеца )
    По п/п, отткрай време е известно, че самите ВОДАЧИ са опасни за околните - шофьори и пише0дци, а не возилата им... И който кара внимателно предпазливо и най-вече спазва всички предписания и знаци, респ. светофари, то е ясно, че ЩЕТИте ще бъдат по-малко.
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Впрочем всички японски масовки излизат по същия начин от катастрофи, особено такива, които не съвпадат 1:1 със ситуациите, тествани при краштестове. Печално известно е колко меки и крехки са.
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Антитесла пропагандата не спи. Досега не е била права за нищо, лъже и сега. Сайбъртръкът има зони за деформация като всяка друга кола. Моделът вече мина през краштестове и резултатите за пътниците вътре са нов рекорд. Нищо в тази статия не е вярно - евтини инсинуации една след друга. Ако бяха открили, че пътниците в камиона са пострадали повече, щеше да е нещо, но в статията няма нищо такова. Впрочем абсолютно същият резултат щеше да има, ако на мястото на СТ беше друг голям пикап.
  • #8
    112 ( преди 8 месеца )
    Да го видим като убие някой и лежи в затвора колко ще е доволен собственика на тоя *** ...
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Стига с тия хвалебствени статии, hilux с душка е много по-опасен а е и класика.
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако няма деформационни зони всъщност той представлява по-голяма опасност за возещите се в него.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Няма автомобилен дизайнер и инженер, които да не знаят такива елементарни неща за зоните за деформация, така че има нещо много съмнително. Но, не бива да се забравя, че живият живот винаги е по-странен от всяка измислица, така че като нищо Тесла да са си повярвали, че са богове, и да са махнали пренебрежително с ръка относно деформирането при катастрофа.
  • #4
    fts ( преди 8 месеца )
    до 3 - поздравления, ще прекараш вечността в ада!
  • #3
    Стиви Уондър ( преди 8 месеца )
    Казват,че била грозна.Аз си поръчах две.
fallback
Последни