IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейският Hyperloop ще взима 1000 км за час

Тръбата за свръхзвукова скорост с магнитна левитация вече е готова за тестове

Ако ни попитат дали бихме предпочели да предприемем относително кратко пътуване със самолет или с влак, повечето от нас вероятно биха избрали ЖП транспорта. Hyperloop от години претендира да стане решението, което ще намали в пъти времето за тази цел. Но претърпя дотук куп неуспехи.
 

Hyperloop


Европейският център Hyperloop завърши първата тестова инфраструктура за това новатарско транспортно средство в холандската провинция Гронинген. Става въпрос за 420 метра писта за движение със свръхзвукова скорост благодарение на магнитна левитация.

Нека си припомним, че тази идея беше лансирана още през 1870 г., но Илон Мъск я върна към живота през 2013 г. с много обещания, които в крайна сметка завършиха с разрушаването на тестовата писта и превръщането й в паркинг. Къде ли не създадоха центрове за разработка на Hyperloop. Но без успех.

Сега обаче идва светлина в тунела. Буквално. Както обяснява центърът в Грьонинген, пистата, изработена от стоманени тръби, отваря вратите за първите тестове: „Тази инфраструктура ни позволява да демонстрираме основни технологии като магнитна левитация, задвижване, стабилизиране и дори смяна на лентата при скорости до 100 км/ч“.

Тези влакове са проектирани да се движат със скорости над 1000 км/ч. Първата компания, която ще тества технологията си в тунела, е Hardt Hyperloop. Ще последват още, като Грьонинген не е единственото подобно място.  В момента има друг тестов тунел в Швейцария. Превръщането на това транспортно средство в реалност може да намали пътуването между Париж и Барселона, например, от повече от шест часа на един. Изглежда феноменално, нали!

Сред предимствата, които организаторите подчертават, е цената на инфраструктурата. Тя е по-евтина в сравнение с високоскоростния влак. Пространствената интеграция на Hyperloop се счита за по-лесна в сравнение с други видове инфраструктура. И накрая - използването на енергия при пътуване с Hyperloop е 10 пъти по-малко в сравнение с пътуването с кола или самолет.

Вагоните се движат „плавайки“ вътре в тръбата, тъй като няма триене със стените благодарение на магнити с постоянно поле. Тази технология е базирана на принципа на привличане и отблъскване, което се създава между две магнитни полета. Известна е като Maglev.

 
Hyperloop


Това, което Европейският център Hyperloop не споменава, е, че основният проблем идва от огромното финансиране. Китай играе важна роля тук, тъй като миналата година завърши първите тестове с техния T-Flight. Повече от 25 фирми участват в този европейски проект. В Италия наскоро започна проучване за пилотен маршрут Hyperloop. Индия се готви да стартира пилотен проект през 2026 г.

Европейската комисия предложи включването на Hyperloop в своята TEN-T политика с подкрепата на европейската парламент. Тя има за цел да подобри свързаността между европейските държави членки. Току виж огряла и България.
 
 

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 10 - а тръбите как ще ги полагат? Без основа, без фондаменти, едно към гьотюре по ниви и блата? :) Няма да минават под пътища, над реки, няма да имат нужда от захранване?
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Р2 ( преди 1 месец )
    Жп пътя, не е сама релси!Подложен чакъл-път, стълбове, захранване, разпределителни съоръжения, надлези, мостове...
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Някой може ли да обясни, как изграждането на релси, било то и за влак-стрела, е по скъпо от стотици и хиляди километри огромна тръба с постоянни магнити в нея. И не че нещо ... ама само си представете какви конспиративни теории ще плъзнат при идеята всичко да се опаше с огромни тръби с огромни магнити в тях, че и хора да вкарват в тях ... истерията за 5G ще бъде като детска гатанка в сравнение с това :-)
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #1 ( преди 1 месец )
    Колега, колко ми се иска да си прав за гражданските свръхзвукови полети, но уви, няма да ги видим ние отново. Проблемът не е в липсата на Конкорд, а в много други фактори, срещу които решения нямаме до момента.
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До #7 ( преди 1 месец )
    Я ся кажи на жена ти да те свикне с драставица в купарата, това да ти бъде новата зависимост, ше ти отива! :D То, верно си бот, та всичко това ти е през кода, ама го предай на баща ти!
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоя скам умря навсякъде другаде, ама ако на Китайците са им останали някакви пари - одобрявам да ги харчат за такива глупости.
  • #5
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За 50г. все още незавършена магистрала Хемус, този проект у нас ще дочака времето , когато ще са открили телепортацията и ще е нерентабилна
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    А ми досега не баш.Надземните шинкансен са скъпи построяван и подръжка ка амо ли тия подземни тунели.
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    илиян ( преди 1 месец )
    Според мен разликата в цената в сравнение със свръхзвуковия самолет ще я направи перспективна.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    илиян ( преди 1 месец )
    Това на теория звучи супер, дано го доживея.