fallback

Citroen пусна хечбек за 15 000 евро

Новият C3 получи бензинова и хибридна версии

Новият Citroen C3 разширява гамата си от двигатели, която вече включва бензинов и хибриден агрегат. И в двата случая това е 1.2 PureTech turbo със 100 к.с., който се предлага с ръчна скоростна кутия при варианта с „чист“ ДВГ, и с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител в комбинация с „мекия“ хибрид.

Бензиновият мотор с 3 цилиндъра е оборудван с обновена разпределителна система, която вече не е в маслена баня, а във версия с ремъчно задвижване. Въртящият момент е 205 Нм, като 55 от тях се осигуряват от електромотора. Това позволява на хибридния C3 да се движи в електрически режим в 50% от пътуването в градски условия. При нужда от допълнителна мощност - при ускорение, например, електромоторът, интегриран в трансмисията осигурява 12 к.с. допълнително.

От компанията допълват, че тази версия на Citroen C3 намалява разхода на гориво с 10% в сравнение с модификацията с чист ДВГ. Нивата на вредни емисии са 117 г/км, което позволява на модела да се класира за „екобонус“ в държавите от ЕС, където се предлата такъв. На свой ред, „чисто“ бензиновата версия декларира 126 г/км CO2.

На външен вид новият Citroen C3 с двигател 1.2 остава практически идентичен с показаната по-рано електрическата версия, с изключение, разбира се, на наличието на ауспух, като в случая той е скрит зад бронята. При останалите детайли няма разлики.

Същото важи и за интериора, където се залага на минималистичния декор с цифрови инструменти и 10,25-инчов централен монитор, стандартен за най-високото ниво на оборудване. Базовата версия, от друга страна, използва смартфона на водача, който се поставя в специална скоба, за управление на мултимедийно съдържание, навигация и телефонни разговори Обемът на багажникът също не се променя - 310 литра минимален капацитет и задни облегалки, които могат да се сгъват в съотношение 60:40. .

Има тук има редица функции на системата „Advanced Comfort", които вече присъстват в много модели на Citroën. От една страна, седалките са подплатени със специална полиуретанова пяна, за да осигурят правилната опора и достатъчна мекота, а от друга, амортисьори с два хидравлични амортисьора в двата края, за разтягане и компресия, така че да се подобри реакцията на всички видове терени.

Нивата на оборудване на Citroen C3 hybrid са същите като електрическите - You и Max. Първото включва LED светлини, 16-цолови алуминиеви джанти, окачване Citroën Advanced Comfort, автоматично аварийно спиране, асистент за задно паркиране и ръчен климатик. Второто добавя двуцветна каросерия, 17-цолови алуминиеви джанти, LED задни светлини, 10,25-инчов централен монитор, седалки Citroën Advanced Comfort, сгъваема задна облегалка в съотношение 60:40, автоматичен климатроник, безжично зарядно за смартфон и камера за обратно виждане.

Продажбите на обновения Citroen C3 вече стартираха, като първите доставки до клиенти ще станат през лятото. Във Франция цените стартират от 14 990 евро за бензиновата версия с 1,2-литров двигател и ръчна скоростна кутия. Това е по-евтино от предишния вариант на модела, чиято цена на същия пазар в момента е 16 590 евро.  Хибриднана версия ще се появи на пазара по-късно тази година, като цените предстои да бъдат обявени. Що се касае до напълно електриченския е-C3, той започва от 23 300 евро, а догодина се очаква по-достъпна версия на цена от 19 990 евро.  

Още снимки на хибридния C3 - вижте в галерията:

fallback
  • #12
    Highlander ( преди 8 месеца )
    Интересни коментари. Не знам какво очаквате за 15000 евра, някакво чудо ли. Колата си е много прилична, и хората на запад си ги карат тези коли. Наш *** като се види с някой лев и купува разнебитено луксозно немско возило на поне половин милион километра (превъртяно на 150 хиляди) и после реве по форумите че няма пари да го поддържа.
  • #11
    abc ( преди 8 месеца )
    Впечатления от друг C3(2017г), също 1.2, 3 цил., 82кс, безнин:Отвътре като цяло дървена пластмаса, ама за тази цена ясно...Мотора 3ц, но не работи толкова нестабилно и бива като за толкова.Няма *** под мотора и много се цапа всичко.Тръбите отдолу на гърнетата изгниха на 5-тата година и трябваше заварки и кърпене вече.Някой умник измислил чудото "гренажен ремък в масло". Ремъка се разпада, маслото и картера се затлачват от останките му.Няма лампи в жабката и багажника.
  • #10
    С3 ( преди 8 месеца )
    Аз карам вече седма година С3 III 1.2, 82к.с. и съм повече от доволен. Много добре конструирана и сглобена.Със 100 октана бензин работи прекрасно.Повечето дето тука драскат немогат да извадят 15000 за нова кола, а какво да говорим за хубав бензин
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ми аз се радвам, щото в момента за 15 к евро имаш само Киа Пиканто и Хюндай и10.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Докъде я докарахме, да се "радваме" на кола за 15к Евро, което е спорно дали е кола или лагерна количка. А като дигнеш капака "се кефиш" на мотор от косачка..
  • #7
    до 6 ( преди 8 месеца )
    Колега, дано да имаш късмет с Дъстъра.Аз бях взел за фирмата сандеро на газ...ужас, всеки 2-3 месеца в сервиза (реглаж на клапани и други глупости), на 120 000 двигателя беше за ремонт, шлайфане на глава и т.н. едвам я продадох
  • #6
    raiders ( преди 8 месеца )
    Много е мъничка, но път и цената е висока. То така или иначе вече евтино няма. Под 30 000лв. нищо не можеш да си купиш. Тези меки хибриди ги има и при новия Дъстър, 5.5 разход, с 10% по-малко в града... рекламни и макетингови трикове са това, да се покаже колко сме "еко" и че това продаваме. Иначе хибрида си струва, ама 10к отгоре няма реален смисъл...направо елктричка. Реших да рискувам с газова Дъстър на сляпо, пък да видим. Размерите са много по-големи, багажника е над 450л
  • #5
    До долния ( преди 8 месеца )
    Нпвият проблем е че вече никой не ще дизел.В град консумират колкото бензин а служебна извънградско кой ползва
  • #4
    До #3 ( преди 8 месеца )
    По неизвестни за мене причини фирмата ви купи няколко ситроена. Карах С3 и С4, бензин и дизел. Трагични са, на прав път - добре, но в завоите клатят, та направо ще хванеш морска болест. Лоша скоростна кутия, лоша електроника, немощни двигатели. Единственото положително нещо и икономичните дизели.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #2, не знам какви очаквания си имал и с какво сравняваш. Ясно е, че малките коли не са като големите, но компромисите, които трябва да направиш, абсолютно компенсират разликите в цените. Сега ако приятелите ти карат аудита и бмв-та, ясно е че ти се присмиват, ама също така е ясно, че ти имаш нова, здрава кола дето малко друса и е леко тесняк, а те имат абонамент по 10 бона минимум на година за майстор.
fallback
Последни