fallback

Електромобилите преминаха повратната си точка в 31 държави

Сред тях е и България, където продажбите им надхвърлиха 5% в края на миналата година

Подобно на цветните телевизори през 50-те и 60-те години на миналия век, смартфоните от 2010 г. нататък и толкова много други технологии, появили се в миналото, електрическият автомобил също има своята повратна точка. Тя е 5% пазарен дял - праг, който представлява масовото им приемане. След неговото достигане индустриалните/логистични проблеми и потребителският скептицизъм започват да отстъпват, за да направят път на новото.

Експертите оприличават тази промяна на курса на S-образна крива - продажбите на продукта се развиват бавно след пускането на пазара и след това се ускоряват, докато първоначалните разходи спаднат и продуктът стане масов. За акумулаторните автомобили това вече се случва в 31 страни.

Анализът на продажбите е дело на експертите от Bloomberg, които базират прогнозите си на данни за края на 2023 г. Той показва, че в списъка са се появили още 12 държави в сравнение с предишното изследване от преди година.

България също попада в списъка - на 29-о място, след като през последното тримесечие на 2023 г. у нас са продадени 551 нови електромобила. Това означава пазарен дял от 5,8%, като по този показател задминаваме Италия (5,4% пазарен дял) и Гърция (5,3%). Лидер в класирането, напълно очаквано, е Норвегия (79,6%), където през последното тримесечие на 2023 г. са продадени 25 028 нови електромобила.

Експертите посочват, че след като достигнат критичната точка, регистрациите на нови електромобили се увеличават бързо, като пазарният им дял нараства от 5% на 25% за по-малко от четири години. В случая, разбира се, се взимат предвид всички спирания и забавяния на производството, причинени от икономически рецесии, прекъсвания на веригата за доставки по политически причини, както и фалитите на компании. Настоящите прогнози сочат, че напълно електрическите автомобили ще заемат 22% от световния пазар през 2024 г.

fallback
  • #11
    До долния ( преди 7 месеца )
    Я кажи за капаситета на натриева батерия спрямо на литиевата със същото тегло
  • #10
    Лъжеш (се) ( преди 7 месеца )
    Натриевите са незапалими. Литиево железните също.
  • #9
    До долния ( преди 7 месеца )
    Натриевите батерии се запалват лесно забрави за бързо зареждане а без бързо зарежсане чао.чао на електриката.А че литии няма достатъчно е повече пт сигуено или поне така говори Науката
  • #8
    Литий има достатъчно ( преди 7 месеца )
    Но масовите електромобили ще са с натриеви батерии в бъдеще. Натрий има ли достатъчно според тебе?
  • #7
    Факт ( преди 7 месеца )
    Лития е дамо 3 хиляднимот земната *** а всяка друга батерия освен литиевата е баклюк бавно зареждаща и с малък капаситет.Ето затова електриката извън Водорода и Горивните клетки Няма да успее.Няма значение какво дърдорат митбъстеровци и всякакви такива клоуни
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А внесените втора ръка "нов внос" имат ли 5% от вкараните такива с двг?! Щото при нас новия внос има в пъти по-голяма тежест от чисто новите коли.
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 3 - Надявай се! Едва 10% от нефта отива за леки автомобили. Камионите още дълго ще са на нафта, а самолетите и корабите, които дърпат най-много, няма алтернатива, с която можем заменим горивата. А после имаш почти всяка една индустиря, която е силно зависима - цялата пластмаса, лекарства, препарати з апчоисвтане, дрехи, багирла ... Все от там идва. А и китайските стоки, ако имат нещо алуминиево в тях, да не мислиш, че идва от Тайван :)
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Силните водачи в класацията - Норвегия, Дания, Холандия, Белгия и Финландия, правят едни тотлани мизерии, като дават луди субсиди, смъкват такси и ощетяват населението, в позла на няколко,д *** купят електрически коли. Норвегия, ако икса да спасява планетата, да спре да продава горивата си, може би ...
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Браво, това е бъдещето, чисто и без да зависим от араби и русНАЦИ.
  • #2
    Гост ( преди 7 месеца )
    Я да добавят и продадените автомобили с ДВГ втора употреба,тогава делът на електрокарите ще е 0,000001%.
fallback
Последни