fallback

MAN, Daimler, Iveco и Volvo/Renault отново отиват на съд

В Германия беше възобновено антитръстово дело срещу производителите на камиони

Регионален съд в град Мюнхен възобновява мащабно дело за обезщетение, заведено от купувачи на камиони от цяла Европа, след като Европейският съюз глоби големи производители за тайно споразумение за фиксиране на цени.

Висшият окръжен съд на Мюнхен, както съобщава Yahoo, отмени решение, взето преди три години от по-нисък съд. Има нови предположения, че големите производители на камиони са нарушили антитръстовите правила на ЕС. За това настояват купувачит, които заведоха дело, след като Европейската комисия установи през 2016 година, че големите производители на камиони са нарушили антитръстовите правила на ЕС и са се споразумели за цените.

Тогава Европейската комисия не каза дали купувачите са претърпели загуби в резултат на нарушения на антитръстовите правила. Производителите на камиони отричат ​​това антитръстово споразумение.

В делото в Мюнхен купувачите на приблизително 70 000 скъпи камиона търсят 560 милиона евро обезщетение плюс лихви от MAN, Daimler, Iveco и Volvo/Renault. Те са отнесли исковете си към доставчика на събиране на дългове и правни услуги Financialright Claims, който действа като единствен ищец и ще получи 33% комисионна, ако успее.

Груповият иск се провали на първа инстанция през 2020 година, когато Окръжният съд в Мюнхен отхвърли делото като частично недопустимо и частично неоснователно. Съдиите постановиха, че Financialright Claims няма легитимация да предявява искове, тъй като цесиите нарушават Закона за правните услуги и следователно са невалидни.

Сега Върховният окръжен съд стигна до друг извод в жалбата. Делото включва много различни камиони и клиенти от цяла Европа, както и искове по особено сложни антитръстови закони, включително чуждестранни.

Купувачите и лизингополучателите на камиони не трябва да бъдат обременени с риска от оценка на сложна правна ситуация от по-ниска инстанция, каза върховният съд. Ето защо, противно на мнението на производителите на камиони, делото не трябва да бъде прекратявано.

Реакцията е смесена. Daimler Truck заяви, че компанията обмисля обжалване на решението за възобновяване на делото, отбелязвайки, че решението засяга само формалните предварителни въпроси по делото и не съдържа изявления за възможни щети. „Ще продължим енергично да се защитаваме срещу неоснователни искове“.

fallback
  • #13
    До долния ( преди 7 месеца )
    Глу пак къде влиза Тир в центъра на Париж бе ев нух с два грама мозък
  • #12
    S80D5 ( преди 7 месеца )
    Алоууууу "логистиците"......айде пойнтересувайте се малко за срок доставка с влак и с камион на даден товар както и за цена на превоз и тогава коментирайте и ръсете мозък.И как виждате един вагон 53.5т да го превозите с бус 1.5т товароносимост?????Смешни сте.И.другото което ме размива......камиони влизат навсякъде до всяка точка за разтоварване в град или село.Разучете малко материята преди да се излагат с писане. С транспорт се занимавам от 35г.
  • #11
    До долния ( преди 7 месеца )
    И кой тир доставя в градовете като не влизат там.Как ще ти достави продукт тира на Дондуков например
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Основният проблем на влаковете е, че доставят продуктите от база до база.Не се доставя от точка до точка. Значи трябва да претоварваш многократно от изпращач до получател. Изгодни са за търговия на големи разстояния и обеми.Корабите са още по изгодни. В България вече няма такива обеми продукция.
  • #9
    До 6 ( преди 7 месеца )
    А ми помисли микробуса няма да е един а и едва ли в града цялата стока я разнасящ само до едно място.Нищо не е по различно вместо магистрала и тир с влак много по бързо е средната скороат на влака е 160км ч на кой камион е толков като влака носи чо 5-10 пъти повече тпвяр от тира.камион в града не влиза.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А като за капак, инфраструктурата за влакове е скъпа и бавна за изграждане.
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Другия голям проблем на влаковете е че инфраструктурата е от преди 100 години. Повечето линии са единични и влаковете трябва да се изчакват на гари и разклонения по точно определен график за да могат да се разминат. От това се губи страшно много време. Ако направят поне основните трасета на влаковете да са като магистрали да има по 4 линии. 1 бърза и 1 бавна във всяка посока и да се разминават без изчаквания това може да вдигне ефективността доста. Но такава инфраструктура ще струва трилиони...
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "В града ти трябва микробус а микробуса лесно може да се електрифицира и едни 300км пробег в града са му напълно достатъчни. " И как точно ще разнасям 17 тона стока с микробус? Или да правя 15 излишни глокса отгоре.
  • #5
    До 4 ( преди 7 месеца )
    Пак ти казвам, не е ефективно. С влакове става бавно. Не всеки това може с бус. И това време което се губи по гарите и за товарене и разтоварване струва пари! Представи си и тия гари колко трябва да са големи за да минава цялата логистика в държавата през тях! Трябва да има и огромни площи и складове, и кранове,и мотокари и хиляди хора да работят там. Това е пълен хаус. Слабо звено. Ще стане като на пристанищата с контейнерите. Още един проблем за бизнеса. Затова B2B е най доброто решение.
  • #4
    До 3 ( преди 7 месеца )
    Грешка в разсъжденията: При вляковете пак са нужни камиони? НЕ! не саПримерно къде е гара Подуене Искър Централна Гара Пионер а ми те са в центъра на града в днешно време и така е навсякъде Париж Лондон Милано.А в града за какво ти е камион още по малкото тир.не само че не ти трябва а трябва да бъдат и забранени.В града ти трябва микробус а микробуса лесно може да се електрифицира и едни 300км пробег в града са му напълно достатъчни.
fallback
Последни