fallback

Ford отложи пускането на нови електромобили, връща се към хибридите

Промяната в плановете на концерна предизвика напрежение с профсъюзите

Концернът Ford официално обяви корекция на своята стратегия за електрически превозни средства на пазара в Северна Америка. Причината е, разбира се, глобалното забавяне на търсенето на електромобили, която се отчита в цял свят през последните месеци.

Миналата година Ford се сблъска с рязък спад в търсенето на своя електрически пикап F-150 Lightning, който беше един от хитовете на пазара през 2022 г. Ръководството на Ford на два пъти коригира производствените планове за модела в посока нагоре и дори обяви, че през 2025 г. ще пусне на пазара ново поколение на голям електрически пикап.

Сега обаче компанията промени намеренията си и появата на този модел е отложена за 2026 г. Той ще бъде изграден на специална платформа за електромобили, която е по-лека и съответно енергийно по-ефективна. В същото време сегашният Ford F-150 Lightning представлява конверсия, тъй като е изграден на платформата на пикап с ДВГ.

Новият електрически пикап ще се произвежда в строящия се завод BlueOval City в Стантън (Тенеси, САЩ). Ford също така възнамерява да пусне голям триредов електрически SUV в завода в Оуквил (Онтарио, Канада), като планът беше той да излезе на пазара през 2025 г., но сега този срок е отложен за 2027 г.

Промените в плановете предизвикаха напрежение между ръководството на концерна и профсъюза на работниците Unifor, тъй като заводът в Оуквил в момента не се използва достатъчно. В предприятието се сглобява остарелият вече Ford Edge, докато технически свързаният с него Lincoln Nautilus вече е спрян от производство. Второто поколение на Nautilus беше пуснато в Китай още миналата година, но то няма да се продава в Щатите. Същото важи и за новия Ford Edge.

Споменатият по-горе триредов SUV е електрическа алтернатива на настоящия бензинов Ford Explorer. Последният беше актуализиран наскоро, като загуби хибридните си версии, тъй като търсенето за тях се оказа малко. Сега обаче е взето решение те да бъдат върнати - Ford обяви, че всички негови модели с ДВГ в Северна Америка ще получат хибридни варианти до края на десетилетието.

fallback
  • #11
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Нека говорим за минало? Къде е построен завода за производство на камионите на Тесла и кога? Не се изисква да си пророк за да отговориш? Достатъчен е достъп до интернет и 30 секунди. Но ти нямаш толкова много време, защото предпочиташ 30 минути да пишеш злобни обидни заядливи коментари в които да лъжеш и манипулираш, вместо да водиш смислен диалог е да защитиш каквато и да е теза смислено и аргументирано. Кога и къде след като твърдиш че такъв завод има? Е няма, след като не можеш да го докажеш
  • #10
    Абе ПУТЬО Гост ( преди 7 месеца )
    Форумът е задръстен с твоите глупости за средноаритметични проценти, перпето мобиле което качва Шипка, но най-вече с лични заяждания без едно единствено смислено мнение под която и да е тема, защото не си пророк, за да кажеш нещо за бъдещето, пропуснал си часовете по физика математика и история да кажеш нещо за миналото, А за настоящето не виждаш по далеч от терасата. После все някой бил писал тези глупости от твое име за пет години назад. Как пък нещо смислено не каза за тези пет години?
  • #9
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ,с пророкуване не се занимавам.Форумът е задръстен от твой спам,с технически и математически недомислици.
  • #8
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Функционално неграмотен означава, че някой не може да ни разбере написаното. Тези които обикновено спорят с мен са напълно неграмотни. Особено технически неграмотни. Ако им говориш за математика с ниво на четвърти клас, не могат да се справят. Досега не се е случило да задам въпрос и някой да отговори на него. Дори въпроса не могат да разберат. Дай ми пример от последните 100 дни когато някой ми е отговорил конкретно на въпрос? Елементарен въпрос на който се отговаря с да или не? Няма такъв случ
  • #7
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ, всички ли сме функционално неграмотни,само защото не споделяме твоето мнение.Ти си по по най функционално грамотен автомобилен ерудит и трябва да се съобразяваме с теб.
  • #6
    До 5 ( преди 7 месеца )
    Само функционално неграмотен може да реши че твърдя нещо подобно въпреки че не съм го казал. Както виждаш ford просто забавят своята електрическа програма но имат такава и я адаптират към технологичното развитие и търсенето. От toyota просто отричат бъдещето на електромобилите и смятат че никога няма да преминат 30% пазарен дял за да им обръщат внимание въобще. Остави ли са китайците и subaru да измислят по един електрически модел на който да лепнат емблема toyota за цвят. Ford разработва свои
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ама и Форд и Тойота ли нямат визия за бъдещото? Обаче ти имаш, защото за разлика от тях обработваш и разчиташ на информация от Интернет, а на тях това им е само работата. Знам, знам, пак ще кажеш за Канон и Нокия, и все пак не е като да ти липсва самочувствие, което не е новина за редовните ти читатели.
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Първо трябва да ми разберете гледната точка за да ми кажете дали е грешна. Хибридите са в настоящето и временното решение. Решение за производителите да излъжат системата, аз не практично решение за потребителите. Решение което ще позволи на toyota да е едноличен лидер ПРЕЗ СЛЕДВАЩИТЕ НЯКОЛКО ГОДИНИ ВОДЕНИ ОТ КРАТКОСРОЧНИ ПЕЧАЛБИ И ЛИПСА НА ВИЗИЯ ЗА БЪДЕЩЕТО.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Тесльо, как е опорката че хибридите нямали бъдеще? Много взеха да падат тия твоите опорки напоследък. Да видим коя ще е следващата.
  • #2
    Гост ( преди 7 месеца )
    За съжаление на електричарите, Акио Тойода се оказа прав.
fallback
Последни