fallback

Подходящ ли е за стари коли новият еко-дизел?

На пазарите в Европа навлиза синтетичното дизелово гориво HVO 100

Новото синтетичното дизелово гориво HVO 100 вече се продава по доста от бензиностанциите в Италия, а сега навлиза и в търговските обекти на Германия. Дизелът HVO в Германия към момента е с 15 цента по-скъп за литър от нормалното дизелово гориво, но в Италия , например, шофьорите на дизелови коли зареждат HVO по-евтино от изкопаемия дизел, защото държавата облага с по-ниски данъци климатичното гориво.

Според властите в Германия не трябва да има субсидии за еко-дизел. Но поне едно начало е поставено. Всеки, който иска значително да подобри CO2 отпечатъка на своя автомобил, вече може да го направи. Въпреки това Федералното министерство на транспорта подкрепя въвеждането на HVO, като това решение се подкрепя и от автомобилния клуб „Mobil в Германия“.

Шефът на клуба Михаел Хаберланд каза пред Focus.de: „За първи път шофьорите вече имат избор дали искат да продължат да зареждат с изкопаеми горива или с по щадящ климата дизел. Преди това беше възможно само чрез закупуване на електрически автомобил. Трябва да използваме всички възможности – и това включва алтернативни горива като HVO 100.“

HVO 100 е едно от най-добрите синтетични горива, които са предназначени да осигурят по-добър климатичен баланс за движение по пътищата, влаковете, корабите и въздуха. Според мнозина именно заради него трябва дори де се отмени забраната на ЕС за двигатели с вътрешно горене от 2035 година.

Като се има предвид разликата в цените, остава да се види дали германците сега ще се обърнат масово към новия дизел. Ако това се случи, той неминуемо ще навлезе и в Европа. Но кой може да зареди с гориво, доколко е съвместимо с двигателя и дали синтетичното гориво не само намалява CO2, но също така оказва влияние върху реални замърсители като NOx или прахови частици?

Отговор на този въпрос дава асоциацията eFuelsNow. Дали вашият дизелов автомобил или камион има официално разрешение да използва климатично гориво зависи от одобрението на производителя. Такива са налични например за много дизелови модели на Audi, BMW или Mercedes.

„Официалните одобрения могат да бъдат разпознати по надписа XTL в капачката на резервоара до стикера B7. По-старите дизелови коли обаче нямат такъв стикер“, казва Бенедикт Цимерман от eFuelsNow.

Но експертите от ADAC развенчават митовете, като заявяват, че климатизираното гориво, е тествано дългосрочно и не причини никакви проблеми и, тъй като гори по-чисто от нормалното гориво, дори води до по-добри нива на изгаряне и на замърсяване в отработените газове.

Според собствената им информация членовете на eFuelsNow имат дългогодишен опит с HVO дизел с няколко модела, включително VW Sharan, произведен през 2014 г., Audi A4 от 2017 г., Mercedes 220 d, произведен през 2019 г. и доста по-стара Alfa Romeo 159. Тези превозни средства, въпреки големия си шестцифрен пробег, се движат без никакви проблеми, въпреки липсата на одобрение от производителя, съобщава Бенедикт Цимерман. Новото гориво има и други предимства: „По-тиха работа на двигателя, по-добра теглителна сила, по-добро поведение при студен старт и повече икономия“, завършва инженерът.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    държи маркуча да не падне :D
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Въпроса е само, как това гориво влияе на обработваеата земя. Ако е 100% отпадъци - супер. Но да не се окаже, че за големи обеми, трябва да се засяват големи площи, които иначе могат да се ползват за щадящо отглеждане на храни.
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако това гориво се наложи и стане масово, тогава СО2 емисите на ДВГ колите ще станат нулеви откъм гориво. Което значи че като няма еко глоби покупните им цени ще паднат. А пък ДВГ откъм производствени СО2 емисии и прахови частици от гуми са по-екологични и може да се окаже, че еко глобите ще отигат към електричките и те да станат по-неконкyрентно способни..
  • #4
    carpe_diem ( преди 7 месеца )
    Но някой правил ли е замервания в реални условия колко по-малко азотни окиси (и каквито други отрови там бълват дизеляците), отделят всякакви коли - и нови, и с тари, с тая нова нафта, за да знаем дали си заслужава?
  • #3
    carpe_diem ( преди 7 месеца )
    Въпреки, че съм мега фен на електричките последните 6-7 години само мога да адмирирам подобни неща, защото дизели ще има още поне 20-30 години по пътищата и няма как да бъдат спрени, за съжаление. А смрадта от тях (особено, тези, които се движат по нашите пътища), е неописуема. Та ако може да се превключи на нещо, което да смърди по-малко гадни (и да трови по-малко, разбира се), ще е много добре. Пък после кой каквото си иска, да си купува и всички да дишаме по-чист въздух.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Валтер Рьорл и той зарежда такъв:))
  • #1
    Гост ( преди 7 месеца )
    Нашият мислител спейшълист Теслю, адреналинката електричка твърди за баснословни цени на еко дизела Още една електричарски опорка се отече в канала.
fallback
Последни